Ensimmäinen raskaus. Voiko vauvan liikkeet tuntua noin?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Maalistuuti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
M

Maalistuuti

Vieras
Olen siis ensimmäistä kertaa raskaana viikolla 17+1. En ole vielä tuntenut vauvan varsinaisia liikkeitä, joskin joitakin olen epäillyt masuasukin aiheuttamiksi.

Äsken pötköttäessäni selällään, tunsin housujen kiristävän jostain lantion seudulta ja siirsin niitä. Siinäpä huomasin, että lonkkaluiden väliin, vasemmalle puolelle oli kohonnut iso möhkäle, jonka kädellä tunsi selvästi. Olen melko hoikka, joten mietin saattoiko siinä vauva käydä ihmettelemässä? Voisin luulla, ettei kyseessä ollut supistus, kun oli niin toispuoleinen. Se möhkäle kuitenkin jonkin ajan päästä katosi.

Voi miten jännää, kunpa alkaisin tuntea pikkuhiljaa vauvan jumpat! :) <3

Itse olen suht hoikka ja näin vauvan liikkeitä jo rv 19 selälleen maatessa. Toki olen ollut laihempikin ennen ekaa lasta, mutta en muista yhtään milloin sillon näkyi :\ Mut joo miksi ei.. Kantsii makoilla ja seurailla niin sillä sen huomaa :) Ekat liikkeet voi tuntua "kuplilta" ja ihan siltä että perhonen olis siivellä sipaissut sun vatsaa sisältä päin.. Semmosia itse tunsin kolmannen kohdalla rv15 eteenpäin :) Ekasta tunsin kaksi potkasua lähempänä rv 20. Toisesta taas muistan selvät liikkeet rv 16. Itsellä ainakin istukka edessä tän kolmannen kohdalla, joten on vähän heikentänyt liikkeiden tuntua alussa..

Mä odotan nyt ensimmäistäni ja tunsin liikkeitä jo rv 16, mulla istukka takanapäin. Kyllä ne vauvan liikkeet voi mun mielestä noin tuntua. :)

Voi hyvinkin. Meidän ipana oli tosi pitkään pylly pystyssä, joka aiheutti mahaan toispuoleisen komean patin, jota neuvolan tätikin joka kerta naureskeli :) Pari kuvaakin siitä on, tosin loppuajasta ja niissäkin näkyy ihan selvästi pyllyn kokoinen kohouma oikealla puolen vatsaa :D Pari kertaa oli myös selkeästi joko käsi tai jalka ojossa, kun tuli pienempi kohouma johonkin kohtaan ja katosi hetken päästä.

Esikoisen ensimmäiset kunnon potkun tunsin 17+jtn vaikkaa istukka oli etuseinämässä.
Varsinkin aamuisin tykkäsi "majailla" mahan vasemmalla puolella. Maha näytti aivan muotopuolelta ja nauroinkin, että kasvaako maha tuohon sivulle.

Takaisin