Ensikengät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Athinna
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Athinna

Vauhtiin päässyt keskustelija
Huhtikuiset 2023
Millaiset kengät olisi hyvät juuri kävelemään oppineelle? Mikä on hyvä merkki? Noita ensiaskel ja paljasjalkakenkiä olen katsellut mutta itsellä ei ole niistä kokemusta. Ja mistä lähteä etsimään Hki alueella? Onko jotain kauppaa missä olisi laajemmat valikoimat?

Ehdottomasti suosittelen notkeita paljasjalkakenkiä. 😊 Tuntuu niin kurjalta katsoa pieniä taaperoita jäykissä, paksupohjaisissa kengissä, kävely on kankeaa töpöttelyä ja vähän väliä kumossa. 😕

Käsittääkseni Helsingistä löytyy ainakin Naturalmovement. 🤔

Me ostettiin naturalmovementista. Kivijalkakauppa löytyy töölön tullista. Hyvä lastenkenkien valikoima ja palvelu. Voin suositella👌🏻 meillä lähti mukaan dodon kengät, jotka ovat kapeammalle jalalle. Jos mahdollista niin kannattaa käydä sovittamassa kun eri merkeillä oli erilaisia lestejä😊. Osa leveämpiä ja osa kapeampia. Tai jos lapsella on vaikka rintavampi jalka. Samoin koko saattaa vähän vaihdella valmistajan mukaan. Kunhan kelit vielä lämpenee niin käydään ostamassa kesäkengätkin tuolta. 😁

Ainii ja heillä on tosi joustava palautuoikeus. Meillekin sanoi että voidaan rauhassa testailla kenkiä vielä kotona ja tarvittaessa palauttaa jos eivät olekaan hyvät. Kunhan ovat myyntikuntoiset eli ei lähinnä ulkoilua kengät jalassa. Muksua kun vähän jännitti outo tilanne eikä saatu kovin montaa askelta vaikka vietettiinkin aika kauan aikaa myymälässä😅

Muokattu viimeksi:
Froddon ollaan tykätty. On suht edullisia ja meidän lasten jalkaan hyviä. Meidän lapsilla on normaali levyinen jalka. Siskolla aika sirokin. Oon kyllä kuullut ettei kovin leveään jalkaan mene.

Feelmaxit on oikeasti tosi kapeaa mitoitusta eikä meillä mene kuin neidin jalkaan. Niistä saa olla reilu koko, jos meinaa jalkaan saada

Feelmaxit on oikeasti tosi kapeaa mitoitusta eikä meillä mene kuin neidin jalkaan. Niistä saa olla reilu koko, jos meinaa jalkaan saada
Oho, mä oon aina luullu et ne olis suht leveitä 😅 Mut oisko se sit aikuisten feelmaxeista mistä puhutaan et on leveimpiä, ja lasten mallit suhteessa kapeampia? 🤔

Meillä on sopineet affenzahnin kengät ja feelmaxit lapselle. Ei taida olla leveimmästä päästä eikä kovin pullea jalka 😊 Ihan ekat kesäkengät oli Affenzahnin Prewalker lenkkarit. Sandaaleina on Reiman Rantaan pj:t. Kivat kuumalla, ja koska umpikärki niin suojaa kuitenkin vähän varpaita rymytessä 😊 Froddoja ja Affenzahneja tuntuu nykyään löytyvän tosi kivasti jo ihan isoista marketeista, kuten prismasta. Ja meillä ostettu myös paikallisesta Jesper & Juniorin myymälästä, kun heilläkin hyvin valikoimaa lasten pj-kenkiin. Et pakosti ei vaadi edes erikoisliikkeeseen menoa, vaikka niitäkin taitaa pk-seudulla olla enemmän.

Oho, mä oon aina luullu et ne olis suht leveitä 😅 Mut oisko se sit aikuisten feelmaxeista mistä puhutaan et on leveimpiä, ja lasten mallit suhteessa kapeampia? 🤔

Meillä on sopineet affenzahnin kengät ja feelmaxit lapselle. Ei taida olla leveimmästä päästä eikä kovin pullea jalka 😊 Ihan ekat kesäkengät oli Affenzahnin Prewalker lenkkarit. Sandaaleina on Reiman Rantaan pj:t. Kivat kuumalla, ja koska umpikärki niin suojaa kuitenkin vähän varpaita rymytessä 😊 Froddoja ja Affenzahneja tuntuu nykyään löytyvän tosi kivasti jo ihan isoista marketeista, kuten prismasta. Ja meillä ostettu myös paikallisesta Jesper & Juniorin myymälästä, kun heilläkin hyvin valikoimaa lasten pj-kenkiin. Et pakosti ei vaadi edes erikoisliikkeeseen menoa, vaikka niitäkin taitaa pk-seudulla olla enemmän.
Meilläkin noi Reiman rantaan -Prismasta hankittuna.

Takaisin