Ensimmäiset kunnon supistukset tulleet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja IngaZ
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

IngaZ

Satasella mukana keskusteluissa
Heippa kaikki! Onko teillä alkanut tulla kunnon supistuksia? Mulle tuli ensimmäiset eilen, niin että tutisi! Huomasi todella eron noiden harmittomien harjoitussupistusten ja oikeiden välillä. Kramppasi alavatsa ja kipu levisi reisiin ja pakaroihin. Onneksi lepo auttoi ja tilanne rauhoittui. Voisi vielä pari vka vauva pysyä sisällä. Olen siis viikolla 36 ja lääkäri sanoi, että kohdunsuu on pehmentynyt. Mitäköhän mahtaa tarkoittaa? Samalla vihjasi, että vauva voisi tulla ennen laskettua aikaa. Nyt jännittää!! Onko muilla vastaavia kokemuksia?

Kyllä se noilla viikoilla taitaa olla jo aika yleistä, että on kaula jo pehmennyt, luulisin [:)] Täällä oltu pehmeitä rv 31 saakka, mutta pikkukakkosta kun odotan niin on yleisempää pehmetä aiemmin. Täälläkin on jo napakoita suppareita muutama per päivä, mutta onneksi on kohta viikkojakin koossa ainakin se tarvittava minimimäärä. Mutta tuo pehmeneminen yksistään ei tarkoita mitään muuta kuin että kohtu valmistautuu synnytykseen pikku hiljaa. Tietysti ne lekurithan sen parhaiten osaavat ennustaa. Mutta voi siis olla samassa pehmentyneessä tilassa viikkotolkulla, ihan yliajallekin saakka, jos siis ei kovin säännöllisesti suppareita tule. Tosiaan ne supistukset varmaan sitten pikkuhiljaa alkaa sitä kohdunkaulaa lyhentämään ja aukomaan, että niitä merkkejä seurailemaan siis. Sullahan on kyllä viikot jo niinkin hyvät, että sen puolesta ei tarvitse varmaankaan pelätä. Mulla syntyi ensimmäinen rv 36 ja tälle kakkosellekin on aika samanlainen ennuste, mutta saapas nähdä[:)]

Kiitti viestistä. Mä sain tosissaan sen lääkärin myhäilyistä sen kuvan, että vauva tulisi ennen laskettua aikaa sen pehmenemisen takia. Mutta eipä se oikeastaan haittaisi :). Onhan tuo supistuskipu aika hämmentävää, mutta onneksi on apukeinoja tarjolla!

Täällä myös supistelee aika ajoin todella kivuliaasti. Niin että reidet alkaa polttaa ja alavatsaa viiltää. Yks päivä tuli suppareita n. 2h ajan n. 10-5min. välein. Olinkin jo varma että nyt se on menoa ja olin valmiina soittamaan vanhemmilleni. He kun tulevat sitten esikoista hoitamaan. Mutta supparit loppui kuin seinään... Tämän vuoksi mulla onkin neuvolalääkäri ens tiistaina, tarkastavat että onko tullut muutoksia kohdunsuulle. Kyllä sitä ihan päivittäin miettii että koska saa lähteä synnärille. Vaikka ei se haittaaakaan tee vaikka ihan loppuun asti masussa pysyisikin. Parempivaan että ehtisi kasvaa ja vahvistua. Viimeksi kun painoarviokin oli vain 2,3kg. Niin pieni vauva on meille tulossa vaikka toinen onkin.

Heippa,

kyllä tossa reilu viikko sitten aika kivuliaita supistuksia oli ja mies kellosta tiiraili että parin minuutin välein. Muutaman tunnin sitä kesti ja helpotti. Yöllä kolmisen kertaa heräsin siihen kipuun ja aamulla soitin neuvolaa ja lähettivät tarkistuskäynnille päivystykseen.

siellä supistuskäyrä näytteli minuutin välein supistuksia ja lääkäri tutki niin pehmennyt on ja oli vielä auennutkin parisen senttiä tosin jotain siellä oli parisenkymmentä milliä jäljellä mutta silti lanssi kyyti naikkarille. Otetttiin jotain estopillereitä ja kortisoni piikkiä. Seuraavana päivänä kotiin ja aikaistetulle mammalomalle. Vuodelepoa ja rauhoittumista. Nyt viikko maattu ja se tarvittavat 35 täynnä. jos nyt lähtö tulee niin sitten tulee [:)]

Aikamoinen paniikki siinä iski kun ei mistään ymmärtänyt mitään. Ensi tiistaina viimeinen neuvolalääkäri pitää tiedustella enemmän sitten mikä siellä oli ja millonkahan tod.näk. lähtö oikein on.  
ei muuta hätää ollut kun ettei napanuora luiskahda tai jotain.  (onneksi on näitä kätilöitä tuttavapiirissä joilta tiedustella).

Mies oli kun viilipytty kun minä pistän panikoiden. Tosin meni vaavelin ukki ihan sekasin kun en ollu edes kertonu lähteväni tarkistukseen. Nyt päivittäin tulee kyselyita että vieläkö yhtenä kappaleena ja ilmota koska pääsee nuttuostoksille :)

Heips, täälläkin on koettu ekat kunnon supparit, ku väh turhan tiiviisti tehnyt töitä. Pitäis vissiin rauhoittaa jo vähän, mutta ku ei millään viitsisi [:D] No aina sitten muistaa ku keho antaa vinkkiä. Tänä aamuna tuli yx oikein kova, kun meinasin sängystä ylös nousta. Neuvolassa sanottiinki sitten, että kyllä se siit alkaa [:D]

Musta tuntuu, et mun supparit on vähentyny reilusti! Ainakaan viikkoon ei oo tullu kunnolla edes harkkasuppareita, mistähän tämä johtunee? [8|]
Ennen niitä tuli harvase päivä...

Mulla kans saattaa harkkarit olla tulematta monta päivää peräkkäin ja toisinaan niitä tulee ihan jatkuvasti, niin kun viikonloppunakin, huolimatta siitä mitä teen. 

Jos te vain olette osanneet nyt ottaa rennommin [:D] Eix se ole ihan hyvä, että supparit jättää hetkeksi rauhaan, kyllä ne sielt taas tulee. Itse junassa istunu koko päivän ja voi että on maha kovana. Taidan mennä suihkuun, jos vaikka rauhottais tilannetta [:)]

no oispa!! mä niin toivon että kohta jo tapahtuis jotain sellasta et pääsis synnyttään!

Tää on muuten huvittavaa, marrasmammat alkaa innolla odottaa synnytyksiään ja haluais jo päästä sinne [:D] No meillä ei ole viel mitään kiirettä, mutta veikkaisen että semmonen neljä viikkoa eteenpäin niin minä haluan kans päästä jo synnärille [:D]

Takaisin