Elokuu syntymäkuukautena

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kimpsu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mua vähän epäilyttää, koska en oikein tule toimeen leijonien kanssa 😅😅 Ei ketään leijonaa kaverina ja sukulaisissa/perhetutuissa on muutamia niin sukset meinaa mennä aina ristiin😅 Tiedän että vähän tyhmää kyllä horoskooppeja miettiä 🙊

Meillä perheessä on elokuussa valtavasti juhlia (synttäreitä, hääpäiviä yms.) joten sopisi hyvin kuvioon, että myös meidän esikoinen syntyisi silloin 😍

Itse ajattelen että loppukevät olisi paras aika saada vauva (lähinnä valon lisääntymisen, luonnon heräämisen yms. näkökulmasta), mutta elokuu tuntuu myös kyllä mukavalta ajankohdalta! Vauvan pukeminen on oletettavasti melko simppeliä, ulkoilemaan pääsee todennäköisesti nopeammin kuin talvella jne. Isossa roolissa myös puolison kesälomat, jotka olisi helppo ajoittaa niin, että voitaisiin olla pidempään kotona yhtä aikaa vauvan syntymän jälkeen. Ainoa asia mikä mietityttää on loppuraskaus kesällä, mutta onneksi meillä on tosi viileä koti, eli hellettä pääsisi ainakin pakoon!

Jos mulle tulee kaksoset niin taitaa olla aika mahdotonta että syntyisivät elokuussa, LA 8.8. mutta eihän kaksosten ikinä anneta noin myöhäisille viikoille mennä. Harmittaa sinänsä koska loppukesä ois kyllä tosi kivaa aikaa juhlia, kaverit on jo palanneet kesälomilta ym. Myös mun oman isän syntymäpäivä on 1.8. 😄 Jos/kun sitten syntyvät aiemmin kesällä niin saavat kestää sen että juhlitaan maalla pienellä porukalla 😂

Komppaan myös täysin @ar94 noista talvivaatteista 😂

Minä oon myös elokuussa syntynyt ja rakastan elokuuta ja hiljalleen lähenevää syksyä ❤️. Meillä on toukokuinen ja joulukuinen, joten on hyvä etäisyys synttäreitä ajatellen. Eli elokuu syntymäkuukautena olisi kiva, mutta loppuraskaus kesällä on miinusta😁

Mä oon itekin elokuussa syntynyt, äiti kuulemma teki positiivisen raskaustestin samana päivänä kun minä 😁 jos meidänkin saapuisi reilun viikon ajoissa niin voisi saada ihanimman synttärilahjan.

Loppukesä musta ihan kiva aika, ehkä kevät / toukokuu olisi ollut jotenkin ideaali syntymäaika kun lempiaika vuodesta ja sais pisimmälle välttää talvivaatteita + lapsi ehtisi nauttia ekanakin vuonna ehkä lumesta, mutta eipä näihin voi juuri vaikuttaa 😁

Meillä on suvussa oikeastaan kaikki syntymäpäivät ajoittuneet talvi ja kevät kuukausille, joten ihan kivaa vaihtelua tällainen loppukesän pieni🥰 Hieman kyllä hirvittää kesän helteet, että mitenhän niistä selviää. On nimittäin ollut kauhean tukalat oltavat viime vuosina ihan ilman raskauttakin😆

Hep, mulla on tähän paljonkin sanottavaa, koska esikoinen syntyi 30.8. joka sattuu nyt olemaan tulokkaan LA. 😄

Olin viime raskaudessa tosi tyytyväinen siihen, että loppuraskaus oli kesällä, niin pukeutuminen oli huomattavasti helpompaa. Ei ollut tarvetta hankkia esimerkiksi erillistä takkia raskauden vuoksi, kun talven ja kevään pärjäsi vielä tavallisilla. Helteet voi olla tukalat, mutta itse pärjäsin niiden kanssa hyvin. Jalat toki turposi, mutta niillekin oli helpompi löytää sopivat kengät, kun pärjäsi sandaaleilla ja matalilla avokkailla.
Vauvan syntymän jälkeen oli mukavaa, että ei tarvinnut heti olla pelaamassa talvivaatetuksen kanssa, vaan sai totutella vähän kevyemmillä kerroksilla.

Me onnistuttiin myös esikoisen kohdalla maksimoimaan vapaat hyvin niin, että mä esimerkiksi jäin kesälomalta suoraan raskausvapaalle ja pidin vanhempainvapaan päälle vielä uuden kertyneen kesäloman.

Oon miettinyt myös, että lapselle synttärit alkusyksystä on silleen hauska, että tulevaisuudessa saa olla aina lukuvuoden ensimmäisiä synttärisankareita. Se vähän jännittää, kun sisaruksille tulee nyt syntymäpäivät tosi lähekkäin. Pienempänä helppo pitää yhteisjuhlia, mutta vanhempana voi olla, että vaativat erilliset 😂

Hep, mulla on tähän paljonkin sanottavaa, koska esikoinen syntyi 30.8. joka sattuu nyt olemaan tulokkaan LA. 😄

Olin viime raskaudessa tosi tyytyväinen siihen, että loppuraskaus oli kesällä, niin pukeutuminen oli huomattavasti helpompaa. Ei ollut tarvetta hankkia esimerkiksi erillistä takkia raskauden vuoksi, kun talven ja kevään pärjäsi vielä tavallisilla. Helteet voi olla tukalat, mutta itse pärjäsin niiden kanssa hyvin. Jalat toki turposi, mutta niillekin oli helpompi löytää sopivat kengät, kun pärjäsi sandaaleilla ja matalilla avokkailla.
Vauvan syntymän jälkeen oli mukavaa, että ei tarvinnut heti olla pelaamassa talvivaatetuksen kanssa, vaan sai totutella vähän kevyemmillä kerroksilla.

