Eppari saa ja repeämistä

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Joseline
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
J

Joseline

Vieras
Kertokaahan kohtalotoverit tai muuten vain asiasta tietävät, onko normaalia että epparihaavan ja emättimen repeämä ns. yhtymäkohta vuotaa vieläkin verta ja on arka vaikka synnytyksestä on jo 3 kk? Tuntuu että kaikkien muiden haavat ovat parantuneet viimeistään 2kk jälkeen mutta ei meikäläisen. Vessassa käynti kirvelee edelleen ja syön jo toista kuuria antibioottia. Mistä voi johtua että haavat ei parane suihkutteluista ja ilmakylvyistä huolimatta?

Onko haavasta otettu bakteeriviljely, kun antibioottejakin on kerran tarvittu? Voisi olla hyvä, että saisit bakteerispesifisen antibiootin. Kannattaa myös muistaa hoitaa hiiva, jos sitä on, sillä se heikentää kudosten kestävyyttä. Antibiootithan taas altistavat hiivalle.

Ei kuulosta normaalilta minusta. Minun haava parantui muistaakseni ihan parissa viikossa niin ettei vuotanut enää ja kuukaudessa oli jo ihan kivuton,

Ei oo tehty bakteeriviljelyä eikä oo ees ehdotettu sellasta :/ Oon koittanut olla istumatta muutaman pvän ja se on helpottanu oloa mutta nyt kun kudoin tunnin niin heti on emättimen suu arka :(

Kyllä mullakin parani kahdessa kuukaudessa. Voisiko sinne ollut jäänyt onkalo?

Saattaa myös olla virtsatietulehdus tai jotain..? Itse sain sen pari vkoa synnytyksen jälkeen ja kun siihen sain antibiootit ja se hoitui niin myös haavat kaikki parani samantien. Tsemppiä jos ei vielä ole selvinnyt syy!

Mullakin parani parissa viikossa niin ettei vuotanut tai liiemmin sattunut. Liikaa jos käveli niin alkoi tuntumaan, mutta sekin taissa olla kuukaus synnytyksen jälkeen ohi.

Mulla aukes ne uloimmat tikit eli paraneminen kesti normaalia kauemmin mutta ei se ollut sit enää istumakipeä, kun tikit lakkas kiristämästä. Kyllä mä suosittelen nyt toista lääkäriä!

Takaisin