Eläimet

Jezzita94

Jostain jotain jo tietävä
Teki mieli ketju perustaa aiheesta eläimet, koska varmasti elokuisissa on muitakin joilla karvaista viipottajaa mukana on.
Miten teillä elämä rullaa eläinten kanssa? Joutuuko tekemään suunnitelmia niiden varalle? Järjestelemään asioita yms?

Meillä siis 8kpl kaviollisia pihalla ja voin kertoa kuinka ketuttaa, joka kerta neuvolassa todeta "Että kyllä edelleen ne on meillä, eikä ne mihinkään lähde" Nyt sain onneksi vaihdettua neuvolatätiä, alkoi niin tympäsemään hänen mielipiteet minun elämääni kohden.
Miten ihmisten tuntuu olevan vaikea käsittää, ettei meiltä mikään ole mihinkään lähdössä lapsen vuoksi.
Olen joutunut monelle sukulaiselle sanomaan, että eiköhän se kolmas lapsi mene samallalailla tallilla mukana kuin kaksi aiempaakin..
Meiltä löytyy myös kaksi koiraa, niistä kukaan ei ole vouhottanut mitään (VIELÄ)

Onko teillä arvon kanssa matkaajat ollut törmäyksiä tälläisiin ihmisiin? Tuleeko muilta ihmiset kyselemään, miksi ja kuinka? :angel1
 
Meillä ollaan neuvolassa sanottu onneksi et niin kauan saa tehdä kun hyvältä tuntuu. Itsellä siis ne kaksi hevosta :) Hevoset menee kesäksi onneksi laitumella, joten työmäärä on paljon pienempi. Toki sitä miettii, että jos itse makaakin sairaalassa vaikka vuodelevossa et miten eläiten hoito.. Meillä myös koira ja pari kissaa. Mutta niin ne kai muutkin on pärjänneet ja selvinneet joten miksei itsekin :)
 
Meillä ollaan neuvolassa sanottu onneksi et niin kauan saa tehdä kun hyvältä tuntuu. Itsellä siis ne kaksi hevosta :) Hevoset menee kesäksi onneksi laitumella, joten työmäärä on paljon pienempi. Toki sitä miettii, että jos itse makaakin sairaalassa vaikka vuodelevossa et miten eläiten hoito.. Meillä myös koira ja pari kissaa. Mutta niin ne kai muutkin on pärjänneet ja selvinneet joten miksei itsekin :)
*
Meilläkin onneksi varsat lähtee oripihattoihin syksyyn asti, tammoja viedään riiausreissuille kesäksi yms. Pihaan jää noin kolme :D Eikö ne sano, että hyvin suunniteltu on puoleksi tehty?

Meillä lisää mietittävää tuo tämä tiedossa oleva sektio, mutta onneksi pollet asuu pihattoelämässä (Siis, kasvatan shetlanninponeja) Niin mies pystyy ne itsekkin hoitamaan ilman, että minun tarvitsee mitään kantaa :)
Sairaalan ajaksi kaverini tai äitini tulee hoitamaan ponit kotona :)
 
*
Meilläkin onneksi varsat lähtee oripihattoihin syksyyn asti, tammoja viedään riiausreissuille kesäksi yms. Pihaan jää noin kolme :D Eikö ne sano, että hyvin suunniteltu on puoleksi tehty?

Meillä lisää mietittävää tuo tämä tiedossa oleva sektio, mutta onneksi pollet asuu pihattoelämässä (Siis, kasvatan shetlanninponeja) Niin mies pystyy ne itsekkin hoitamaan ilman, että minun tarvitsee mitään kantaa :)
Sairaalan ajaksi kaverini tai äitini tulee hoitamaan ponit kotona :)


Kyllähän noi eläimet aina aiheuttaa harmaita hiuksia kun kaikki pitää suunnitella hyvin mut onneks teilläkin tukiverkostoa ilmeisesti! Meillä on myös :) Sektio lisää haastetta alkuun, toivottavasti paranet nopeasti :)
 
Meilla on kissa ja hevonen, hevonen tosin elää aktiivipihatossa tuossa n.10km:n päässä ja on muutoinkin eläkeläinen joten saa riittävästi menoa ja meininkiä siellä laumassa, eikä tarvitse itse niin paljon liikutuksista ressata jos ei kykene :) lähinnä enemmän tuo vanhuus on alkanut tuoda vaivoja ja sairasteluja, joten niitä täytyy käydä hoitamassa millon mitäkin, ja toki miettiä sitten sitä lopullista ratkaisua jos niikseen tulee. Toivotaan että olisi vielä hyviä vuosia edessä päin (mummeli on mulla ollut reilu 15v, on nyt 22v). Ja neuvolasta ei tämä uusi neuvolatäti ole painostanut mihinkään suuntaan, kyselee kyllä hevosen oloista ja menoista mutta ei muuten :) edellinen täti oli hieman nihkeämpi tuon hevosharrastuksen suhteen (keskimmäistä kun odotin).

Kissa on ottanut lapset hyvin vastaan, on vähän turhankin kiltti kun 3,5v ei vieläkään aina muista miten eläimiä (tai pikkusiskoa) pitäisi kohdella. On välillä vähän turhan rajua tuo rakkaus :rolleyes: kissa kylläkin hakeutuu aina lasten lähelle ja seuraan, vaikka isompi välillä vähän reippaalla otteella lähtee roudaamaan kissaa paikasta toiseen.
 
Takaisin
Top