Vieras
En tiedä mahtaakohan kellään olla tälläisestä tapauksesta kokemusta/tietoa, mutta jos on toivon vastauksia, asiallisia mieluusti. Olen 21-vuotias nainen nyt raskausviikolla 17+0. Minusta on tehty/ollaan tekemässä ennakollista lastensuojeluilmoitusta, sillä minulla on ollut mielenterveysongelmia ja diagnoosina myös päihdeaineriippuvuus, joskaan en ole käyttänyt säännöllisesti mitään viiteen vuoteen, muutama retkahdus (3-4) on tämän jälkeen tullut siis viiden vuoden aikana ja nyt raskauden aikana en ole ottanut huumeita, enkä alkoholia. Haluaisin kysyä, että eihän minulla ole syytä huoleen, että tuleva lapsi synnyttyään vietäisi luotani siksi, että minulle on aikoinaan diagnosoitu päihdeaineriippuvuus, olen neuvolaan antanut huumeseuloja, jotka kaikki ovat olleet negatiivisia niin kuin pitääkin. Itse haluan lapselleni turvallisen ja niin hyvän elämän kuin suinkin puolisoni kanssa pystymme tarjoamaan, enkä ikinä vahingoittaisi lastani, en raskausaikana, enkä sen jälkeen. Voidaanko lapseni viedä diagnoosin takia vaikka kaikki hoitaisin kunniallisesti raskausaikana ja äitinä? Ja mitä toimenpiteitä yleensä tässä tilanteessa saatetaan tehdä? Asia stressaa minua ja toivon asiallisia vastauksia, kiitos :)