Ensimmäiset kuukautiset synnytyksen jälkeen?

Charmant

Vauhtiin päässyt keskustelija
heippa!
Mulla alkoi ensimmäiset kuukautiset synnytyksen jälkeen ja herranen aika kun tää vuoto on runsasta! Holahtelee ihan kokoajan ja vessa näyttää kun joku ois tapettu sinne:hungover: jonkun verran tulee mukana klimppejä. Hyi olkoon!! Kenelläkään kokemuksia? Millaiset teidän ensimmäiset kuukautiset ovat olleet?

Minulla kuukautiset olivat synnytyksen jälkeen tosi runsaat verrattuna aiempaan. Söin synnytyksen jälkeen minipillereitä ja silloinhan kuukautisvuotoa ei ole. Pidin tauon, ja parissa kk tästä kierto alkoi. Vuoto kesti myös pidempään, ja kuukautiskivut olivat kadonneet kokonaan, ennen raskautta piti ottaa aina ekana päivänä särkylääkettä. Vuoto tasoittui jonkun kuukauden jälkeen, tosin vaihdoin syömäni minipillerit yhdistelmäpilleriin iho-ongelmien vuoksi imetyksen lopetettuani. Synnytyksen jälkeen olin ilman menkkoja n. vuoden.

Mun ensimmäiset menkat tuli reilu puol vuotta synnytyksen jälkeen ja oli sellaiset normimenkat, jos niin voi sanoa. Siis ihan samanlaiset mitä ennen raskautta, tosin ehkä vähän kipeämmät mitä aikaisemmin. Josko nuo sun ekat menkat ois normaalia runsaammat nyt vain ja menkat palautuisi samanlaisiksi mitä sulla aikaisemmin oli. :)

Toivotaan tosiaan että on vain ensimmäiset mitkä vuotaa näin runsaasti! Neuvolaan soitin tänään varmuudeksi, kun aloin jo pelkäämään ties mitä tulehduksia, mutta sanoivat sielläkin että kuulostaa normaalilta kun puhutaan ensimmäisistä kuukautisista. Voivat kuulemma olla just hyytymiä ja tosi runsasta vuotoa, tenat kuulemma kehiin jos tarvii:grin
Mutta kiva kuulla onko muilla ollut samanmoista ongelmaa:)

Mulla oli ensimmäiset menkat raskauden jälkeen todella runsaat ja säikähdin, kun en osannu odottaa niin runsasta vuotoa. Kahen tunnin välein sai vaihtaa sidettä ja verta tosiaan holahteli. Muutamat menkat sen jälkeen oli myös runsaat mut parit ensimmäiset oli pahimmat. Vähitellen alkoi vuoto vähentymään ja nyt on melkein samanlaiset kuin ennen raskautta.

No kyllä tässä pelästyi itsekin, olin ihan varma että ei ole normaalia ja sen takia soitin neuvolaankin. Ihana kuulla että on helpottanut supersuositussa :grin mulle on varattu jälkitarkastukseen kierukan laitto, jos se hillitsis vähän vuotoa kun mulla on muutenkin ollut aika runsaat menkat, mutta nää voittaa kyllä nekin:grin

Takaisin