eka neuvola

youngwoman

Satasella mukana keskusteluissa
Kävin tänään lääkärillä ja siinä samalla kuljin neuvolan ohi ja päätin piipahtaa tiskillä kertomassa raskaudestani. Terveydenhoitaja soitteli sitten jo tänään minulle ja kyseli kaikenlaista ja sain ensimmäisen ajan neuvolaan 7.6 jolloin olisi kaiketi rv 7+2 [:)] Oli oikein jännää kertoa asiasta jollekin kun olemme mieheni kanssa päättäneet pitää asian sukulaisilta vielä salassa. en tahdo vieläkään uskoa että olen raskaana, testiäkin tuijotin tuntitolkulla enkä tahtonut uskoa sitä vaikka lapsi onkin toivottu [:)] Oireita on kovasti, väsymystä, hirmuista nälkää ja välillä taas kuvottava tunne ja ruuan näkeminenkin saa voimaan pahoin. Täällä nuoret 19 ja 21-vuotiaat tulevat vanhemmat jatkavat odottelua!

Onnea plussaamisesta youngwoman!!
Itellä on eka neuvola tulevana tiistaina silloin olisi rv 8. Jännittää kauheesti mutta ootan ihan hirveesti että pääsis jo sinne. Jos pääsis kuulemaan vaikka sydän äänet, niin tietäisi että siellä se on [:)]
Itellä on paha olo helpottanut ettei tällä hetkellä oo ollut juurikaan, mutta kauhee väsymys vaivaa, turvottaa, nälättää, rinnat kasvaneet jo aika lailla ja vessassa saa juosta.
Kerron vaikka sitten mitä tapahtu ku käyn neuvolassa [:)]

Minä olen menossa neuvolaan rv 8+2 eli 1.6. ja odotan sitä jo kovasti, ja jännittääkin vaikka olenkin kolmatta kertaa asialla. Jokainen raskaus on kuitenkin omanlaisensa. Saas nähdä onko tullut uusia käytäntöjä kun edellisestä raskaudesta on jo 4,5v.

Laitellaan kuulumisia kun neuvolat on käyty.

Mullakin on eka neuvola ens viikolla. Ihmettelen kyllä et antoivat niin aikaisin ajan, koska silloin on vasta rv 6+3. Mut eipä tuo tietenkään haittaa...neuvolassa on mukava käydä [:)]

Minä plussasin eilen, kuukautisten perusteella rv 4+2 tänään, elikkä alussa ollaan. Neuvolaan soittelin ja sain eka käynnin parin viikon päähän. Onhan tämä jännää ja ihanaa aikaa, ollaan vauvaa toivottu ja yritetty jo yli vuosi ja nyt sitten tärppäsi (toivottavasti).[:)] Viikonloppuna ihmettelin pohjatonta väsymystä, nukuin monet päiväunet ja silti vaan nukutti. Silloin jo vähän aavistelin, että voisinko olla raskaana, mutta monet monet negatiiviset testit jyskytti takaraivossa. Kyllä sitä raskaustestiä piti tuijotella tovi ennenkuin uskoi että 2 viivaa siinä on.[:D] Pahoinvointia ei vielä ainakaan ole, rinnat on kyllä kipeät ja arat. Ihanaa odotusta kaikille ja toivotaan että kaikilla raskaus menee hyvin!

Juuri saavuin neuvolasta kotiin rv8+1 olis menossa neuvola tädin mukaan.
Hassua tässä on että vauvalle tulee sama neuvola täti kuin minulla joskus oli.
Oli aika jännää kyllä käydä. Paljon tuli lippuja ja lappuja mukaan. =)

Mulla olis ensimmäinen neuvolakäynti 11.6 viikoilla 8+6. Sieltä sit tulee tosiaan kaiken maailman lippulappuja mukaan.
Tänään kävin varhaisultrassa joten siitä pitäis soitella sinne neuvolaankin. teenpä sen huomenna kun tänään ylläripylläri unohdin :D

