Epi-No Delphine Plus= ei repeämiä ???

Qelly

Silmät suurina ihmettelijä
Ostin hiljattain itselleen nettikaupassa Epi-No Delphino Plusiä. Hinta noin 109 egee. Joku suositteli. Olen tutkinnut käyttäijen kommentejä laitteen käytöstä. Kukaan ei ole kyllä sanonnut, että laitteen käytön jälkeen olisi tarvinnut tikkejä. Onko ketään joka on sen käytön jälkeen saanut siltikin repeämiä ja mihin kokoon asti pääsivät ennen synnytystä. Milloin aloittitte treenin. Itse olen rvlla 36+2. Muutenkin haluan tietää kaikkien käyttäijen kokemuksia laitteen tuloksista- pos. ja neg.
Toinen juttu -oliko jollakulla kohdunsuu ollut treenin aikana vähän auki. Mulla todettiin, että suu on auki noin 0,5 cm ja kaulaa jäljellä 1,5-2,0 cm ja pehmeä. Voiko sitä siltikin käyttää? Oppaassa sanottaan, että ei voi käyttää jos kohdunkaula on avonainen? Mitä se tarkoittaa ?

Kiitän kaikka vastaaija etukäteen.

Ps! Noille jotka eivät tiedä mikä on Epi-No, siinä selitys:

Epi-No on laite jolla venytettään välilihasta maks. 10 cm kokoiseksi. Sen verran mikä on normaalisti vauvan pää. Sillä tavalla on ponnistusvaihe helppo ja repeämiä tulee todella harvoin kuulemma. Synnytysaika lyhenee myös. Laite on silikonipallo joka pistetään sisään ja palosta tulevan putken toisessa päässä  on pumppu jonka avulla pumpataan pallo isommaksi ja venytettään . Opettelaan myös ponnistamista ja vahvistaa lihaksia.
 
En ole aikaisemmin kuullutkaan moisesta.
Mutta itse öljysin ja venyttelin välilihaa ihan manuualisesti ennen kahta edellistä synnytystä eikä tullut repeämiä eikä mitään, joten jos siihen on kone, eiköhän se saman asian aja[:)]
 
Terve!

Tyhmä kysymys heti alkuun... Eikös se väliliha ole tossa peräaukon ja emättimen VÄLISSÄ? Elikä tolla laitteella vissiin on tarkoitus "laajentaa" ite emätintä.... Välilihaa voi mun käsitykseni mukaan PEHMENTÄÄ JA vENYTTÄÄ, ei laajentaa. ANteeksi, taitaa nyt kuulostaa saivartelulta!

Noh, mutta. Meillä venyteltiin välilihaa (bebe's infon ohjeiden mukaan) vehnänalkio öljyllä, noin kuukauden ajan ennen synnytystä. Ja nim. om. ko. öljyllä, koska se (silloisen käsityksen mukaan) imeytyi parhaiten sinne lihakseen ja salli sille tiukalle kaistaleelle joustavuutta. Eikä muuten revennyt synnytyksessä.

Mene ja tiedä.... Mielenkiintoisen pallolaajennuksen ovat keksineet! Voihan sillä varmaan myös vauhdittaa synnytysksen alkua, jos on kohdun kaula jo lyhentynyt ja pikkasen raollaan. Ja ettei lapsivettä vielä tihku, niin ei varmaan ole edes tulehdusriskiä.... ???


Ollaan kuulolla!
 
Mä ostin tuon laitteen, vaikuttaa tosi hyvältä ja laadukkaalta, vajaan viikon oon treenaillut. Synnytys vasta edessäpäin, joten vielä en osaa kertoa lopullisia tuloksia. Sen verran pystyn jo kertomaan, että viidessä päivässä on lantionpohjalihasten kunto noussut tyydyttävältä hyvälle tasolle (laitteessa on mittari, jolla sen näkee). Tää jo itsestään on hyvä juttu, koska oon aina ollu tosi laista tekemään noita lantionpohjalihasharjoituksia. Eli ponnistamisen pitäisi ainakin jo helpottua.

Myös vagina aukon koko ja välilihan venyvyys on jo hieman kasvanut, joten on turvallisempi olo synnytykseen menosta. :)

Suosittelen kyl lämpimästi! (Mekin tehtiin noita välilihän öljyämisiä ja hieromisia ennen ku kuulin laitteesta).
 
En ole laitteesta kuullut, mutta synnytysvalmennuksessa kätilö sanoi, ettei näyttöä öljyämisen avusta ole. Itselläni tehtiin eppari kun lapsi oli avosuisessa tarjonnassa ja tikit paranivat ja arvetkin oli parantunut kokonaan vuodessa. Kipu oli sen verran reipasta ponnistuvaiheessa, etten olisi repeämiä huomannutkaan.
 
Heippa, jäi kertomatta omat kokemuset, että miten tuo laite auttoi synnytyksessä... vuosihan siitä on jo pian vierähtänyt. No siis kätilö sanoi, että ensisynnyttäjäksi mun ponnistustekniikka oli todella hyvä ja ilmeisesti siinä auttoi tuo laitteella harjoittelu. Ihan ilman repeämiä en selvinnyt, muutama tikki tuli (tai niin se kätilö sanoi, jälkeenpäin selvis, että oli niitä ollut sitten enemmänkin siellä emättimessä). Ja aika hitaasti paranivat. En sitten tiedä miten ois revennyt ilman laitetta. Mä en ehtinyt aloittaa harjoittelua tarpeeks ajoissa, eli en ehtinyt päästä tuohon 8-10 cm, mikä ois ollut tavoite. Muistaakseen pääsin 7 cm. 

Vaikea sanoa, mitä teen seuraavassa synnytyksessä (4 kk päästä), että jaksanko aloittaa taas tuon treenailun.
 
Takaisin
Top