Ei taida päättyä ny hyvin (km todennäköisesti).

aqwititi

Oman äänensä löytänyt
Pakko päästä purkamaan jonnekin.

Ensimmäinen raskauteni päättyi keskenmenoon rv 8+0. Jolloinka tehtiin lääkkellinen tyhjennys, koska raskausmateriaali ei ollut poistunut itsekseen. Lääkärissä sain suun kautta annettavan lääkkeen ja tarkoitus oli parinpäivän päästä laittaa emättimeen kaiketi 2 tablettia ? tästä on aika pitkä aika ni en tarkkaan muista saa siis valaista vähäsen ken tietää. Minulle tuli kauheat supistus kivut tuosta ensimmäisestä tabletista. Tuntui että mikään särkylääke ei tehonnut joten sain ottaa panacodin, jonka jälkeen tuli pari isoa supistusta ja sen jälkeen kivut olivat poissa. Kun pääsin vihdoinkin rentoutumaan niin raskausmateriaali pääsi poistumaan kokonaan.
Seuraavana päivänä minut ultrattiin sairaalassa ja todettiin ettei jatko toimenpiteitä tarvita koska kohtu oli tyhjentynyt siististi kokonaan. Olo oli todella tyhjä ja sitä vain mietti miksi näin kävi?

Jälkivuoto kesti vain 3 päivää ja kuukautisetkin alkoivat uudelleen nopeasti ajallaan. Vain 6 viikkoa keskenmenon jälkeen olin uudelleen raskaana. Olin niin onnellinen, mutta samalla aika varovainen. Eräs ystäväni ei voinut ymmärtää miksi olin niin varovainen tekemisissäni. Mutta kuinka hän voisi ymmärtääkään, koska ei ole vielä itse kokenut samanlaista menetyksen kipua.
Raskaus eteni hyvin ja vointini oli loppuun asti hyvä. Viime heinäkuussa syntyi ihana esikoisemme. Imetyksen lopetin kun poika oli 1,5 kk ikäinen, jolloin mieheni kanssa päätimme että haluamme pienen ikäeron lapsille.

23.12.2013 tein positiivisen testin ja voi sitä ilon määrää paras lahja ikinä! Ekassa neuvolassa keretty käydä, ultra varattunu huomiselle.
Tänä yönä näin unta keskenmenosta heräsin siihen että se onkin totta. Olin vuotanut paljon kirkasta verta ja kun juoksin vessaan veren valuminen jatkui...
Soitin sairaalan että menenkö aamusta käymään terkkarissa lääkärillä vai tulenko vaan ultraan perjantaina kätilö sanoi jos kipuja ei ole niin menen ultraan perjantaina, jossa tarkastetaan tilanne.
Kätilö sanoi toivoa olevan, mutta olen varautunut kuulemaan huonot uutiset.
Pelottaa hiukan taas se kipu mikä tulee jos joudutaan lääkkeellisesti avittamaan. Se kipu oli paljon pahempaa kuin synnytys kipu. Ehkä siksi kun jokainen synnytys supistus on lähempänä rakkaan vauvan saamista syliimme tuo toinen taas jotain aivan muuta...
Viikkoja tänään olisi 11+5. Mutta parempi näin niin se pitäisi ajatella vaikka nytten tuntuisi ettei pysty. Toivon ja jaksan uskoa seuraavan raskauden onnistuvan. Kehoni ei ollut vielä vain valmis eihän viime synnytyksestä ole vasta kuin 7 kuukautta.

Halusin päästä purkamaan tämän asian johonkin ja kyllä tämä tuntui helpottavan vähäsen edes.
 
Voi että :sad001 Varmaan tuskaista odotella sitä ultraa. Siellähän se sitten selviää mikä on tilanne, kovasti jaksamista.
 
On kyllä sitten kun sitä ultraa odotti niin kovasti ennen viime yötä. Nyt kauhistuttaa mennä kun on vuoto jatkunut aamullakin ja tullut hyytymiä. Kiitos kovasti eiköhän tämä tästä, onneksi tuo pikku ukko pitää seuraa ja ilostuttaa uusilla osaamisillaan.:)
 
Oltiin miehen ultrassa tänään ja pikkuinen on elämässä kiinni vielä! En voi uskoo tätä todeks olemme miehen kanssa niin iloisia molemmilta pääs itku mutta minä niin paljon aloin jopa kätilöltä anteeksi pyytelemään. Olin sata varma keskenmenosta, ihana yllätys ystävänpäivälle.♡
Veren vuoto johtui kun istukan päälle/reunaan oli jäänyt vanhaa verta hyytynyttä ja se oli purkautunut nyt ei vuoda enään. Sanoivat että pitää ottaa rauhallisemmin nyt ja seurata jos alkaa vuotamaan niin pitää mennä käymään.
Sikiön koko vastasi viikkoja 11+6 la olis 29.8.:)
 
Mahtavaa! :dance011 Sydän sykkyrällä täällä odotinkin uutisia! Kovasti myötäelin täällä. :) :D Toivottavasti jatkuu hyvä onni!
 