Höh vain [:-] ei saatu neuvola aikaa ennekö 18.6...??! Vaun laskuri näyttäis sit lukemia 9+2 vissiinki..
Milläs nyt tuonne asti kestää odotella [8|]

Itellä oli viime viikolla neuvola tiistaina ja silloin oli 7+6. Jutustelua ja saatiin kasat luettavaa ja dvd. Kaikennäköstä kyseli ja kertoili. Verikoetta ei saanut otettua ku niin syvällä suonet. Meen ens viikolla näytteenotto keskukseen jossa ottavat pari putkee verta mitkä menee tutkintaan. Sitten vaan ootellaan ultraan kutsua. Voi ku menis nää muutama viikko nopeesti että pääsis sinne katsomaan että se on varmasti siellä.
En kerinnä viime viikolla nettiin ku tehtiin muuttoa. Meinas olla aika lailla paukut pois sunnuntaina ku saatiin vanha kämppä tyhjäksi.

Moi,

mulla on eka neuvola vasta 14.6, jolloin on jo rv 11 menossa. Sinne asti pitää vielä odotella, jännittää jo vähän saako kuulla pikkuisen vaavin sydämen ja saako neuvolan täti kuinka ultralla näkyviin tulokkaan:) On tää vaan nii ihanaa, mutta sitte pääsee kunnolla nauttiin ku tietää et kaikki on ookoo.

Moi Kathy85 , mitens sulla on eka neuvola vasta noin myöhään??! Ihme juttu! Ja sulla vielä ensimmäinen lapsi? Kun joillakin saattaa olla jo viikolla 6. Sun viikoilla silloin vois tosiaan olla jo vaikka np-ultran aika. Mutta, tottahan se on että ekassa neuvolassa harvoin kuunnellaan mitään sydämiä, lähinnä jutustellaan ja tutustellaan; mullaki eka ultra (np) vasta kuukauden päästä. Ärsyttäviä mokomat paikkakuntakohtaiset erot! 

Sadepilvi, täällä on tosiaan melko myöhään tuo ultra, mitenkähän sinne asti oikein jaksaa odottaa? Kuukausi vielä... *plaah*

Meilläpä on eka neuvolakäynti nyt 8.6 eli ylihuomenna :) ollaan innoissamme- vihdoinkin!
Saa ammattilausunnon siitä että joo, on siellä joku, ei tarvi vain omia hataria muistikuvia vapunaatolta kelailla läpi kun tikussa näkyikin kaksi viivaa :))
Ollaan viikolla 10, joten kuukausi ollaan odoteltu että neuvolaan päästään.
Kuiten siellä ollaan hyvin hengessä mukana myös puhelimen välityksellä, kun tulee vain kysymyksiä.
Nyt on ollut karseita pahoinvointeja, ja nukkua voisi kellon ympäri, onneksi mieheke herättää välillä syömään. Pissitulehdus tuli myös, kuulemma yleinen alkuraskauden aikana. Kuurin jälkeen ohi, onneksi.

Laskettu on näillä näkymin 1.1.2011, eli maagisen päivän vauva. Minun ensimmäinen, miehellä toinen biologinen.

Onneksi aletaan olla voiton puolella, eli kolmas kuu menossa ja keskenmenon riski pienenee jatkuvasti. Tämä on ensimmäinen raskauteni, joten kokemuspohjaista pelkoa ei moisesta ole, ainoastaan atavistinen, kuristava pelko.
Myös sukulaisille ja ystäville kertominen on vähentänyt pelkoa, vauvasta on tullut jotenkin todellisempi.

Meillä huomena 7.6 eka neuvola, elikkä sillo olis 9+3. Reilu kuukausi sitten jo varasin ajan ja on kyl ollu pitkä aika odottaa.

