Ennenaikais supistukset!

Babaytoy

Asioista perillä oleva
Tässäpä taas mietiskelin,kun itselläni on nyt muutaman kerran tullut noita ennenaikasia suppareita,silleen että vatta menee ihan kovaksi ja tuntuu,että "vatsalihakset" elävät omaa elämää,kun en todellakaan itse pullista mahaa yhtään,että se tuntuisi kiristyvän. Toissapäivänä näitä es:ssiä tuli päivän aikana useampia,niin ajattelin että tietääkö kukaan,että onko se mitenkään vaarallista? tai siis,sehän voi riippua vauvan asennostakin jos se nojailee mun napaa vasten niin sitten tuntuu sellaselta kovalta,mutta yleensä on mennyt ohi aika pian.
Mua ei kuitenkaa satu se,ei tule mitään kipuja mitä nyt varmaan niissä synnytyssupistuksissa tulee,mutta mutta...anoppi sanoi,että johtuisi stressistä ja että niitä ei saisi tulla paljoa..mutta ei niistä tähänkään asti ole haittaa ollut,mutta voiko tosiaan olla stressistä johtuvaa tai liian vähäisestä lepäämisestä,kun välillä unohdun touhuamaan liikaa kotihommia? [8|]

Onko muilla näitä tämmösiä supistuksia? ja tuleeko niitä usein?
 
Tiiaa mun käsittääkseni harjoitussupistukset ei satu ja "oikeat" ennenaikaiset supistukset kyllä sattuu. Harjoitussupistuksia kai saa tulla, ei väliä. Mutta jos kivuliaasti alkaa supistelemaan niin sitten ne saattavat aiheuttaa muutoksia kohdunsuulla(pehmenemistä, kohdunkaulan lyhenemistä, jopa aukeamista). Korjatkaa joku ja selittäkään paremmin jolla on enemmän tieto/kokemusta! [:)]
Kyllä mullakin välillä masukki tunkee itseään laajemmalta alueelta läpi, jollon aika iso osa masusta on pinkee. Mutta tunnustelemalla sen sitten tuntee, ettei ole supistus kun jostain kohti on "normaali". Ja mulla on ihan muutamia kertoja supistanut, harjoitussupistuksilla. Se kyllä tuntuu ihan erilaiselle kireydelle mun mielestä kun noi masukin tunkemiset mahan läpi. Ettei tosiaankaan tunnu samalle ja ole sama asia..
Viimeksi viime perjantaina supisti kun sipsutin kovaa kyytiä ukon perässä autolta mp-messuille sisälle. Koitin sanoa sille ettei "juokse", mutta myöhäsessä vaiheessa hiljensi kun tunsi et supistaa. Siinä sit puhisin sisälle mennessä ja alkumessut meni kyllä köpötellessä hiljaa. Harjotussupistus kai se oli kun ei se sattunut, ei kyllä tuntunut hyvällekään, muttei tosiaan sattunut.
 
Eli nämä munkin ovat siis harkkareita? Koska ei satu,mutta vatsa menee yhtäkkiä pinkeeks ja sitten lakkaa vähän ajan päästä..? [8|]
Kiitos,kun valaisit Lyydia~ [:)]
 
Vierailen kesäkuisista.. Niitähän ne, harkkareita.. Mikäli noihin ei liity mitään ylimääräistä rusehtavaa/veristä vuotoa, ei tarvitse huolehtia. No jos arvelee, että ne johtuu esim. vähän turhan ahkerasta liikunnasta/työstä tms., kannattaa ottaa vähän rauhallisemmin. Mutta tietysti jos oikeesti huolettaa, kannattaa käydä juttelemassa lekurin kanssa ja se sitten tarvittaessa tarkistaa sen kohdunkaulan tilanteen. 
 