Oi ihanaa.:)) Toivottavasti jatkuis, seuraavaks 2 viikon päästä neuvolaan ja sillon pitäis sydänäänet kuulua.:) Päivä kerrallaan ja pitää alkaa kiinnittää huomiota miten tuota 10 kilosta nostelee.:)
 
aqwiti: hyvin se menee älä tressaa mullakin tärppäs 3,5kk sectio-synnytyksestä ja iso potra poika syntyi.Pyydä apua,jos alat uupumaan ja pikkasen potkuja kannattaa varoa ettei osu vattaan kokemusta siitä on.
 
Emmuliini: Juu eiköhän ku päästä alku jännityksestä yli, apu on onneks lähellä ku miehen isä on sairauden takia pois työelämästä hän mielellään ottaa pojan aina hoitoon kun on tarvis.:) Hoitopöydällä ollessa poika potkuttelee kovasti siinä saa vähän väistellä. Mies heitti leikillä et rakentaa jonku suoja kehikon mahalle.:D
 
Nyt inhottava olo!ollaanko vai eikö olla?!pitäis olla rv10+6....perjantaivastaisena yönä inhottava verenvuoto+hyytymä,ei sen kummemmin enään aamulla.
Kävin huolestuuneena äitiyspolilla päivällä,ajattelin jo pahinta...kaikki hyvin sydän sykki!liikkuu hyvin.ei merkkejä verenvuodosta, tai mistä verenvuoto tullu.kohdunkaula kiinni,samalla niskapoimututkimus,kaikka hyvin.(normaalisti olisi ollut vasta huomenna)
Eilen lauantaina oli vähän nipistely alavatsassa,ja hups sieltäkin tuli housujen läpi verta,kertaheitolla ihan kuin hanasta,juoksin vessaan, jotain sinnekin tuli,(en halunnut alkaa kaivaa sieltä)
Vähän turvonnut tunne alavatsassa illemalla,ei paljon verta enää tullu,niukempi kuin tavallinen menkka, soitin tietysti päivystävälle mutta koska ei kipuja/enemmän verenvuotoa,soittelen ajan huomenna maanantaina polille.

Tänään ei melkein mitään vuotoa,olen löhöillyt koko päivän, yrittänyt miettiä kakkea muuta.....googlannut....tullut siihen tulokseen että toivottavasti ollaan vielä tai sitten se paha juttu on tapahtunut,jos olis vain vähän tiputtelu en olis niin huolestunut....muttakuin tuli vähän enemmän kertaheitolla....menikö se siinä?!


Esitiedot: 1tyttö 8v, sen jälkeen 2 km,(ennen rv7),inseminaatio joka päättyi kesken ennenkuin alkoi,toinen inseminaatio pari kuukautta myöhemmin-epäonnistui,Nyt viihdoinkin (7kk myöhemmin) yllätysraskaus:)
Toivottavasti huomenna kakki olis ok.....
 
Kiika, äidilläni kävi aikoinaan noin kun minua odotti. Oli silloin reissussa niin ei päässyt asiaa minnekään tarkastamaan heti vaikka kovin huolissaan oli. Epäilivät silloin, että meitä olisikin ollut kaksi ja toinen tullut pois. Loppuraskaus meni kuitenkin ok. Toivottavasti tämä huojensi sun oloa edes hieman :)
 
:)Kaikki hyvin!pikku sydän sykkii.ei näkyvää verenvuotoa missään,luultavasti istukasta peräisin se verenvuoto,tai joku muu suoni joka puhjentunut.ab kuuri päälle ja sairasloma viikko ja rauhallisempi meno.
Varmasti monta kertaa vielä huolestunut olo,mutta nyt tuntuu hyvältä taas,viikko kerralla mennään vaikka olis kiva jos kohta syyskuu....
Vointia ja voimia kaikille huolistuneille odottajille!
 
Mulla tullut n.vkon ruskeaa tuhrua ja perjantaina alkoi tulla hyytymiä.eilen alkoi runsas vuoto ja aamulla pönttöön plumpsahti jokin.Kipu on ollut hieman menkkakipua vastaavaa.Outoa ettei niinkään ala-vaan ylä-ja keskivatsakipuja(samanlaista kun jos olis ilmaa vatsassa ja ummetusta mitä onkin).eli onkohan vatsassani elämää vai onko tullut pois?päivystyksessä en saannut apua.Nyt kun kävin vessassa vuoto oli melkein jo loppu,eikä siteessä ollut juuri mitään.Onkohan menny kesken vai ei?Onko muilla vastaavaa kokemusta?
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top