Ennenaikainen synnytys uhkaa

Keskustelun 'Raskausklubit' aloitti vastavirrassa, 27 maalis 2018.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | VAUfoorumin sovellus puhelimeen! | Top 100
  1. Deb Naimisissa foorumin kanssa Lokamammat 2018

Joo, 24+0 otettiin osastolle kun hoitoraja tuolloin täyttyi, eli reilun viikon oon täällä nyt ollu. Asiat kyllä niin hyvin että täällä on heitetty ilmoille ajatus kotilomasta, mikä on loistava uutinen! :) Jos vaan tulehdusarvo on tänäänkin alhainen, eikä kuumetta yms oo ja paikat kiinni, niin pääsen yhdeks/kahdeks yöks kotiinkin :)
    • Tykkää Tykkää x 2
  2. Heitsu1996 Naimisissa foorumin kanssa Kesäkuun äidit 2019

Täällä yksi riskialtis ihminen makoilee Naikkarilla nyt.Viikot 21+6 nyt ja lauantaina menin päivystykseen kun oli erikoista tuntemusta vatsassa.Lääkäri katsoi ultralla lauantaina vauvan ja sillä oli kaikki hyvin katsoi myös kohdunkaulaa kohdunkaula oli pehmeä ja jäljellä enää 1,5cm.Suoraan lepoa ja sänky kallistuneena pää alaspäin hiema.Maanantaina katsottiin uudestaan tilanne sama ja sänky normaaliksi.Tänään laitetiin pessaari ja laitto sattui ja jomottutti nyt illasta/yöstä alkanut uudestaan jomotuttamaan.Edellinen raskaus päättyi kohtukuolemaan ja kaikki raskaudet ovat alkaneet hoitojen kautta ja yritystä yhteensä 5v.Toivoisi vain että pikkuinen jaksaisi ja tulisi eläämäämme :Heartred
    • Sympatiaa Sympatiaa x 1
  3. Heitsu1996 Naimisissa foorumin kanssa Kesäkuun äidit 2019

Onko täällä kellään kokemusta tai tietoa pessaarista.Jos on niin millaisia?
  4. Heitsu1996 Naimisissa foorumin kanssa Kesäkuun äidit 2019

Hoitaja tänään(eilen) kertoi, että vauvalle voidaan pian antaa hoitoa ja näin ollen lääkäri on miettinyt jos pistetään kortisooni piikki mikä kypsentää keuhkojen kehitystä myös hoitaja sanoi,että tästä jaksosta tulee olemaan todella,todella pitkä ja huuvuttava reilusti 3vkn kestävä sinne 3vkn asti saikkua ja lääkäri saikkua antaessa sanoi, että kirjoitetaan lisää kun olet vielä tuolloin osastolla. Olen netistä lukenut miten pitkään vuodelevossa on oltu jotkut ovat olleet lähes 3-10vk.
  5. Heitsu1996 Naimisissa foorumin kanssa Kesäkuun äidit 2019

Miten pitkään te olette olleet vuodelevossa?Miten keskosen kanssa sairaalassa meni ja menee nykyään?
  6. Deb Naimisissa foorumin kanssa Lokamammat 2018

Mä en ollu vuodelevossa, osastoluvilla rv24 eteenpäin ja välillä kotilomillakin. Poika syntyi rv 29+5, oli ekat kolme kuukautta keskolassa. Se oli todella raskasta aikaa, mutta jäi sieltä ihaniakin muistoja vauvan kanssa ja ystäviä toisista äideistä. Pojan kotiuduttua meillä on menny tosi hyvin, keskosuudesta ei oo jääny oikeestaan mitään merkkejä ja on tosi reipas ja iloinen, terve 7kk ikäinen vauva nyt :)
  7. Deb Naimisissa foorumin kanssa Lokamammat 2018

Keskola-ajasta selvisin oikeestaan ajattelemalla päivän kerrallaan ja elämällä sillä ajatuksella, että SAAN olla siellä vauvan luona. Saan hoitaa vauvaa ja pitää häntä sylissä, kun raskausaikana ei voinu tietää miten käy. Ja siellä oppi puhumaan samaa kieltä hoitajien kanssa, jotka nekin todella mukavia!
  8. Heitsu1996 Naimisissa foorumin kanssa Kesäkuun äidit 2019

Meidän poika syntyi eilen hätäsektiolla painoa 740g ja hengityskoneessa eilen ja tänä aamuna.Tänään on saanut 1ml maitoa ja lisähappea ei enää tarvitse ei olen tarvitsi.Syy selvinnyt supistusten ja tilanteen kohtutulehdus syy tähän kaikkeen.
  9. Deb Naimisissa foorumin kanssa Lokamammat 2018

Onnea pienestä pojasta Heitsu! :Heartred Ja paljon tsemppiä keskola-arkeen!
    • Tykkää Tykkää x 1
  10. Bella Swan Moderaattori Staff Member Maalisäidit 2020

Sydämelliset onnittelut teille vauvasta Heitsu:Heartred Olette hyvässä hoidossa, paljon voimia ja paranemisia :Heartred
    • Tykkää Tykkää x 1
  11. Towanda Rakastunut foorumiin

Paljon voimia ja kaikkea hyvää Heitsulle ja pikkuiselle! :Heartred
    • Tykkää Tykkää x 1
  12. Heitsu1996 Naimisissa foorumin kanssa Kesäkuun äidit 2019

