Ensimmäisen raskauden pelkotilat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sandlo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
S

Sandlo

Vieras
Kaikennäköisiä kysymyksiä itsellä ja varmaan muillakin ensimmäistä kertaa raskaana olevia. Toivottavasti saisi jotain huojentavia vastauksia.

Eli tosiaan olen ensimmäistä kertaa raskaana ja kokeilen tätä foorumiakin ensimmäistä kertaa, joten voi hetki kestää ennenkuin menee tajuntaan! :)

Mutta siis niin hieman taustoja: Oltiin miehen kanssa yritetty aikalailla tasan 1,5 vuotta kun tein positiivisen testin, oli pieni laihdutusprojekti keväällä että päästään lapsettomuusklinikan lähetteellä eteenpäin ja aika olisikin ollut 13.8.14.

Noh olen kuitenkin nyt rv 8+2 ja kauhea paniikki että ei tule keskenmenoa, ensimmäinen neuvola ob vasta 21.7 eikä sielläkään ultrata joten kävin rv 6+5 omakustanteisesti ultrassa jossa löytyi sydänäänet ja siellä kasvoikin jotain! :)

Huolenaiheeni nyt on se, että rv 7+5 aloin vuotamaan verta, en mitenkään älyttömästi, huomasin vain kun menin vessaan että alushousuissa oli verta ja pyyhkiessä tuli myös vähän, mutta se alkoi olemaan jo punaruskeaa eikä yön aikana ollut tullut kuin pari tippaa. Kävin lääkärissä joka ei osannut muuta sanoa kuin, että vuoto on aiankin loppumassa eikä hänellä ollut ultrausvälineitä, joten aivan turhanpäiväistä.

Onko syytä huolestua . :/

Osalla vuotoja saattaa tulla useinkin esim. ihan istukan sijainnin tai kuivien limakalvojen takia. Ruskea veri eli vanha veri on kai enemmän ok kuin tuore punainen ja runsas veri. Minä luulen, ettei asioille hirveästi voi tehdä mitään. Jos jokin olisi siellä tulossa kesken, niin eipä sille kai mitään voisi tehdä. Ei siis auta kun odottaa ja luottaa omaan kehoonsa, että se toimii niin kuin parhaaksi on. On varmasti vaikea olla huolestumatta, mutta se olisi kuitenkin parasta pienen kannalta. Tsemppiä raskauteen! :)

Muokattu viimeksi:
Mulla on tullut tässä raskaudessa kolmena eri kertana vastaavanlaista tuhruvuotoa, joka on vuorokaudessa loppunut ja useimmiten ilmemnyt vain pyyhkiessä, kerran vissiin pikkareihi asti tuli.. Tiistaina oli nt-ultra ja hurjasti potkiva pienokaknen siellä oli! Alkuraskauden tuhruvuodot on kyllä tosi yleisiä, siihen luotin itekin noilla kerroilla.

Sandlo! Ymmärrän fiiliksesi täysin.. itsekin epäilin kaikkea mahdollista keskenmenon merkkinä.. minulta ei tullut mitään turhuvuotoa kertaakaan, mutta pää kuvitteli omiaan. Me yritettiin tätä meidän esikoista puoltoista vuotta ja ahkerasti. Sit kun se plussa tuli, niin alkoi se turha jännääminen, et pysyyhän se siellä. Siihen, miten hyvät olosuhteet kasvavalla vauvalla on, voi itse vaikuttaa mutta jos luonto puuttuu asiaan, niin sille ei sitten voi mitään. Täytyisi vaan muistaa ottaa rennosti ja ajatella hyviä ja onnellisia ajatuksia eikä murehtia. Ja jos kovasti murehdituttaa jokin asia tai vaiva, niin ei muuta ku suoraan neuvolaan jutteleen.

Onnellista odotusta sinulle! :Heartbigred

Onnellista odotusta - itselläni on tuosta vuodosta sekä hyvä että huono kokemus. Ensimmäisellä ( 8+2) kerralla tarkoitti keskenmenoa, toisella kerralla ( 7+6) gynen mukaan vain limakalvoista, ja raskaus jatkui viikolle 38+2. Terve tyttö tuli.

Tuon toisen raskauden kohdalla kävin ykisityisellä pariinkin otteeseen tarkistuttamassa, että kaikki oli varmasti hyvin, päässä kun pyöri vaikka mitä ja noita ultria on tosiaan aika vähän silloin kun on epätietoinen olo.

Kiitokset paljon teille! :)

Juu tosiaan kävin itse yksityisellä ultrassa 6+5 ja oli kuulemma hyvänmallinen kohtu ja sai jopa sydämenlyönnit kuulumaan, joten ihmettelinkin tasan viikko sen jälkeen kun tuli sitä vuotoa! :o mutta kai se on vain uskottava että kaikki on hyvin ja kun tosiaan ei oo raskausoireetkaan lähteny mihinkään :)

Jännityksellä kuitenkin odotan ekaa neuvolaa tasan viikon päästä, vaikka siel ei ultratakkaan :)

Takaisin