Elokuun elämöinnit ;)

Hei kertokaahan ihmiset, käytättekö imetyksessä rintakumia?
Mä olen alusta alkaen käyttänyt (matalat rinnanpäät) ja nyt ois pikkuhiljaa tarkoitus päästä siitä eroon , kun olis kiva kun ei tarviis sen kanssa näprätä.. Mutta venyyköhän nuo nännit ajan kanssa? Neuvolaterkka sanoi, että kannattaa aloittaa yösyötöistä (kun vauva unenpöpperössä) ilman tissikumia, mutta mulla on ollut rinnat niin pinkeet, että ei niistä saa sitäkään vähää otetta!

Toki tuon kumin kanssa voi imettää vaikka koko imetysajan ,mutta jotenkin ois kiva imettää "luomuna" ja sais ainakin taattua sen että imuote on kunnollinen. Ei pitäis turhaa stressata mutta enkähän mä tästäkin keksi stressin aihetta!

Vinkkejä tissikumista vieroittamiseen otetaan ilolla vastaan!

P.s. Vitsi nää maidonkerääjät on näppärät!!!! Ihan super!!
 
Onko sulla Mara rintapumppua? Ajattelin että auttaiskohan, jos pumppais sen pahimman pinkeyden ensin pois ja pumppuhan mulla ainakin venyttää nänniä sen verran, että sen jälkeen vauva kyllä helpolla sai kiinni. Ite en rintakumia käyttäny, mutta mullakin maidon nousun ollessa pahimmillaan vauvan oli toisesta rinnasta vaikeempi saada kiinni kun rinta oli ihan pinkeenä. Ongelma poistu, kun maidontulo tasottu. Joinaki kertoina muotoilin nänniä ihan sorminkin ja sen jälkeen äkkiä tissi vauvalle suuhun. :D
 
Mulla on rintakumi käytössä ja olen miettinyt ihan samaa, miten siitä pääsisi parhaiten eroon. Toisaalta en ole ottanut siitä (vielä) mitään suurempaa stressiä, koska imettäminen onnistuu helpoiten sen kanssa. Sain jossain vaiheessa neuvolasta pari tyhjää ruiskua, joista sai modattua sellaiset versiot, joilla voi yrittää muotoilla nänniä, mutta ovat jääneet vähälle käytölle. Toisinaan teen niin, että aloitan imettämisen kumin kanssa ja jossain vaiheessa jatkan ilman. Tällöin nänni on vähän jo ehtinyt venyä imusta ja vauva on saanut akuuteimman nälkänsä tyydytettyä. Silti ei meinaa aina suostua imemään ilman kumia.
 
Juu Pippinen on mulla pumppukin aina silloin tällöin käytössä, jospa sillä saisi tisuja vähän venytettyä :D
Itse asiassa tuo maidonkerääjäkin vähän muotoilee näitä utareita, niin vois kokeilla ujuttaa tuota kerääjässä ollutta rynnästä tarjota..

On tässä imetyksessä kyllä kaiken maailman kikkakakkoset käytössä! :D
 
Huhheijaa, nyt ois sitten mamilla hetki aikaa itselleen, olen nimittäin sairaalassa poistattamassa tätä katetria hiphei!
Tsirbu jäi sinne isin kanssa nukkumaan tissittelyn jälkeen ja nälän yllättäessä jääkaapissa odottaa eilen maidonkerääjästä heruteltu maito (päivän aikana tuli 125ml, yksi kerääjä käytössä!).
Olen ihan fiiliksissä tuosta kerääjästä, tulee paremmin talteen kuin pumpusta (en jaksa hirveesti lypsää/eikä siihen ole ollut tarvetta).

