Emmaljunga s.viking / babyjogger city select

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Hampula
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Hampula

Satasella mukana keskusteluissa
Hei!

Meillä on nyt harkinnassa ostaa joko emmaljungan super viking tai babyjogger city select. Nyt haluaisinkin lukea mitä hyviä ja huonoja puolia niissä on.

Lapsille tulee ikäeroa n.2v7kk, asumme kaupungin keskustan tuntumassa ja liikun päivittäin hiekkaisella tiellä.

· Kuinka vaunut kulkevat talvella? Oletko ostanut ns.talvirenkaita?

· Minkä ikäiset lapset sinulla on?

· Mahtuuko bussissa kulkemaan kätevästi niin että molemmat lapset on kyydissä

· +/-

Kiitos jo etukäteen jos sinulla on jakaa minulle kokemuksiasi :)

Renkaat: ilmatäytteiset/pistosuojatut isot renkaat toimivat parhaiten lumessa - vrt esim talvipyöräilyyn käytettäviin renkaisiin. Pienet eturenkaat kirraavat kiinni lumen nopeammin. Lukitusominaisuus ehdoton talvella.

Babyjoggereista en tiedä yhtikäs mitään mutta meillä on Emmaljungan Super Vikingit ollut käytössä nyt syksystä asti, lisäksi samasta mallista on kokemusta pitemmältä ajalta tädin roolissa. Tosi tyytyväinen oon ollut! Ilmakumipyörät otettiin ja ne on ollut hyvät. Lumisina päivinä tosiaan paremmin kulkee kun lukitsee etupyörät. Tykkään että on kääntyvät etupyörät mutta tässä mallissa ne on kuitenkin isot ja tukevat. Ketterät mutta ei millään tavalla heppoiset vaunut. Kaikenlaisessa maastossa kulkee sujuvasti. Sisarusistuimelle ei ole vielä tullut käyttöä kun on vasta yksi lapsi, mutta sen mahdollisuuden halusin ehdottomasti. Plussaa myös iso tavarakori, vaunukoppa korkealla, kopan kallistusmahdollisuus (neljään kuukauteen jo toinen nuhatauti menossa), kapeat vaunut (hissit & bussit), kasattuna mahtuu pieneen tilaan ja takarenkaat on helppo napsauttaa irti ja kiinni, monen farkun perään menee vaunukoppaa ja renkaita poistamattakin tosi helposti, mutta sisaristuimesta en taas tiedä, se varmaan pitää ottaa irti taitettaessa. Miinuksena tulee mieleen ainakin työntöaisan kääntösysteemin hankaluus, nappeja pitää molemmin käsin painaa ja napit on aika jäykät ja välillä temppuilevat. Kovin ahtaassa tilassa esim bussit ja hissit on hankala liikkua jos eturenkaat on vapaina, mutta ne saa tosiaan lukittua. Ratasistuimesta tykkään (siskonpojan kautta oon tututunut jo lähemmin) enkä malta odottaa että päästään siirtymään siihen!

Kiitos vastauksista! :) paksut ilmakumirenkaat minäkin haluaisin, nyt on tuollaiset kennorenkaat. On ihan hyvät, mutta aika raskaat työntää.

Olisi vielä kiva kuulla käyttökokemuksia kahden lapsen kanssa :)

Kirjoitan tänne vielä tähän astiset kokemukseni super viking -rattaista joihin päädyin. Moni näyttää vielä lukevan ketjua, niin josko olisi apua :)

Emmaljungat on ollut käytössä nyt 4kk, joista 1kk käytössä kahdella lapsella. Olen ollut todella tyytyväinen!

Mielettömän ketterät ja tukevat, varsinkin jos painavempi lapsi istuu ns.päällä lähempänä työntäjää ja vaunukoppa alla.
Yhden lapsen kanssa tietysti nämä ovat vielä kevyemmät, mutta helposti niillä molemmatkin lapset kyydissä rullailee kaupoilla ahtaiden hyllyjen väleissä sekä bussillakin meno sujuu.

Istuinten kiinnittäminen/irroittaminen on todella helppoa, paitsi itse en ainakaan saa vaunukoppaa taaperoistuimen alta, ellen ensin irroita sitä istuinta. Mutta se on tosiaan niin helppoa, ettei paljon vaikuta käytössä.

Kysymyksiä saa esittää jos jota kuta nämä mietityttävät, vastailen kyllä parhaani mukaan :) talvikäytön kokemuksia vielä odotellessa...

Moikka,

Osaako kukaan sanoa onko Babyjogger City Selectit pidemmät kun ovat "pisimmässä asennossa" eli vaunukoppa tai istuin makaavassa asunnossa takana kuin Emmaljunga Super Vikingit?

Takaisin