Endometrioosi

Vuoden 2024 vuotojen jälkeen tuli sellainen olo, että jos haluaa saada "naistentaudeista" diagnoosit ja ne otetuksi tosissaan, pitää oikeasti vaatia apua ja hoitoa. Niinpä oon jo ilmoittanut neuvolassa, että jälki tarkastuksessa lääkärin pitää ottaa kantaa myös endon hoitoon. (Terkkariin ei ollut luottoa, joten esitin 'painavan toiveeni' neuvolalääkärille, jonka mielestä oli hyvä tuoda esiin endo ennen ja jälkeen raskauden 😊)
Mä kun kerroin neuvolassa endosta ja adesta, niin terkka kysyi "mikä se adenomyoosi on?". 🫣

Pitää varmasti itsekin vaatia kyllä jatko-ohjeita raskauden jälkeen. Mulla on silleen hyvä kokemus, että aina teinistä asti lääkärit on sanoneet, että eiköhän mulla endo ole, ja olen saanut ihan hyvät reseptit särkylääkkeisiin ja ohjeen hormonaalisen ehkäisyn käyttöön jo 16-vuotiaana. Toki se endo on sillä pysynyt melko vähäoireisena, kun on ollut yhdistelmäpillerit käytössä tauotta.

Mä kun kerroin neuvolassa endosta ja adesta, niin terkka kysyi "mikä se adenomyoosi on?". 🫣

Pitää varmasti itsekin vaatia kyllä jatko-ohjeita raskauden jälkeen. Mulla on silleen hyvä kokemus, että aina teinistä asti lääkärit on sanoneet, että eiköhän mulla endo ole, ja olen saanut ihan hyvät reseptit särkylääkkeisiin ja ohjeen hormonaalisen ehkäisyn käyttöön jo 16-vuotiaana. Toki se endo on sillä pysynyt melko vähäoireisena, kun on ollut yhdistelmäpillerit käytössä tauotta.
Ei tiennyt terkka mikä... Morjens😐

Mulla oli tosi vankka luotto neuvolan toimintaan esikoisen odotuksessa, mutta kuopuksen kanssa neuvolan täti on vaan jatkuvasti osoittanut sen, että joidenkin kohdalla se on väärä paikka, kuinka paljon lapsista sit tykkäisivätkään. (Jäi dtap-rokote melkein saamatta, ei olisi millään tehnyt lähetettä sypelle, sf-mitta huolta ei ottanut tosissaan kunnes äitiyspolilla pitivät niin pienenä, että ultrasivat, jne...)

Takaisin