Ekhva / Lpr kokemuksia lapsettomuushoidoista

Seljankukka21

Vasta-alkaja
Kaipailisin kokemuksia Ekhvan lapsettomuushoidoista. Onko kukaan ollut? Miten lapsettomuustutkimukset eteni? Entä onko jonot hoitoihin olleet miten pitkiä?
Onko ihan ensimmäinen käynti perhesuunnitteluneuvolassa millainen, tentataanko siellä mitä kaikkea?

Meillä suunnitelmissa mennä tutkimuksiin ja mahdollisesti hoitoihin, ja kokemuksia ja vertaistukea kaipailisin :) Olen todella kova stressaamaan ja jännittämään, ja ihan jo eka käyntikin aiheuttaa kamalaa ahdistusta.. Mitään aiempia kokeita tms. ei meiltä ole otettu.

Hei! Me ollaan loppu keväästä aloitettu meidän lapsettomuushoidot ekhvan alueella. Meillä oli ensimmäinen käynti perhesuunnitteluneuvolassa huhtikuussa. Sillä käynnillä käytiin läpi paljon asioita. Esim. ihan perusasioita kuten molempien pituus ja paino, sairaudet ja allergiat. Puhuttiin paljon elintavoista, kysyttiin aikaisempien kumppaneiden määrä ja onko aikaisempia lapsia tai raskauksia. En kaikkea muista, mutta aika kattavasti käytiin läpi asioita. Sinne myös täytettiin esitieto-lomake. Molemmista otettiin sen jälkeen verikokeita ja mies antoi siemenneste näytteen.

Sieltä laitettiin lähete naistentautienpolille, jossa hoidot tehdään. Me jonotettiin 3 kuukautta. Siellä käytiin läpi aikaisempia tutkimuksia ja minulle tehtiin gynekologinen tutkimus. Ultrattiin munasarjat ja kohtu.

Käytiin taas verikokeissa ja mulle tehtiin munanjohtimien aukiolotutkimus. Sen jälkeen keskusteltiin hoidon kulusta ja meidän suunnitelmasta. Meillä on nyt alkanut ensimmäinen hoitokierto. Edessä inseminaatio ovulaation lääkkeellisellä tukemisella. Meillä ei ole selkeää selittävää syytä lapsettomuuteen, joten kokeillaan inseminaatiota.

Takaisin