Epämääräiset olotilat

Freya

Vauhtiin päässyt keskustelija
Hei! Mulla on sujunut alkuraskaus oikein hyvin väsymystä ja huimausta lukuunottamatta. Heräsin kuitenkin tänään siihen, että mahassa oli tosi voimakas "menkka"kipu. Ensitokkurassa mietin, että mitähän nyt, kun en voi ottaa mitään menkkakipulääkkeitä kun olen raskaana. Sitten menin vessaan ja pakotin mieheni sieltä ulos ja pyysin jättämään rauhaan. Olo oli todella heikko ja se meni jotenkin näin: aluks oli vaikea saada edes rakkoa tyhjenemään vaikka oli hätä. Sitten kun se onnistu tuli hirveen kuuma ja hiki, piti ottaa yöpaita pois. Siinä hikoilin ja tärisin kunnes tuli oksettava olo. Nousin pöntöltä oksentamaan, mutta ei tullut mitään. Sitten tuli kakkoshätä ja sain sen toimitettua. Olo helpotti sen verran, että pystyin pyytämään miestäni tuomaan vettä juotavaksi. Se helpotti vähän ja sitten pyysin vielä juotavaksi laimennettua tuoremehua ja pikkuhiljaa olo alkoi parantua. Mies oli tietty koko asiasta järkyttynyt ja kysyi kun tulin vessasta takaisin sänkyyn, että tuliko keskenmeno.
 
Niin, en tiedä? Ei tullut ainakaan verta, niin voiko se silloin olla keskenmeno? Vai oliko tää vain normaalia aamupahoinvointia? Mulla kun ei ole kokemusta kummastakaan, niin en osaa sanoa. Vauvakirjoissakaan ei lukenut keskenmenosta paljo mitään, että millaiset oireet siinä on, jotenkin vain kuvitellut, että siihen kuuluis verenvuoto.
 
Tällä hetkellä olo tuntuu "liian" hyvältä, kuin olisin taas "normaali" ja se kyllä epäiyttää kovasti. Te, joilla on kokemusta keskenmenosta ja aamupahoinvoinnista, pliis kommentoikaa!
 
Juu vähän googlailin... Ei se nyt vielä ainakaan ollut mikään keskenmeno. Toivottavasti sisälläni on kaikki hyvin! Mutta saa silti kommentoida!
 
No enhän toki lääkäri oo, mut enemmän pistäsin aamupahoinvoinnin&hormoonien piikkiin tuon sun aamukokemuksen. Senhän nyt näkee, alakaako tuo toistumaan joka aamu..
 
Moi!
 
Mun korvaan kuulostaa enemmän aamupahoinvoinnilta. Sitten vasta jos veristä vuotoa tulee ja alavatsakipuja myös, niin sitten vasta huolestuisin keskenmenosta. Tsemppiä kovasti!
 
Se mahan kipukohtaus on saattanut olla kannattimien venymistä tms kasvavaan kohtuun liittyvää. Jos ei ala verenvuoto, niin ei pitäisi olla syytä huoleen...
 
heippa! tää liittyis nyt mukaan. tuo kuulosti ihan samalta kun mulle on käynyt useemman kerran. (enne raskaaksi tuloa) eli luulen että mä ainakin nousin silloin liian nopeasti ylös sängystä ja kun istahin pöntölle, niin rupes taju lähteen. ihan samat oireet ku sullakin. helpotti kun meni lattialle makaan ja nosti jalat ylös. pelottavaa, mut nykyään istun aina hetken ennenku nousen ylös, jottei toistuis.
 
Hei!!

Mullakin ollut samanmoisia oireita. Jokapäivä on ollut alavatsakipuja ja tosiaan kun nousee tai kurottaa yms niin silloin sattuu enemmän,mutta taitavat olla ihan liitoskipuja vaan, toivotaan ainakin. Minulla on ultraan meno ensiviikolla koska olen niin huolissaan näistä kivuista koska edellisissä raskauksissa ei ole näitä ollut.. Mieheni kiusaa että kaksoset on tulossa, enemmän tilaa "raivaavaat"... [;)]
Myös kuvotusta on ollut ja oikeen mitään ei tee mieli...
Sit, onkos muut huomannu jo jonkinmoista vatsanseudun "turpoamista"... tuntuu että parit housut nyt jo puristaa vaikka paino on tippunut vähän... Niin ihmeellistä mutta niin ihanaa!!![:)]
 
Mulla ei oo kyl paino tippunu yhtään. Syön pakosti, koska muuten tulee aivan järkky olo. Oikeestaan se tulee heti, ku on syöny valmiiks, nii ei haluis lopettaa syömistä. Onneks mulla ei oo nyt ollu enempää noita kipukohtauksia!!!
 
Takaisin
Top