Epäsäännöllinen kierto

nazu

Silmät suurina ihmettelijä
Hei kaikille!
Jätin ehkäisyn pois 8/08, eli 10 kk:ta ollaan tässä yritetty lasta. Tai oltu sillä mielellä, että tulen raskaaksi, jos niin on tarkoitettu. No en ole kuitenkaan raskaaksi tullut ja nyt on ruvennut asia jo hieman mietityttämään.
Katselin tuossa kuukautiskalenteriani ja huomasin, että kiertoni on erittäin epäsäännöllinen. Joinain kuukausina 25 päivää ja joinain jopa 35 päivää. Mahtaako kenelläkään muulla olla tai olla ollut samaa ongelmaa? Pitäisikö jo ottaa lääkäriin yhteyttä asian tiimoilta? Kertokaa ihmeessä, jos jollain kokemusta.
 
Käytitkö pillereitä? Minulla ainakin pillereitten pois jätön jälkeen vuoto oli kovin epäsäännöllinen. Koskaan et voinut olla varma minä päivänä alkavat.. Minulla tuota kesti siis siihen saakka kun ensimmäinen raskaus alkoi eli n. puoli vuotta.
 
nazu: oletteko kokeilleet ovulaatiotestejä? Itse kokeilin kun oltiin yritetty jonkin aikaa lasta tuloksetta mutta kun ovulaatiotesti kertoi oikean ajan niin heti tärppäsi ja nyt onnellisesti raskaana :) Onnea yritykseen kuitenkin, kyllä se vielä tärppää kun sattuu oikeaan aikaan.
 
En ole ovistestejä kokeillut. Ja mulla oli tohon viime elokuuhun asti käytössä Nuvaring ehkäisyrengas.
Ehkä näiden menkkojen jälkeen kokeilen niitä ovistestejä. Jostain vain olen lukenut, että jos kierto olisi kovinkin epäsäännöllinen niin munasolu ei silloin edes välttämättä irtoa?? Mutta toivotaan, että tärppäisi!
Kiitos paljon vastauksista, huomattavasti helpotti! [:D]
 
Niin tosiaan voihan se olla et ei välttis irtoo munasolu jos kierto on kovinki epäsäännöllinen, siihen en varmuudella voi sanoa. Mutta itse laskin aina ovulaatiota ja ei tärpänny niin sitten päätin kokeilla ovistestejä ja huomasin et mulla ovis olikin muutaman päivän myöhemmin kuin "laskujen mukaan". Niinpä me oltiin aina tähdätty siihen liian aikasin ja siksi ei tärpänny. Itselle kyllä jäi hyvä mieli ovistesteistä :)
 
Mäkin olen sitä just miettinyt, et eihän ne oikein voi paikkaansa pitää ne "hedelmällisimmät" päivät ku kierto tosiaan on niin epäsäännöllinen. Nyt tosiaan menkat loppui eli ei muuta ku tikkukauppaan!! [:D] Ja sit toivotaan parasta!! 
 
Onhan se tosiaan vaikea laskea tärppejä kun on epäsäännöllinen kierto. Itselläni vaihteli 29-45pv. Joitakin kuukausia sai yrittää. Sitten kun käänsin ajatukset muualle niin tärppäsi.. [:)] Laskettu aikakin oli hiukan vaikeampi määrittää, ja meillä muuttuikin aikaisemmaksi 4D:ssä käytyämme. Kyllä se sieltä tulee. Nyt vaan keskityt kaikkiin mukaviin asioihin ja rentoudut. Tiedän ettei se ole helppoa, ja joka kerta kun menkat tulee niin pettyy väkisinkin. Tsemppiä kuitenkin!
 
Mulla oli kans todella epäsäännöllinen kierto ja tikuttelin kyllä, mutta en saanut pitkään aikaan bongattua ovista. Pari kuukautta sitten mulla oli tosi omituinen olo heti menkkojen jälkeen (siis seuraavana päivänä vuodon loppumisesta) ja tein ovistestin ja siitä huomasin et mulla on ovis heti menkkojen jälkeen.