13. Vargynja Foorumi-vastaava Staff Member Administrator

Paljon voimia Heitsu! Ja onnea pojasta! :Heartred
    • Tykkää Tykkää x 1
  14. Heitsu1996 Naimisissa foorumin kanssa Kesäkuun äidit 2019

Kiitos :Heartred
  15. Itu1 Naimisissa foorumin kanssa Marraskuun äidit 2019 Syyskuunmammat 2014

Kirjoittelen tähän ketjuun, jos muitakin vuodelepolaisia sattuu tänne löytämään. Täällä lepomääräys rv 28+ ennenaikaisten kipeiden supistusten ja jomottelujen vuoksi, jotka olivat ainakin pehmentäneet kohdunkaulaa. En ole ihan varma oliko lyhentynytkin hieman (lääkäri ei kirjannut neuvolakorttiin ja osa puheista meni ohi), mutta onneksi lapsivettä ei ollut tihkunut. Pääsin siis kotiin lepäilemään, eikä onneksi ole pitkä matka synnärille, mihin neuvottiinkin tulemaan herkästi uudelleen näytille jos supistelut jatkuu.

Onko täällä muita lepomääräyksen saaneita? Miten saatte ajan kulumaan ja huolet pysymään aisoissa?
  16. Iines-19 Tuttu foorumilla Joulukuun äidit 2019

Täällä myös levossa ollaan, istuskella onneksi saan lisäksi. Mutta kotityöt, kauppareissut ja muut kiellettyjä. Viikkoja nyt 27+. Mulla myös vaan kohdunsuu pehmentynyt ja sormelle raottaa, mutta jo yhden ennenaikaisen lapdukaisen saaneena ei riskejä oteta. Lisäksi istukan toiminta näyttää hiipumisen merkkejä ja sitä seuraillaan. Levossa onneksi supistukset on antautuneet paljon, ja enää ei esim. joka vessareissu supistele. Vaatteiden pukeminenkaan ei onnistunut ilman supistuksia.

Minä luen paljon, teen käsitöitä ja surffailen netissä. Tylsää on... Onneksi on ystäviä piipahtanut sohvan reunalla istumassa ja kirjoja tuomassa. Ja isommat lapset kantaa pelejä sänkyyn. :Heartpink

Mikäs Itu1 sun tilanne nyt on?
    • Tykkää Tykkää x 1
  17. Iines-19 Tuttu foorumilla Joulukuun äidit 2019

Vuodelevosta pääsen vielä kokeilemaan töissä olemista. Supistukset käytännössä loppui ja istukkakin rupesi toimimaan paremmin. Ihana, jos vielä edes muutaman viikon ehtisi tehdä töitä. :happy:
  18. Iines-19 Tuttu foorumilla Joulukuun äidit 2019

Ja takaisin petiin. Ei onnistunut työnteko. Ihan mahdotonta supistelua... Eläköön Netflix ja sukkapuikot...
  19. Itu1 Naimisissa foorumin kanssa Marraskuun äidit 2019 Syyskuunmammat 2014

Unohtui käydä tätä ketjua seuraamassa. Mulla oli tuossa välissä säikäytyksenä tosi kipeitä supistuksia, jotka lyhensivät kohdunkaulaa muutamassa päivässä. Olin aika hätääntynyt kun tuli samalla sellainen tuskainen olo ja paineentunne. Ja öisin tuli rytmissä supistuksia, niihin oli kamala herätä. Viimeisimmässä kontrollissa kuitenkin kohdunkaula oli vähän palautunut ja supistelutkin on nyt saikulla rauhoittuneet. Lääkäri sanoi että tuskin enää töihin menen, mut ei onneksi tarvitse olla vuodelevossa.

Huomenna on taas äitipolilla kontrolli, mutta en ole enää niin huolissani kun supparit on olleet lähinnä epämukavia, ei kipeitä tai pitkään kestäviä. Toivon silti, ettei töihin enää tarvitsisi mennä. Istuminen on ollut mulla pahin supistusten provosoija. Mäkin kävin monta kertaa yrittämässä töissä, mut vähän väliä joutui kesken päivän kotiin vaikka työaikaa oli jo lyhennettykin.

Iines-19 mikäs siellä on tilanne kun pääsit takaisin lepoon, rauhoittuiko supistelut?
  20. Iines-19 Tuttu foorumilla Joulukuun äidit 2019

Hui, onneksi nyt saat Itu1 olla loppuun asti kotona. Ei oo häävi, jos yölläkin kipeät supparit herättää. :Heartpink

Mulla supistelu on huomattavasti rauhallisempaa nyt kotona. Tosin alamahalla on joku tosi aristava kohta edelleen, tänään jo nauraminenkin sattui siihen. Ja jos lähden yhtään kävelemään vaikka kotipihalle, niin maha menee samantien kivikovaksi ja olo vaikeaksi. Ja tuo kipukohta alkaa särkemään. Tämä viikko ois saikkua ja nyt jo pelottaa, että vieläkö ne yrittää mut saada töihin kokeilemaan. Ei sillä, töissä se aika kuluis paremmin, mutta olo ei oo ollenkaan työkuntoinen. Saapa nähdä.

Jaa tämä sivu