Elokuun kuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja NuuNu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

NuuNu

Puuhakas puhuja
Tammikuunmammat 2015
Jälleen uusi kuukausi pyörähtänyt käyntiin. Mitä kuuluu? :)

Meillä hampaiden teko edelleen päällimmäisenä. Vaikuttaa syömiseen ja unirytmiin. Meillä meni jo monta viikkoa hienosti kaksilla pidemmillä unilla, nyt trendi näyttää olevan 3x 30-40min per päivä. Tässä on se hyvä puoli, että illalla on niin väsynyt että nukahtaa helposti noin klo 19.30. :p
Saa mamma illalla omaa aikaa, iskä tekee nyt älyttömästi töitä ja on arkiviikolla reissussa. Pitäisi jäädä lomalle pian, sitä odotellessa. Tehdään mahdollisesti meidän perheen kesken ensimmäinen yönylireissu kun isimies vapaalla. Olisi hotellilahjakortti käyttämättä.

Liikkumista neiti harjoittelee kovasti. Omalla mönkimistyylillään pääsee etenemään mutta mieluusti menee kierimällä kun se on nopeampaa. Jatkuvasti nousee konttausasentoon ja lankuttaa :grin

Liitteet

• image.jpg
    image.jpg
    62.5 KB · Katsottu: 57
Meillä arki pyörii eteenpäin, miehen loma on pidetty ja yhdessä saatu olla. Nyt töitä taas riittää.

Meillä alkaa neidin kanssa vauvauinti ensi viikolla lauantaina ja muskari alkaa kolmen viikon päästä, tulee kivaa säännöllistä tekemistä viikkoon.

Täällä liikutaan jo kovasti, ryömimistahti on huima, välillä mennään karhunkävelyä ja konttausasennossa haetaan askelia, osataan mennä itse istumaan ja istutaan hienosti ilman tukea ja osataan myös lähteä taas ryömimään istumisasennosta. Kovasti pitää neitiä kävelyttää ja hyppiminen ja kiipeily on kivaa.

Rakas, ihana, itsepäinen tehopakkaus löytyy meiltä :Heartpink

Kauhee kun teidän pikkuiset on kehittynyt vauhdilla. Meillä ei edes vielä käännytä selältä vatsalleen.:oops: 6kk neuvolassa terkka hiukan "huolestui" kun poika on aika vähä liikkeinen lattialla. Täytyy toivoa että lähtis jotenkin liikkeelle ettei tarviis alkaa ravata fyssärillä.

Hyvin ehtii vähän hitaammin lähteä liikkeelle :), kaikki vauvat kehittyy omalla ja juuri hyvällä tahdilla :).

Meilläkin vasta kieritään.. Pitäisi kai uskaltaa pitää enemmän paljaalla lattialla ettei alustat liukuisi pois alta.. Mutta tuo pyöriminen on sellaista, että helposti kopahtaa pää lattiaan..

Meillä vasta käännytään selältä mahalleen, sen oppi 5kk iässä. Navan ympäri pyörii ja vahingossa pakittaa kun työntää itseään liukkaalla lattialla suorille käsille. Ikää pojalla ihan just 7kk, ei ryömi, ei konttaa, ei ees nouse vielä konttausasentoon, ei karhun kävelyä, ei kiipeile, ei kieri kun ei osaa kääntyy mahalta takasin selälleen. Äiti on tyytyväinen kun ei tarvii vielä vahtii nii tarkkaan tai juosta perässä :grin ei mitään kiirettä...

Meillä on liiankin vauhdikasta menoa. Tarvitsisi silmät selkään että sais tyttöä silmällä pidettyä. Olohuoneesta ku poistut niin alkaa kuulua läps läps läps ja tyttö tulee hurjaa vauhtia kontaten perässä,niin hurjaa että ei meinaa kädet pysyä tahdissa jalkojen kanssa.. :D ja kissaa on mukava jahdata kun se oikein jää odottamaan että Minja tulee kimppuun Turkista ja hännästä vetelemään. Seisominen on in, onneksi sitä voi turvallisesti treenata kun on patja sohvan edessä niin ei kaadu paljaalle lattialle kun sohvaa vasten nousee raahuilemaan. Kaikki käy tueksi,välillä näyttää seinäkin käyvän seisomaan noustessa tukipilariksi!
Ja tämä hammashöyry ei lopu varmaan koskaan! Kaksi alahammasta löytyy mutta lisää tulossa samaan putkeen,mikä tietää minulle heräilyä öisin ja isännälle patjamajoitusta kun tyttö nukkuu niin huonosti. Osaa kyllä nukkua omassa sängyssä mutta en itse jaksa yöllä olla häntä jatkuvasti nostamassa sieltä kun suutaan valittaa. Kaikille helpompi kun nukkuu mun vieressä kun isäntäkin menee aina jo kuudeksi aamulla töihin.:goodnight

