En huomannut mitään oireita ennakkoon, joista olisin osannut arvata että juuri siitä kierrosta raskautuminen tapahtui.
Vasta jälkikäteen tajusin muutaman asian kielineen tulevasta.
Yhtenä päivänä töissä, tuli ihan hetkellinen voimakas paineentunne oikealle puolen alavatsaan. Sellainen, että pysähdyin ihmettelemään mikä juttu nyt on, ja käveleminen oli sen muutaman sekunnin epämukavaa. Se paineentunne meni sitten kuitenkin nopeasti ohi.
Sitten myöhemmin tuli sellaista hassua tunnetta alavatsaan, sitä on vaikea kuvailla muttaa aivan kuin vesipisara olisi valunut navan kohdilta alaspäin - sellainen pieni "kutina". Muistan, kun oltiin saunasta vilvoittelemassa terassilla ja tunne tuli ensimmäisen kerran, katsoin oikein että valuuko mulla vesi vatsaa pitkin, mutta ei. Tämä toistui useampia kertoja päivien kuluessa.
Olin myös olettanut, että rinnat tulisi jotenkin kipeiksi, mutta mitään varsinaista kipua ei ollut. Kuitenkin sellaisia nopeita vihlaisuja ajoittain tuntui, muistan sanoneen miehellekin että hassusti tuntuu välillä kuin tulisi pieniä sähköiskuja rintojen sisäpuolella.
Täysin PMS oireeksi luin myös herkistymisen TikTok videoille, vaikka hieman ihmettelin miksi yhtäkkiä purskahdin itkuun kun katsoin videota jossa nainen ratsasti hevosella meren rannalla. Ihan niin herkillä en yleensä ollut, mutta luin kuitenkin täysin alkavien menkkojen piikkiin.
Näitä merkintöjä olin tehnyt Flon kalenteriin, mutta koska yritystä oli takana jo 12kk, niin en todellakaan osannut arvata että juuri tästä kyseisestä kierrosta alkoi raskaus joka onkin nyt kestänyt viimeisille kuukausille asti
Pahoinvointi alkoi vasta rv6, joka oli sitten jo ihan selkeää. Ennen sitä ei ollut minkäänmoisia oloja, vain tasaista rauhaa ilman PMS vaivoja