Me onnistuttiin myös esikoisen kohdalla maksimoimaan vapaat hyvin niin, että mä esimerkiksi jäin kesälomalta suoraan raskausvapaalle ja pidin vanhempainvapaan päälle vielä uuden kertyneen kesäloman.

Oon miettinyt myös, että lapselle synttärit alkusyksystä on silleen hauska, että tulevaisuudessa saa olla aina lukuvuoden ensimmäisiä synttärisankareita. Se vähän jännittää, kun sisaruksille tulee nyt syntymäpäivät tosi lähekkäin. Pienempänä helppo pitää yhteisjuhlia, mutta vanhempana voi olla, että vaativat erilliset 😂
Pakko kertoa, että mä olen synytynyt mun veljen kanssa samana päivänä. Me pidettiin juhlat "erikseen", mutta yhtä aikaa. Eli molemmilla omat vieraat, molemmilla synyttäriporukoilla omat kattaukset (toki samat herkut), omia puuhia toisilla sisällä ja toisilla ulkona jne., mutta yhtä aikaa oltiin kaikki vieraat samassa talossa ihan teini-ikään saakka 😊 Hauskaa oli!

Ehdottomana plussana pukemisen helppous! 🤩
Jostain syystä munkin mielestä kevät olis ”kivoin” aika syntyä, mutta elokuu käy myös oikein hyvin! 😍

Mulla on edellinen lapsi syntynyt elokuun lopulla eikä mitään muuta huonoa sanottavaa, kuin sen hellekesän helteet ja loppuraskauden aika tukalat turvotukset. Anopilla on myös elokuussa synttärit. Nyt laskettu on elokuun alussa. Meillä on myös heinäkuun lopussa syntynyt lapsi, joten jännä nähdä miten lähelle kummankin synttäreitä tämän tulokkaan synttärit lopulta sattuu. Heinäkuun lopussa on kyllä muutenkin synttärisuma serkusten synttäreiden kanssa. 😊

Olin alussa ehkä vähän harmissani esimerkiksi siitä, että jos kaikki menee hyvin, tulee kesä varmasti olemaan aika tukala, eikä siitä ehkä pysty nauttimaan ihan samalla tavalla.
Mutta nyt on varmaan tapahtunut jotain ajatustyötä, kun oon tällä hetkellä aika tyytyväinen tähän aikatauluun. Siis kun etenevä kevät menee tosi vauhdilla, kaikki pääsiäiset ja vaput ja lähestyvä kesälomakausi, kesä... Mulla on kaveri, joka ollut raskaana alkusyksystä lähtien, ja tuntuu, että hän on ollut ihan ikuisuuden jo siinä tilassa, ja vielä on vaikka miten paljon matkaa jäljellä. Vaikka siis hänen laskettu aikansa on tietysti kuukausia ennen omaani, niin jotenkin se että siinä on "vaan" se kesä välissä, tuntuukin hassusti aika vähältä.
Jotenkin siis tää raskauden painottuminen alkuvuoteen, pitenevään päivään ja tiheämpiin pyhiin ja vapaisiin, on aika kiva :)

Must aika kiva! Voi kesälomalta jäädä suoraan raskausvapaalle, pukeutumisen helppous, kesällä odotus menee ehkä nopeasti, yleensä ainakin kesä menee aina tosi nopeesti! Vaikka toki voi olla tukalaa. Ei tarvi odotuksen takia uusia Talvivaatteita.

Meillä on esikoinen syntynyt heinäkuussa ja sitä helteistä kesää viimeisillään raskaana en ihan hirveesti odota, mutta toisaalta voi aloittaa heti vaunuttelun eikä tarvii pukea niin hirvittävän suuria määriä vaatetta vauvalle... asioissa on aina puolensa

Oon itsekin syntynyt elokuussa ja oon aina tykännyt elokuusta ylipäätään kuukautena. Mun mielestä on ollut kiva, kun synttärit osunut vielä kesälle ja eipä oo myöhemminkään elämässä esim. mopoiässä koskaan haitannut odotella korttia. En vielä tiiä miltä tuntuu olla koko kesä viimisillään raskaana, varsinkin jos on oikein kuuma, mutta toistaseksi ainakin positiivisin mielin odotan. 😊

Mun esikoinen on syntynyt elokuun alussa, toki 18- vuotta sitten mutta muistelen kyllä et oli aika kiva. Varsinkin nyt kun varmasti olen paljon isompi loppukesästä niin ei tarvitse pukea mitään vaan olla puoli alasti. Kuumuus ja tukaluuskaan ei haitannut, toki olin 18 vuotta nuorempi 🤣 uskon että menee kivasti nytkin... elokuu on hyvä kuukausi myös sen puolesta ettei tosiaan tarvitse heti säätää lumen ja pakkasen kanssa.

Sinänsä kiva, että kerrankin ei tarvitse murehtia "rantakuntoa! kesällä. :tears::tears: Voi vaan laittaa mahdollisimman kevyen hellelakanan niskaan asioilla käydessä ja muuten olla puolialasti. Kätevää.
Alkaa nimittäin olla jo nyt ahdasta legginsseissäkin, mutta vielä ei oikein ole kelejä hellemekoille.
Onneksi viime kesänä investoin ilmastointilaitteeseen, osoittautui todella viisaaksi hankinnaksi tulevaa kesää ajatellen.

Takaisin