Tosin hieman lievensin jo jännitystä käymällä varhaisraskauden UÄ:ssä viikoilla 7+6. Oli kyllä huojentavaa nähdä, että siellä se pieni sydän pompotteli. Itellä 2 keskenmenoo ja yks tuulimunaraskaus takana. Mutta nyt on todella luottavainen mieli. [:)] Itelle lapsi on ensimmäinen, miehellei neljäs. Kiva siis huomata, että täällä muitakin odottajia, joilla tällainen tilanne!

Tsemppiä kaikille odotukseen! [:)]

itelläni on eka neuvola tuossa 18.6 oon sillon rv 8+4 vähän jännittää ku on ensimmäinen lapsi tulos. pitkään on yritetty ja nyt se tärppäs. aikasemmin jarrutti huonot kilpirauhas arvot ja b12 vitamiinin puutos :S mut nyt ne o kohillaan ja kaikki hyvin :) ja toivottavasti meneekin hyvin :)

Meillä käytiin ekassa neuvolassa 1.6. jolloin rv 8+3. Nauvolan kirjoihin tuli lasketuksi ajaksi 8.1, kun netissä se oli 9.1. Samapa tuo. 1½h neuvolassa meni aikaa ja itse soittelin sieltä päästyä np-ultraan aikaa joka on 24.6 eli 11+5 olis silloin. Ihana päästä ensin käymään ultrassa ennenkun kerrotaan juhannuksena isommille lapsille. On toivottavasti kuvaakin mistä näyttää. Seuraava neuvola on vasta elokuun alussa, välissä kylläkin hempparikontrolli kun oli vaan 110. Pitkä aika odottaa koko kesä. Nyt siis vaan odotellaan juhannusta että saadaan muukin perhe odotukseen mukaan.

Bubble: Keravalla varhaisultra maksoi n. 120e KELA- vähennysten jälkeen. Lasku oli 165e, mutta lääkäri otti samalla papa- kokeen joka maksoi vähän yli 40e.

Olihan siitä apua, kuitenkin kaksi keskenmenoa takana, joten halusin tietää että kaikki on hyvin ja että vauva on oikeassa paikassa ym :)

Mun oli pakko käydä yksityisellä ultrassa, verenvuodon takia ja muutenkin halusin tieää onko kaikki kunnosssa, kun eivät neuvolaan ottaneet! Kaikki oli kunnossa..lasku oli 120e.

Huominen se on tämäkin päivä [:D]

Juu siis, perjantaina oli sitten se ensimmäinen neuvolakäynti. Miehenkinsain mukaan [;)] ja tuohan niin kultainen että haluaakin olla mukana noissakin käynneissä niin paljo kuin mahdollista (tähän rivi sytämmiä) [:D] Pari tuntia siellä meni jutustellessa, odotin kauheaa nippua papereita, mutta sain vain VAU:n kirjan ja vauva lehden numeron 3/2010 ja monisteet ultrauksista ja B-ryhmän streptokokista [8|] et aika laihat saamiset niiltä osin..

Äityiskorttiin merkattiin verenaineeksi 122/76 ja hemppakin oli 158 [:)] vanhuus lienee tehnyt tehtävänsä kun aikaisemin mulla ollut riesana sekä alhaiset paineet että hemppakin, nythän nuo ihan kohillaan [:D] Painoksi merkittiin 68 kg ja pituutta 176.. Multivitamammaa neuvolantäti suositteli, meinasi antaa mulle foolihappoa mukaan, muttakun ollut aika tehokasta tyhjennystä viimeaikoina olisi tuo multivita parempi jos vain suostuu pysymään sisällä [8|]

Ultra-ajat joudun itse varaamaan Mikkelistä ja tiistaina (huomenna) käytävä labrassa otattamassa ne kaikki verikokeet...

*Muoks* Niin, yritettiin kuunnella sydänääniäkin, muttakun mulla on taaksepäin kallistunu kohtu ja asukkikin vielä aikapieni niin ei kuultu mutta näytöllä vilahteli lukemia 137 jne että kyllä siellä jotain elämää olikin [:D]

Takaisin