Täällä mies ollut nyt kolme viikkoa lomalla, huomenna lähtee töihin ja poitsu on kehittyny hurjasti tänä aikana. On opittu liikkumaan joka suuntaan, vielä ei kontata mutta jalat ja toinen käsi jo nousee konttausasennossa :) lisäksi koko kropan hallinta on parantunut kaikessa pyörimisessä ja liikkumisessa, ei pää kolise vaikka vahingossa kaatuiskin takas selälleen :D ihan huikeaa siis kehitys lyhyessä ajassa ja tänään sitten yhtäkkiä pyörähti jo istumaan, en sitte tiiä oliko vaikutusta että isä oli koko ajan kotona niin oli hyvä reenata kaikkea uutta ja näytellä taitoja meille molemmille :)

Meillä neito nyt sen 6kk. Konttausaskelia haetaan, karhukävelyasento on jo niin pysty että seisoo suorilla jaloilla kädet lattiassa:eek: möyrii ja kierii millon minnekkin, pääsee huoneen poikki mutta ei vielä huoneesta toiseen...onneksi. On isosiskon lelut vielä hetken turvassa, ahistaa jo nyt kun sisko raahaa pikkusiakin lelun osia ympäri ämpäri huushollia niin saa olla tarkkana ettei pikkuakka pistä suuhunsa..saati kun pääsee isosiskon huoneeseen:rolleyes: yöt onneksi nukkuu hyvin ja syöntikin sujuu mallikkaasti. Ainoa hankaluus on kun ei meinaa viihtyä lattialla jos en ole samassa huoneessa/vieressä koko ajan. Mutta onneksi muistan tän ajan esikolta ja menee viimestään siinä vaiheessa ohi kun piltti pääsee itse kunnolla perään:p

Meillä osataan jo ryömiä, ja kääntyileminenkin on nykyään jo niin ahkeraa ettei vaipanvaihdosta meinaa tulla enää mitään. Aikamoinen vilivilperi tuo poika tällä hetkellä. Pää kolisee toisinaan lattiaan kääntyillessä ja pari pientä mustelmaakin on jo ollut otsassa, varmaan on ryöminyt pöydänjalkaa päin? :grin Ollaan miehen kanssa vitsailtu, että pojalle täytyy hankkia kypärä.

Esikoinen on kyllä aivan ihana tuon pikkuveikkansa kanssa. Jaksaa sylitellä ja kävelyttää vaikka kuinka kauan ja Oliver nauttii hurjasti erityisesti kävelemisestä tuettuna. Hihkuu ja lähes hehkuu onnesta. Onneksi videokuvaaminen on niin helppoa nykyään, tulee lähes joka päivä kuvailtua tuota kaksikkoa.

Muutama viime yö on ollut levottomia. Ei kauaa kun herättiin max kaksi kertaa yössä, mutta ainakin kaksi viimeistä yötä poitsu on herännyt 1,5 - 2h välein ja vaatii tissin. Tänään olin näkevinäni alaikenessä pienen valkoisen pisteen, ehkä hampaita on nyt sitten odotettavissa.

Mun kultaseni tänään 7kk!! Kääntyillään kokoajan ja navanympäri pyörii ja vähän mönkii eteenpäin, muttei vielä kunnolla ryömimistä ole hiffannut. Viettää tosin niin paljon aikaa sylissä, ettei varmaan ole ehtinyt opetella, heh :) Meillä hyppiminen on se ehdoton ykkösjuttu ollut jo jonkin aikaa. Nyt on hyppykiikkukin kotona, mutta silti saa sylissäkin hypyttää vähän väliä..