Joo, mä kävin just lääkärissä maanantaina supistusten takia. Mulle selitettiin että jos ne on kivuttomia ni ne on just noita harkkareita mut jos ne on kipeitä ja niitä tulee levosskin ni olis hyvä käydä lekurissa tarkistuttamassa kohdunsuun tilanne. Mua ne kipeet supistukset valvotti pari yötä eli sen takia tarkistettiin tilanne (koska ne oli niin kipeitä että herättivät ja niitä tosissaan tuli nukkuessakii). Kysyin niistä harkkareistakii kun mulla niitä tulee tosi paljon lenkkeillessä ja muutenkii liikkuessa ja lääkäri sanoi että silloin vois hiljentää vauhtia ja keskittyä hengittämään normaalisti mutta ne ei oo vaarallisia. Ja kehoitti juomaan tarpeeksi nestettä koska sekin auttaa ettei koko ajan supistele. [:)]
 
Mulla on ollut näitä samoja, kivuttomia supistuksia nyt useamman viikon ja melko paljon. Sen takia niitä tutkittiinkin toissa viikolla muutaman pissanäytteen voimin ja viime viikon maanantaina neuvolalääkäri teki sisätutkimuksen. Ja otti jonkun bakteeriviljelyn. Kaikki oli normaalia ja kuten pitääkin. Ainoastaan neuvolan pissanäytteessä oli jonkun verran proteiinia, mutta sitä oli niin vähän, ettei huolestunut siitäkään. Olin viime viikon lomalla, muuten neuvolalekuri olisi kirjoittanut saikkua. Neuvolasta sanottiin, että töissä sitten vaan ihan oman voinnin ja jaksamisen mukaan.
Nyt sitten olin maanantain ja tiistain töissä, tiistaisen työpäivän aikana laskin ainakin 14 supistusta. Illan aikana niitä tuli myös useita, mutta en enää laskenut. Tänään lähdin kesken päivää töistä kotiin, kun olin 2,5h aikana laskenut supistuksia jo 8 kpl, joten soitin työterveyteen ja varasin ajan. Lääkäri kirjoitti nyt alkuun 10.2.-19.2. saikkua.
Äitini oli kysynyt kummitädiltäni, joka on lääkäri, onko tämä nyt ihan normaalia, että niitä tulee näin paljon ja hän oli kehottanut minua kysymään neuvolasta, missä niitä voisi tutkia lisää. Meinaan ihan jo pelkästään oman mielenrauhani takia, koska nämä hermostuttavat ensimmäistään odottavaa meikäläistä aika paljon. En toki halua keskosta. Täytyy tuossa kohta soittaa sinne neuvolaan ja kysyä, että soitanko sairaalaan vai yksityiselle [8|] Minä haluan vastauksia.
 
miiuhoo

Mulla tuli näitä tällasia supistuksia kans just yhtenä päivänä tunnin aikana ties kuinka monta?! [8|] En laskenut,mutta niitä tuli,kun istuin vaan. Otin ihan iisisti ja silti vatsa meni ihan kovaksi..
Mulla on huomenna neuvola,joten täytyy kysellä sieltä.
Kun varaillaan huomisella käynnilla neuvolalääkäri tapaamista niin jos se sitte osais tutkia tarkemmin,että kaikki olis hyvin ja nää johtuis stressistä tai jostain vähemmän huolestuttavammasta vielä.
 
No nyt just kun pääsin sanomasta niin tuli yksi...ensimmäinen tänään [8|] ainakin semmoin minkä tunsin.
 
Nyt kun sitten soitin sinne neuvolan hoitajalle, ei hän kovin huolestunut, vaikka kerroin määrät ja kuvauksen siitä, miltä ne ovat tuntuneet (kuristaa alavatsaa, lievä ahdistus aluksi, vessahädän tunne, kohtu menee ihan kovaksi). Hän oli edelleen sitä mieltä, että koska eivät ole kivuiliaita, ei ole syytä huolestua kovin vakavasti. Mutta hän kuitenkin varasi minulle ensi viikon keskiviikolle uuden ajan neuvolalääkärille, koska sanoin olevani niin huolissani. Käski nyt tarkkailla, muuttuuko supistukset jotenkin, kun jään nyt sitten kotiin lepäämään vai ovatko samanlaisia. Jos muuttuvat kipeiksi tms niin sitten kannattaa soittaa sairaalaan ja kysäistä mitä mieltä ovat siellä. Että otetaanpas nyt sitten rauhallisesti tässä kotosalla, kun ei neuvolastakaan kovin hermostuttu. Ainakin pikkuinen voi siellä hyvin, kun potkii siellä kuitenkin tosi vilkkaasti [:)]
 
Takaisin
Top