Tänään mennään (mahdollisuuksien mukaan) Lintsillä käväisemään, hui jännittää! Edessä kun on bussimatkaa ja muuta muuttujaa..
Pitää lähteä liikenteeseen tissiteltynä ja tyytyväisenä, muuten vaunuraivarit ovat taattu. Ja suosiolla otan pullon ja korvikkeen mukaan jos iskee kauhee raivari eikä ole mahdollisuutta repäistä rynnästä esille.
Pakko ainakin yrittää lähteä liikenteeseen ettei siihen muodostuis niin suurta kynnystä. Kohta meidän pitää kuitenkin käyttää koiraa lenkillä kun mies palaa töihin, hui saa nähdä miten pärjätään sitten!

Oletteko te jo reissaanneet vauvan kanssa (Mariannu on ainakin jo kiertänyt puoli Suomea :wink)?
 
Jep, puoli Suomea kierretty ja nyt ei kyllä hetkeen tee mieli lähteä mihinkään... Onneksi ennen ensi kesää ei varmaan ole tarviskaan. Meilläkin on Lintsi vielä käymättä, joten katsotaan josko jonain viikonloppuna sinne vielä selvittäisiin. Mutta oikeasti mä olen kyllä saanut reissuista tarpeekseni.

Tästä päivästä tulikin ihana löysäilypäivä, kun kakkonen on kuumeessa ja esikoinenkin valittaa kurkkuaan. Joten, palapelejä, lautapelejä, värityskuvia ja suosiolla lastenohjelmia luvassa. Neiti vetelee sikeitä pihalla ja mä olen saanut jo esikoisen vaatteet nimikoitua eskaria varten.

Tosi hyvin sulla Mara heruu maitoa maidonkerääjään! Mä kokeilin niitä kakkosen kanssa kun imetin, mutta saalis oli niin vähäinen etten jaksanut kovin pitkään. Eipä poitsu kyllä pulloa huolinutkaan, eli hukkaan meni se maito.
 
Me käytiin alkuviikosta (ihan extempore) Kuusamossa mun ukin luona. Mies oli siellä pari päivää maalaamassa yhtä mökkiä niin lähdettiimpä koko perheen voimin sinne.
Matkaa meiltä on noin 350km ja ajoin kolmen lapsen kanssa yksin sinne maanantaina. :D Hyvin meni matka kun jokainen nukkui. Viimeinen 60km oli yhtä painajaista mutta onneks selvittiin niin ptkälle. keskiviikkona tultin sit koko perheen voimin pois. :) Onhan se matkustaminen kolmen pienen kanssa aika ressaavaa mut kivaa oli.
 
anteeks kommenttini mutta ois helpompi kun ei aina aukasta uutta ketjua nii täällä tulis nopeemmin käytyä kun saa samasta luettua viestit eikä miljoonasta eri linkistä... Tai ite en ainakaa kerkee kaikkia lukee aina:anyone
 
Möhis Kyllä mulle passaa, et kirjotellaan samaan ketjuun koko ajan..Joskus aikasemmin oli vaan puhetta, että ois helpompi ku ois joka kuulle oma ketju..mut ihan miten vaan porukka haluaa.. :)
 
Meillä syötöissä tissikumi käytössä ollu laitokselta asti. Ilman kumia ei syönti onistu ollenkaa. Nänni vetäytyy HETI kun ottaa kumin tai pumpun pois, ja tyttö ei saa otetta millään. Vaik välillä on yritetty syömistä ilman kumia alusta asti, kesken syötön tai missä välissä vaan ni ei onnistu ei, ja sit tulee raivo. Eli meillä ainaki vielä kumi kokoaikaisessa käytössä.
 
Ihanaa kun on kohtalontovereita tässä tissikumi-asiassa! :)
Parempihan se on, että imettää sen kanssa kuin ei ollenkaan. Eilen sain jo imetyksen sujumaan hyvän tovin ilman kumia, mutta sitten ote vauvalla herpaantui ja sit alkoi raivari.

Lintsireissu meni aivan loistavasti!! :) olen niin iloinen, että uskallettiin lähteä. Nukkui kiltisti suurimman osan ajasta ja tissimaitoa sai pullosta, kun en jaksanut pitkään imetyssessioon siellä.
 
Takaisin
Top