Epiduraalin pisto kohta

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Josefina
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Josefina

Näppärä viestien naputtelija
Onko muilla samaa vaivaa? Mulla on se kohta selästä kipee johon tuikattiin se epiduraali.. Varsinkin jos köyristää selkää pyöreäksi, siihen kohtaa tuntuu ikävältä...[8|]

En ole varma mutta vois olla et kipu johtuu siitä et olis tullu pistoksesta jonkun verran arpea ja sen takia nyt kiristää ja kipuilee. Ja sitten sitä mukaa kun arpi (siis sisäpuolella) pehmenee niin kipukin lakkaa. Ihan niinkuin normaaliihon pinnallakin näkyvä arpi on ensin punainen, paksumpi ja kovenpi ja pikkuhiljaa väri muuttuu ja arpi pehmenee.

Varsinkin nuorilla naisilla on taipumusta arpien liikakasvuun. Onko sinulla yleensä tullut isoja arpia? VArsinkin kasvojen ja käsien alueelle?

ei mulla kyllä arpien liikakasvua ole, mutta varmaan voisi olla kyseessä kuitenki jotain mainitsemasi tyylistä.. Jännä ettei kellään muulla ole sattunut samaa..

Mulla sattuu vielä jos siihen koskee, mutta ei muuten. Ja kauhean pitkään melkein tähtiä näkyi aina kun kävi suihkussa ja vesi osui siihen[&:]

Yhellä tutulla melkein kolme kuukautta synnytyksestä ja edelleen selkä kipeä, lääkäri oli sanonut että johtuu just siitä epiduraalin pistosta ja kuulemma siitä jos yhtään on se lääkäri joutunut sörkkiä sitä sinne, saattaa kuulemma olla kipeä puolikin vuotta [&:]

Mulla pistettiin kaksi kertaa selkään, mut ei tunnu ollenkaan. Sen jälkeen ku ottivat pois sen letkun nii laittoivat jonku muovikalvon siihen päälle et piti olla vuorokausi ilman että kastuu. vasta seuraavana iltana sain ottaa sen pois suihkun jälkeen. synnytyksen jälkeen kävin kans suihkussa, ja silloin oli just se muovikalvo pistokohdan päällä ettei mene vettä sinne.

Neljä kuukautta pojan syntymästä ja nyt sitten alkoi koskea!?!? Toissapäivänä vihloi ensimmäisen kerran, sitten useammin erityisesti silloin kun makaan suorana selälläni. Kahtena aamuna olen herännyt selkäkipuun ja selän ja lantion puutumiseen ihan kuin loppuraskaudesta! Alkaa jo ärsyttää, nytkin koskee.. Tosin perse vuotaa taas, voisiko kipuilu johtua siitä hmmm..
Minulle ei laitettu epiduraalia, vaan kerta-spinaali, mutta joutuivat muistaakseni 4 tai 5 kertaa pistämään ennenkuin osui oikeaan kohtaan. Neula itsessään ei edes sattunut paljoa, enemmän teki kipeää se nikamavälien painelu.. Muistan kun istuin leikkaussalissa sängyn laidalla ja itkin kätilön olkapäätä vasten, etten tahallani ole näin vaikea, minua vaan väsyttää, koskee ja pelottaa :D Aika outoa kuitenkin että vasta nyt iskee selkäkipuja ja vihlontaa.. Pojan kanniskelusta tämä ei johdu, rasituskipu tuntuu ihan erilaiselta. Minen ala jos tämä ei lopu pian!! Pitäisi jouluostoksillekin selvitä..

Takaisin