Elokuu tulee - alkaako pävähoito tai koulu?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Maanantaina on jo elokuu. Monet lapset menee elokuussa hoitoon. Onko täällä hoitoon menijöitä? Tai kouluun? Millä mielellä lapsi tai sinä itse olette?

Meidän esikoinen menee elokuussa toiselle luokalle. Vähän taitaa jännittää. Varmaan kun menee eri kouluun kuin missä oli ekan luokan. Onneksi ryhmä ja opettaja säilyy samoina. Hyvillä mielin on kuitenkin menossa ja itse olen luottavaisin mielin. Ekaluokka meni hyvin, joten miksei toinenkin.

Kuopus on vielä kotihoidossa.

Esikoinen vajaa 3v jatkaa kotihoidossa. Olen itse kesälomalla ja siitä jään äitiyslomalle, joten tuntuisi törkeältä laittaa hänet hoitoon ja hänen elämäänsä tulisi kaksi muutosta kerrallaan, pieni sisarus ja hoitopaikka.

Muokattu viimeksi:
Esikoinen menee kasille ja kuopus viidennelle. Sama koulu ja opettajat kuin viime vuonna niin molemmat menevät kouluun hyvillä mielin ja itsekin oon onnellinen, kun alkaa taas arki normaaliin tapaan rullaamaan.

Itsellä suurin muutos, kun työpaikka vaihtuu ja ehdin olla 7 viikkoa ennen äitiyslomaa töissä. Ristiriitaiset fiilikset.. toisaalta kiva aloittaa jotain uutta, mutta toisaalta tuntuu todella turhalta kaikki uuden opettelu yms., kun systeemit ehtii muuttua ennen kuin palaan taas äitiyslomalta takas töihin.

Meilläkin esikoinen menee tokalle luokalle ( kesäloma oli häneen mielestään niin lyhyt). Hänellä mikään ei muutu.

Nuorempi vaihtaa nyt elokuun alussa päiväkotia käytännössä melkein kodin viereen.
Vähän on huojentunut olo.

Takaisin