Samat tuntemukset oli viime kierrossa ja sitten heiluteltiin peittoa. Nyt oon sitten raskaana.
 
heips! mie jätin kanssa e-pillerit tän vuoden helmikuussa pois, ja samoilla linjoilla mennään kans meillä päin, että jos pieni siunautuu meidän taloon niin ilolla otetaan vastaan :) kierto mulla oli ekat pari kuukautta tasalleen 29pv, nyt alkanu heittelemään hieman, enkä tiedä johtuuko siitä, että jouduin siirtämään kuukautiseni huhtikuussa ulkomaan reissun takia.. mutta nyt siis kierto on ollu väh. 30 pv, viimeiset oli sen 35..ja olin jo into piukassa että joko se pieni sieltä on tulossa, mutta kun testit ei mitään näyttänyt, ni ajattelin vaan odottaa niitä kuukautisia.. tosi vaikea siis todellaki tietää että milloin on ovu, kun ei haluaisi kuitenka alkaa ressaamaa siitä lapsen "teosta", niin en jaksa mitään tikkuja alkaa käyttelee.. mut kaipa tuo on ihan normaalia että kierto heittelee... mutta jos sitä pidemmän aikaa kestää, niin ite ajattelin kuitenki käydä lääkäriltä pyytämässä kierron tasotus pillerit.. :) on se naisen elämä niin hankalaa.. miehet kun ei vissii oikein osaa ressata tälläisista asioista :D haluaisin muuten vielä kysyä teiltä, että millä tavalla teidän miehet osaa suhtautua vauva-aiheeseen? meillä päin kummatkin haluavat lapsen, mutta ei väkipakolla... ite haluisin jutella asiasta paremmin.. mutta mies ei osaa oikein keskustella asiasta... tuntuu hassulta..? (..pelkään ettei hän haluaiskaa lasta, vaikka sanoo niin.. :/ ) kiitos jo etukäteen jos viitsitte vastailla! :)
 
moikka!

Tosta epäsäännöllisestä kierrosta... olen ihan aina kärsinyt siitä ja ilman pillereitä kierto on ollut jopa 20-80vrk... tällä hetkellä tilanne se, että edelliset menkat on tulleet 26.6. ja sen jälkeen 30.7. parin tunnin ajan ihmeellistä rusehtavaa vuotoa, mutta tosi vähän. Eli kohtalotovereita löytyy... Lääkärille pitää kai jossain vaiheessa taas kerran mennä, niin sais ehkä tuon kierron tasaiseksi.

Meillä mies haluaa oman lapsen (mulla 3 poikaa edellisestä liitosta ja miehellä ei ole omia), mutta ottaa asian todella (mun mielestä liian) rauhassa, ollaan sovittu että ei harrasteta seksiä sen enempää kuin yleensäkään. Omat halut on ihan kamalat (johtunee pillereiden lopetuksesta?), haluaisin kokoajan... mies taas ei halua, joskus tuntuu ettei hän oikein tajua, kuinka pieni mahdollisuus kuukaudesta on tulla raskaaksi ja vielä tässä tilanteessa kun mulla on kierto aivan sekaisin [:o] Ihan samanlainen tunne on että itse haluaisin asiasta puhua enemmän, mut mies taas ottaa homman löysin rantein asenteella "vauvaa ei tehdä kello kaulassa"...

Eli meillä ei tikuteta tai käytetä muita(kaan) menetelmiä, mennään vaan fiiliksen mukaan. Esikoinen tuli 4kk yrityksen jälkeen, tokaa tehtiin lähes pari vuotta ja kolmas tuli ihan heti...toki nyt on kyseessä ihan eri tilanne, kun on uus mieskin. Mietin just että pitäiskö nyt kuitenkin alkaa juomaan sitä greippimehua...???? [;)]
 
Mulla vaihteli kierron pituus vähän enemmän ennen kuin aloin syömään pillereitä. Vaikea oli tietää, että koska ne menkat taas alkaa, kun väli oli jotain 28 ja 38pv väliltä. Nyt pillereiden lopetuksen jälkeen 28-32pv. Joku kuukausi tuntuu selvästi pientä pistoa ja kipua vatsassa, kun tod. näk. ovuloin, mutta aina tätäkään tunnetta ei tule.

Emme halua kihlattuni kanssa tehdä raskaaksi tulemisesta mitään suurta sirkusta, jossa kaikki suunnitellaan etukäteen ja harrastetaan seksiä vain silloin ja siitä syystä että raskaus on mahdollinen. Yritämme suhtautua rennosti ja "saa tulla jos on tullakseen" asenteella, mutta kyllä se vaavi toivottu olisi. Haluamme kuitenkin panostaa täysillä parisuhteeseen ja nauttia muutenkin elämästä ottamatta turhia paineita raskaaksi tulemisesta. Kyllä sitä miestä kuitenkin kutittelee tuo ajatus yhtä lailla, kun se kyselee, että miltä musta nyt tuntuu. [:)] (Mulla kun on sellainen selittämätön tunne, että siellä masussa jotain voisi ollakin, vaikka vielä aikaista onkin.)
 
Takaisin
Top