Eläimet ja masu

joval

Näppärä viestien naputtelija
Miten teillä on eläimet alkanu huomaamaan että jotain tapahtuu?

Meillä on tommonen iso laumanvartijapoika täälä kotona ja sen kyllä huomaa, joskus  puolen välin aikoihin se alkoi nuuskimaan ja nuolemaan mun mahaa ja nyt, mitä isommaksi maha kasvaa sitä enemmän sen pitää saada sitä tutkia. Pökkii kuonollaan ja ihmettelee sitä. Pihallaki siitä on alkanu pikkuhiljaa tulemaan kiltimpi, paria kertaa lukuunottamatta viime aikoina.. -hormonit! Se ei enään vedä mulla narussa ja kävelee mun tahtiin, löntystelen hiljalleen eteenpäin, varsinkin nyt kun kaikki tiet ei ihan sulia vielä ole ja jäätä löytyy. Lisäks toi on kova mun perään, pitäis koko ajan saada olla mun kyljessä kiinni ja vahtia. Mies jos pyytää luokse, ei varmana mene jos mä vähääkään kosken siihen. Jännä että noin nuorikin uros jotain hoksaa :) Ikää siis vuosi.

Joskus silloin alkuvuodesta makoilin sängyllä ja meidän "pieni"herra tuli moikkaamaan mua ja tunnustelin juuri vauvan liikkeitä siinä selälläni, poika tuli viereen maata, laittoi pään mahan päälle ja kuunteli kans ja mikä parasta, koiran pää mahalla, vauva potkaisee ja koira katsoo mua suoraa silmiin! Niin syvästi se katsoi että tuo kyllä jää ikuisesti mieleen. emoticon
 
Meillä on kaksi uros kääpiöpinseriä. Koko ajan ne kyhnää vieressä, mutta niin nuo on tehny aina. En siis siinä oo juurikaan eroa aiempaan huomannu. Se sijaan toinen on ruvennu vahtimaan mun mahaa. Se on muutenkin kova vahtimaan kaikkea ja yhtenä päivänä puri miestä silmäkulmaan, ku mies kumartui antamaan suukkoa mahalle. Herttaista, että suojelee sitä, mutta tuo ei tietenkään oo sallittu ja koira sai kyllä siitä kuulla. Nyt tyytyy loukkaantuneena katsomaan kauempaa, ku mies on mahan lähellä.On nuo eläimet vaan niin uskomattomia...
 
Meillä on kans kääpiöpinseri uros (3v) ja kollikissa (5v). Koira rupes aluksi ku en tienny vielä olevani raskaana vahtimaan mua lenkeillä. Puolusti mua jokaiselle vastaantulijalle. Kotona sitten istua nokotti jalkojen juuressa ja tuijotti ja nuoleskeli hoitavasti sääriä. Tuo puolustaminen sitten jäi, mutta nykyään se haluaa päästä aina lähelle masua nukkumaan. Yleensä nukkuu lattialla tai omalla paikalla, mutta jos ite nyt köllötän sohvalla niin varmana tulee kerjäämään viereen.

Kissa on ollut erittäin "ihmisvihainen" ei ole oikeastaan sietänyt muiden kuin mieheni kosketusta ja minunkin välillä antoi rapsuttaa. Nyt kissa nukkuu kaikki illat minun mahan päällä ja kehrää ja kynsii masua (se on sillä hellyyden osoitus). Kummallisia karvaisia :D

Saa nähdä miten tottuvat vauvaan.
 
Meillon kaks 9v. kissaa, ei niissä hirveästi mitään eroa ole huomannut, samalla tavalla ruuan perässä kiehnäävät kuin aina... :) Olen miettinyt miten sitten vauvaan suhtautuvat kun kavereiden pieniä vauvoja ovat ihmetelleet että mitä noi on kun ovat tuhisseet kantokassissa tai lattialla. Sitten kun kersat on oppineet liikkumaan nuokin on jotenkin tajunneet että hei noi on ihmisiä! Ja siitä eteenpäin suhtautuneet ihan normaalisti, siihen saakka kyräilleet ja jotenkin vähän olleet pelokkaita. Toiv tottuvat nopeasti uuteen tuhisijaan ettei tarvitse pelätä reaktioita tai että hyökkivät kimppuun. Ei noi kyllä ole semmosia, ne on maailman kilteimpiä kissoja mut eläimiä kuitenkin, että sinänsähän ei koskaan tiedä...
 
maiellä kaksi kissaa jotka eivät ole noteeraaneet millään lailla tähän. Esikoisesta kylläkin varsinkin natu rupesi selvästi olemaan sylissä ja kiehnaamaan kun olin jo ihan alkuvaiheilla. Ovat taineet esikoisesta niin järkyttyä etteivät viitti muuta kuin odottaa kauhulla tulevaa kun tietävät sen jo :D :D
 

Meillä on tuollainen pörröinen persialainen, joka ei ole tainut tajuta...Pari kertaa on katsonut mun mahaa ja sitten mun silmiin, muttei kuitenkaa näytä älyävän. On ollut mun sylissäkin ja saanut vauvan potkuja mahaansa, mutta ei ole siihenkään reagoinut. Yrittää myös edelleen kävellä mun mahan päältä, vaikka aina kiellän. 

Noh, saa nähdä mitä sitten tapahtuu kun tuodaan vauva kotiin. Meidän katti kun ei ole yhtään peruskissamainen. On nimittäin hirveän huomion- ja hellyydenkipeä ja haluaa aina olla porukoissa. Koko ajan tulee viereen ja haluaa silityksiä. Toivottavasti ei siis tule hirveän mustasukkaiseksi..

 
Mulla on keskikokonen saksanpystykorva (mittelspitz). En usko, et se hirveesti on huomannu mun muutosta... se kyllä tuijottelee mua nykysin enemmän ja ku tuun kotiin, se pysyttelee poissa eteisestä kunnes meen istumaan ja tulee sitten rapsuteltavaks. Ennen se pyöri jaloissa heti ku oven avas...

 
Takaisin
Top