Ensimmäinen hankinta vauvalle?

Esikoisen jäljiltä on kaikki vielä tallella. Toki sit toinen pinnis tulee olemaan eka pakollinen hankinta. Jostain keksin että haluaisin kehdon myös! Mutta ihan tosissaan eka ostos saattaa kylläkin olla isompi asunto. 🫣
 
Täälläkin esikoisen jäljiltä paljon kaikkea tallessa, esim. vaatteita ei juurikaan varmaan tarvi hankkia. Toinen pinnis tarvitaan ja esikoisella ollut Tripp trapp niin varmaan toinen sellainen jne.
 
Sama homma täällä, ainakin vaatteita tosi paljon jemmassa ja yritän hillitö shoppailua. Paitsi, jos tulisi poika, niin ehkä vähän hullaantuisin poikien vaatteista :tears:
 
Mä varasin eilen vähän käytetyn sängyn, nouto vasta Vu jälkeen. Sovittu nouto peruuntui yllättäen, oli kuulemma myynyt kaverilleen.
Sängynmetsästystä siis tiedossa, mies kaukokannustaa taustalla.
Yhäkin hankinnat nollassa ja mieluisan käytetyn sängyn metsästys puoliaktiivisesti käynnissä... Kuinkas teillä, joko kaapissa paikka tuleville tavaroille?
 
Fb-kirppikseltä ostin tänään kolmet pienet villahousut 🤭❤️ Aiotaan siis kestoilla. Lisäksi oon katellut jo harsovaippoja sekä yhdenkoon all-in-one vaippoja.😅 Tuntuu että kestovaippoja ei enää ompele/myy monikaan kauppa, verrattuna siihen missä määrin niitä oli kun vanhemmat lapset syntyi v.2008 ja 2009..😕 ite ompelin aiemmin lähes kaikki vaipat sekä lastenvaatteet mutta nyt en taida jaksaa, koneetkin ollut monta vuotta rikki ja odottaneet huoltoon pääsyä.
 
Täällä vielä kanssa kaikki hankinnat edessäpäin, kun esikoista odottelen niin ei ole valmiina mitään. Mutta en vielä ole uskaltanut edes hirveesti juhlia raskautta tai nauttia tästä kun ei tiedä kasvaako pikkuinen normaalisti.
 
Mieheni äiti toi juuri ekan asun ja pikkupipon pikkuiselle. Neutraalin vaaleat sävyt; valk, rusk, harmaa. 😍
 
Mä ompelen ja neulon paljon ja tekis kauheasti mieli jo alkaa väkertää pieniä vauvan vaatteita, mutta luulen, että yritän odottaa rakenneultraan asti, että vois valita värejä ja kuoseja vähän sen mukaan kumpi on tulossa. Tosin mun tuurilla teen kaiken vaaleanpunaisena ja syntyykin poika tai jotain 😅
 
Paljon on esikoiselta tallessa, mutta torista bongasin samalta myyjältä meidän haluaman vaunukopan ja turvakaukalon telakan kera. Ne sitten tuli ensimmäisenä hankitana tehtyä.
 
Mä ompelen ja neulon paljon ja tekis kauheasti mieli jo alkaa väkertää pieniä vauvan vaatteita, mutta luulen, että yritän odottaa rakenneultraan asti, että vois valita värejä ja kuoseja vähän sen mukaan kumpi on tulossa. Tosin mun tuurilla teen kaiken vaaleanpunaisena ja syntyykin poika tai jotain 😅
Mä etsin tänään kumpparisukkiin parsintatarpeita mun lankavarastosta. Nallejen+ 7veljesten välistä löytyi vaalean vihreää vauvalankaa! Ei mitään käsitystä miksi/mistä se on siellä... Virkkaan siitä 🍀vaunupeiton, (jos NIPT tulokset normaalit). Äitini aikoinaan minulle tekemä on mulla tallessa, otan siitä mallin.
 
Mä ostin cittarista ihanan pienen bodyn. Nyt sitä mennään eikä meinata 😍 Miestä yritän houkutella mukaan kirpputorille, ehkä jonain päivänä!
 
Mulla on jotenkin fiilis, että miehellä menee hermot jos alan nyt jo hössöttää vauvanvaatteiden kanssa 😅 Pitää varmaan syyslomalla mennä mun vanhempien luokse ja käydä siellä säilössä olevat vauvanvaatteet läpi, niin sit voi hyvällä omalla tunnolla alkaa pikkuhiljaa täydentää puutteita.
 
Sorruin ostamaan puisen "palikkapelin". Oli niin ihanat värit siinä 🤭 Ikäsuositus tuossa puolitoista vuotiaat +, eli hetkeen ei tule käyttöön mutta kyllä se kaapissa säilyy tai sitten voin antaa lahjaksi jollekulle.
 
Täällä hyperemeesi hellittänyt sen verran, että oon jaksanut tehdä vähän käsitöitä. Pieni myssy ja huivi valmiina, ja toinen myssy työn alla kun niitä on kiva ja nopea tehdä.
 
Tänään löytyi kirpputorilta ihana talvihaalari. Mies oli mukana, eikä sekään kyllä kyennyt vastustamaan, sanoi vaan että otetaan se 😍 Toivottavasti pääsee vauva käyttämään sitä edes, koko oli 56, joten luulisi menevän kun voi mennä ulos. En yhtään kyllä miettinyt siinä tilanteessa 😂
 
Muokattu viimeksi:
Ostin tokmannilta 3.5euron bodyn. 🙊 Oli alennuksessa ja ihan laadukkaan oloinen kangas.
 
Takaisin
Top