ennakoivat supistukset

tirppana

Jostain jotain jo tietävä
Olen rv 26+6 ja odotan ensimmäistä pienokaistani. Neuvolasta ollaan kyselty ja jopa oletettu että minulla on ollut supistuksia, mutta kun ei ole. Ainakaan minun tietääkseni. En ainakaan yhtään tiedä, miltä supistus tuntuu, joten tuskin niitä on ollut... Tuntuu hieman hassulta kysyä, mutta onko normaalia, ettei näihin viikkoihin mennessä ole ollut lainkaan ennakoivia supistuksia? :D

Millä viikoilla muilla ensiodottajilla on alkanut supistukset, vai ovatko?

Toukokuisista iltaa :)
Mulla oli joskus samoihin aikoihin kun sulla niin noita harjoitus supistuksia. En tiiä tuleeko niitä kaikille,mutta jos tulee niin varmaan joskus viikon 20 jälkeen. Ja mulla oli ja kesti muutaman viikon. Kävin 26+2 pikaisesti varattuun neuvolalääkäriin niiden takia,kun pelästyin niitä. Ensisynnyttäjä kun itsekin olen. :)
Ei kuitenkaan mitään hätää,paikat oli visusti kiinni ja kaikki hyvin.
Itse voin näistä kertoa,että ne tuntuu siltä,että sun vatsa menee ihan kovaksi muutamaksi sekunniksi,vaikka et tee itse yhtään mitään ja sitten lakkaa.Nämä ovat täysin kivuttomia. [:)] Niitä voi tulla useamman kerran päivässä,mutta ne menee ohi. Joten en usko,että sun tarvitsee pelästyä jos sulle ei tule niitä..kohtu se vaan harjoittelee varovasti tulevaa koitosta varten [;)]

Mulla taas on ongelmana se, että tässä sohvalla oon pari tuntia istuskellu ja tuntuu että noita kivuttomia supistuksia on tullut kokoajan... Mikähän mahtaa olla normaali määrä? Googlaamalla löysin että 10 krt päivässä tai yli jos menee, olis hyvä käydä tarkistuttamassa kohdunsuun tilanne, mutta mitä muille on noista sanottu? Jossain taas puhutaan, että kivuttomat supparit olis taas täysin vaarattomia... Lääkärin tarkistus oli vasta viikko pari sitten, ja kohdunkaula oli kiinteä ja kiinni, 3 cm jos oikein muistan, ja kaikki muutenkin ok, mutta nyt taas tuntuu siltä että pitää aamulla soitella neuvolaan ja kysellä sieltä jo oman mielenrauhankin takia.. 

Mulla on noita "kivuttomia" suppareita en nyt osaa sanoa kuinka monta per päivä kun oon lopettanu jo laskemisen mutta ainakaan minulla ei viime viikolla äippäpolilla käydessäni ollut tullut mitään muutosta tonne kohdun suulle kun käytiin tarkistuttamassa. Kohdunsuu oli siis kiinteä ja kiinni ja ultralla mitattuna kohdunkaula 4cm. Neuvolasta ainakin mulle sanottiin että ei niitä kannata laskea kuinka monta ja kuinka tiheästi niitä tulee, mut sit jos ne muuttuu pikkuhiljaa kipeämmiksi tai tulee jotain vuotoja lapsivettä tms. niin sit täytyis mennä synnärille tarkistuttamaan tilanne. Me käytiin tarkastuksessa kipujen takia, jotka ei sit loppujen lopuks johtuneet supistuksista mutta selvispähän sekin ja sain kipulääkettä. Tänään on kahdeksalta äitiysneuvolan lääkärin tarkastus joka taas tekee sisätutkimuksen niin voin tulla sit viel kertomaan tän päivän kuulumiset tuolta alapäästä, onko muutosta tapahtunu [:D]

Neuvolalääkäri takana ja kaikki edelleen hyvin tuolla kohdun suulla! [:)]

Minä kun olen koko ajan kuvitellut, että ennakoivat supistukset sattuvat. Neuvolassakaan ei kukaan ole älynnyt sanoa, että ne olisivat kivuttomia. Minulla on ollut pari kertaa sellainen olo, kuin maha olisi kovettunut hetkeksi, että kai minulla sittenkin on ollut noita ennakoivia harjoitussupistuksia! :D

[font="Trebuchet MS"]Täälä kans tullut jo jonkin aikaa kivuttomia supistuksia. Ne tuntuukin aika jännältä, tuntuu kun alamahassa oli painetta.[:D][:D] Päivästä riippuu, joskus tulee ihan koko ajan, varsinkin auton kyydissä, mutta on myös monia päiviä välissä, että ei tunnu lainkaan ns. harjoitus supistuksia.[:)]
Kaikki nämäkin ihan normaalia. Ja hätää ei ole, niin kauan kunhan ei tule kipujen kanssa, vielä. [:

minulla on ollut lievästi kivuliaita supistuksia muutamia päivässä viikon ajan. kipu muistuttaa lähinnä kuukautiskipua, mutta kestää kerralla puolisen minuuttia. kävinkin perjantaina äippäpolilla ja kohdunsuu oli pehmennyt mutta kiinni. lääkäristä en saanut oikein mitään selvää, mistä tämä johtuu ja mitä ees tarkoittaa. otettiin testejä alapäästä, josko esim joku tulehdus aiheittanut pehmenemisen ja tämä supistukset. vähän meinaa jänskättää ku on epätietonen :/

kattili Tsemppiä sulle sinne ! Toivottavasti vauva malttaa mahassa vielä pysyä muutamia viikkoja edes.[:)] Kaikki nuo asiat aina jännittää, kun kaikki on uutta j aihmeellistä ja kun asioista ei niin vielä tiedä. Itekkin aina säikähtää jos on jotain poikkeavaa vähänkin.

Takaisin