Mitäs muuta....tämä mamma oli ekoilla treffeillä sitten raskauduttuani (miehen kanssa viesteilty viikonverran ennen treffejä) ja voisin sanoa hieman ihastuneeni! Saa nyt nähdä miten tämä etenee, mutta tyttökin viihtyi hyvin kokopäivän kestäneiden treffien ajan ja mies halusi työnnellä vaunuja kun oltiin ulkona kävelyllä (hänellä ei siis omia lapsia, kummilapsia vain) mahdollista isiainesta siis ;)

Kovasti ryömitään eteenpäin ja lattialle jäävä läppäri on kovin sana, äiskää etoo koko ajan ja kauhee iskias.

Meillä on uutena juttuna nyt lentokone. Pojan, ku laittaa lattialle, heti käännytään mahalleen ja kaikki raajat ilmaan! :)
Eteenpäin ei viel mennä. Selällään liikutaan päänsujntaan, tuskin tarkoituksella, kun jumpataan lantiota.
Jokeltelu on saanu uutta sävyä, tosi laaja skaala ääniä.

Ruokapäiväkirjan aloitin tänään, kun noi soseet ja puurot ei oikein maistu. Seuraan tän viikon ja sit soittelen neuvolaan ja kyselen, miltä määrät näyttää. Painosta tuli siis noottia 6kk neuvolas.

Eilen oli aika seikkailu, kun lähdettiin miehelle etsimään kenkiä. Kärryistä puhkes toisen takapyörän kumi. Mies sit paikkaili kumia Stockan kahvilassa. :)

Hupaisaa, että täällä on jo useampi uudelleen raskautunut, kun itsellä ei vauva-arjen ja muuton keskellä likene edes ajatusta petihommille :P Mieskin simahti eilen sohvalle, sillä aikaa kun purin vielä laatikoita :) Rankkaa on vielä hetken, mutta on tämä kyllä ollut sen arvoistakin! <3

Muoks. Siis muutto on ollut rankkaa :D

Muokattu viimeksi:
Samaa mietin kun ensimmäisiä vauvauutisia luin ;) Ei päivisin ehdi edes ajatella eikä tytön huonot päikkärit antaisi edes rauhaa ja illalla kun viimein pääsee sänkyyn on niin väsynyt ettei mielessä ole kuin äkkiä unenpäästä kiinni saaminen :p

Mä yllätin itseni kun olinkin niin nopeasti valmis peiton heilutteluun, olin nimittäin varma että kammo jäis pidemmäks aikaa. :p Kävin tänään ostaa testin kun nää olot vaan jatkuu ja kroppa ei tunnu omalta. Huomen aamulla sit selviää hyrrääkö hormoonit vai joku muu. :grin Pitäkää peukkuja.

Meillon niin vähän kotosalla - ainakin vielä - päiväsaikaan tekemistä, että kun tyttö nukkuu päikkäreitä niin saatetaan pistää hippulat vinkumaan. Ja oon muutenki jotenki niin semmonen, että ennen tyttöäkin jos joutu olemaan edes viikon ilman niin oli ihan semmonen olo että menee sekaisn. :grin

Huhhuh, tultiin just kylältä. Oli pieni raivo sinne lähtiessä. Mies lähti aamutuimaan viemään mun tiliotteita sossulle, että sais vielä yhen toimeentulotuen ennen kun sen koulut alkaa ja eri rahat alkaa tulla. Siltä on eilen saldopaketti loppunu ja tunti sen jälkeen ku hän oli lähteny niin soitin, että missä päin se menee (oletin, että on tulossa jo takas). Ilmotti sit, että ystävälle tullu rahaa niin lähtee juhlimaan! Voi jumalauta että näin heti punasta... Just viime viikolla puhuttiin, et se saa käyä juhlistamassa vielä kun mun uus raskaus ei niin estä esim. tekemistä ja iskias liikkumista, KUNHAN ilmottaa päivän, mieluiten pari, etukäteen että osaan varautua.
Hetken taas bussissa istuessa mietin, että jumalauta mä vihaan miehiä... :shifty:
Onneks nyt vähän mieli rauhottunu, kun hain kirjastosta luettavaa itelle.

Takaisin