Ennen ollut ovulaatiokipua mutta tällä kertaa ei, onko muilla samaa?

tmkktmkt

Vasta-alkaja
Eli siis aikaisemmilla kierroilla on ollut ovulaatiokipua ennen itse ovulaatiota ja myös ovulaatiopäivänä.. Nyt tässä kierrossa ei ole ollut mitään kipuilua, mutta ovislimat yms tullut kumminki ihan normaalisti ja ovulaatiotesteihin tullut niin selvät tummat viivat ettei ole epäselvyyttä siitä et onko ollut LH-huippua.

Onko muilla ollut samaa ja mistäköhän se johtuu ettei ovulaatiokipua ole tässä kierrossa?

Miulla vaihtelee kivut lievistä sellaisiin "en pysty edes kävelemään kipuihin". Munasolun irrotessa oikealta ovat kivut aina kovemmat kuin vasemmalta puolelta. Syytä en tiedä miksi on toisinaan kipeämpiä, mutta miulla on aina ollut näin.

Musta on jännää aina kuulla ovulaatiokivuista ja vähän vaikea kuvitella millaisia ne on, kun en ole koskaan sellaisia kokenut. Itse en siis huomaa ovulaatiota mistään muusta, kuin korkeintaan kovemmasta himotuksesta 😅

Tuntuuko nuo ovulaatiokivut teistä menkkakipujen kaltaisilta, vai jotenkin erilaiselta?

Mullakin yleensä on kipuja, mutta ei aina. Esim kierto, josta raskauden, oli aika kivuton ja limatkin oli vähäisemmät 🤐

@Haltiamieli ei ole verrattavissa menkkakipuihin. Menkkakivut tuntui alavatsalla ja koristelee erilailla. Ovulaatiokipu tuntuu sivummassa ja itsellä ainakin pistävänä kipuna. Saattaa olla useamman päivän pieni epämukava kipu munasarjassa. Pahimmillaan ollut niin kipeä, että seksin harrastaminen ei ole onnistunut, kun kipu säteilee peräsuoleen ja seksin aikana sinne tulee kai jotenki painetta, ja tuntuu niinkuin joku puukottaa suolaa pe**een 😆 eli vaihtelee.

Mulla ei ollut minkäänlaisia ovulaatiokipuja ennen ensimmäistä raskautta. Johtuisikohan sisäelinten uudelleenjärjestäytymisestä vai mistä. Nykyään on ovulaation aikaan todella selkeä pistävä kipu, joka kestää muutaman minuutin kerrallaan. Mutta tosiaan ei mullakaan tule sitä ihan joka kierto, eli voisikohan tosiaan olla vain toisella puolen ovuloidessa se kipu. 🤔 Tässä kierrossa pistin irroituspiikin, eli pitäisi olla satavarma ovulaatio, mutta kipuja ei tällä kertaa ollut.

Musta on jännää aina kuulla ovulaatiokivuista ja vähän vaikea kuvitella millaisia ne on, kun en ole koskaan sellaisia kokenut. Itse en siis huomaa ovulaatiota mistään muusta, kuin korkeintaan kovemmasta himotuksesta 😅

Tuntuuko nuo ovulaatiokivut teistä menkkakipujen kaltaisilta, vai jotenkin erilaiselta?
Paljon menkkakipuja pistävämpää ja tarkkarajaisempaa kipua jommallakummalla puolella munasarjoissa. Miulla on oikealta puolelta irrotessa aina paljon kovempaa kipua. Toisinaan saattaa olla melkein mahdotonta edes kävellä ovulaatiopäivänä, kun tärähdys provosoi kipua. Ja tosiaan saattaa säteillä alaselkään ja @problemsolved mainitsemaan peräsuoleen saakka. 😅 Vasemmalta irrotessa selviää yleensä ihan lievillä kivuilla (ainakin miun mittapuulla lievillä😅).

Menkkakivut on miulla ainakin enemmän sellaisia kouristuksia ja jomotuksia.

@Haltiamieli
Musta ovulaatiokivut tuntuvat siltä kuin joku työntäisi muniksen kohdalle sukkapuikon ja pyörittelisi sitä. Seksi kans tuntuu hieman epämiellyttävältä. Ennen ovulaatiota tuntuu muniksessa paineentunnetta ja välillä vihlaisuja, joita monesti luulen ovulaatiokivuiksi ennen kuin tutut sukkapuikkonytkyttelyt tulevat.

Ilmestyivät joskus viime vuonna elämääni, kaikkia vaivoja sitä tulee kun vanhenee. 😅

Takaisin