Ei sykettä varhaisultrassa

Myrsky10

Oman äänensä löytänyt
Tänään tehty varhaisultra ja mittojen perusteella todettu viikoiksi 7+0. Viikot sinänsä sopii testin tekemisen ajankohtaan.
Sykettä ei nähty. Ultran dopplerilla lääkäri jotain sai jostain hetken kuulumaan, mutta sykettä ei tosiaan onnistunut kuitenkaan näkemään.
Meillä on muista lapsista näkynyt jo 6+ selvästi ja olen sen itsekin aina nähnyt.
Löytyykö kokemuksia onko peli nyt täysin menetetty vai vieläkö on toivoa että kaikki olis kunnossa? 🥺
Mitään kontrollia en saanut vaan seuraavaksi on nt-ultra.

Tänään tehty varhaisultra ja mittojen perusteella todettu viikoiksi 7+0. Viikot sinänsä sopii testin tekemisen ajankohtaan.
Sykettä ei nähty. Ultran dopplerilla lääkäri jotain sai jostain hetken kuulumaan, mutta sykettä ei tosiaan onnistunut kuitenkaan näkemään.
Meillä on muista lapsista näkynyt jo 6+ selvästi ja olen sen itsekin aina nähnyt.
Löytyykö kokemuksia onko peli nyt täysin menetetty vai vieläkö on toivoa että kaikki olis kunnossa? 🥺
Mitään kontrollia en saanut vaan seuraavaksi on nt-ultra.
Outoa, että ei sovittu kontrollista. Itse varmaan menisin ensi viikolla uuteen ultraan, vaikka yksityiselle tai kätilölle, jos mahdollista. Toivon, että kaikki on hyvin ja että syke näkyy ensi ultrassa. Lääkäri ei ilmeisesti vaikuttanut huolestuneelta?

Outoa, että ei sovittu kontrollista. Itse varmaan menisin ensi viikolla uuteen ultraan, vaikka yksityiselle tai kätilölle, jos mahdollista. Toivon, että kaikki on hyvin ja että syke näkyy ensi ultrassa. Lääkäri ei ilmeisesti vaikuttanut huolestuneelta?
No tästä lääkäristä ei ota oikein aina selkoa. Vastaa kysymyksiin tosi huonosti ja on aika harvasanainen muutenkin.
On hänen kanssa asioitu kun meidän keskimmäistä odotin.
Yksityiselle ei ole valitettavasti mitään mahdollisuutta mennä, kun hintaa on 350€.
Huomenna pitäisi saada ensimmäinen neuvola-aika sovittua. Tosin ei sielläkään varmaan liiemmin pystytä tässä asiassa auttamaan, kun ei meidän neuvolassa ole ultraa.

No tästä lääkäristä ei ota oikein aina selkoa. Vastaa kysymyksiin tosi huonosti ja on aika harvasanainen muutenkin.
On hänen kanssa asioitu kun meidän keskimmäistä odotin.
Yksityiselle ei ole valitettavasti mitään mahdollisuutta mennä, kun hintaa on 350€.
Huomenna pitäisi saada ensimmäinen neuvola-aika sovittua. Tosin ei sielläkään varmaan liiemmin pystytä tässä asiassa auttamaan, kun ei meidän neuvolassa ole ultraa.
Ymmärrän, että 350 euron ultra ei ole ajankohtainen, aivan järkky hinta 😵‍💫 mä varmaan yrittäisin neuvolassa puhua tästä ja yrittää sitä kautta saada sydänäänten kuuntelua/ultraa. Kun kyllä viikolla 7 pitäis jo sydänäänten näkyä, toisaalta jos lääkäri ne sai ehkä kuulumaan niin huolta ei pitäisi olla? Tosi outo lääkäri jos ei enempää kertonut ja ei voinut varmasti sanoa miksi sydämen syke ei näy, mutta äänia kuuluu.. Oon tosi pahoillani, kun joudut olla epätietoisuudessa ❤️

Neuvolasta loihdittiin sittenkin ultra ensi viikolle 🙏🏻
Ei siellä ennen oo sellaista mahdollisuutta annettu eikä nytkään aiemmin kun viikoista ei ollut tietoa. Nyt sanottiin heti, että ei voi 4-5 viikkoa odotuttaa ketään epätietoisuudessa.
Ultrapäivänä pitäis olla 8+0, jospa jollain ihmeen kaupalla olisi kasvanut ja syke löytyisikin.

Eipä lohduttanut ultra 😭
Ei tämä ultraaja löytänyt edes kohtua. Tai löysi kaksikin vaihtoehtoa, mutta sikiötä ei ainakaan näkynyt missään saati sitten sykettä.
Nyt pitää odotella pääseekö lähetteellä polille vai tuleeko bumerangina takaisin.
Lääkäri on viime viikosta kirjannut, että ruskuaispussi, sikiökaiku ja sydämen toiminta näkyy. Käynnin aikana mulle kuitenkin kahteen kertaan sanoi, että ei saa sykettä näkyviin.

Eipä lohduttanut ultra 😭
Ei tämä ultraaja löytänyt edes kohtua. Tai löysi kaksikin vaihtoehtoa, mutta sikiötä ei ainakaan näkynyt missään saati sitten sykettä.
Nyt pitää odotella pääseekö lähetteellä polille vai tuleeko bumerangina takaisin.
Lääkäri on viime viikosta kirjannut, että ruskuaispussi, sikiökaiku ja sydämen toiminta näkyy. Käynnin aikana mulle kuitenkin kahteen kertaan sanoi, että ei saa sykettä näkyviin.
Voi että kumpa minullakin kääntyisi samaan. 🙏🙏 Ens keskiviikkona uusinta ultra. Tällä viikolla ei löytynyt yksityisellä kohtua, saati sitten kun ehkä löytyi niin se oli tyhjä.
Oon yrittänyt olla nostamatta yhtään toivoa, mutta toivon silti, että asia ratkeaa äitipolilla parhain päin. 🙏

Ihana juttu, että teillä kävi niin.❤️

Voi että kumpa minullakin kääntyisi samaan. 🙏🙏 Ens keskiviikkona uusinta ultra. Tällä viikolla ei löytynyt yksityisellä kohtua, saati sitten kun ehkä löytyi niin se oli tyhjä.
Oon yrittänyt olla nostamatta yhtään toivoa, mutta toivon silti, että asia ratkeaa äitipolilla parhain päin. 🙏

Ihana juttu, että teillä kävi niin.❤️
Hurjasti tsemppiä ❤️ on ihan kamalan pitkiä päiviä odottaa uutta ultraa 🥺

Ihan mielenkiinnosta muuten, miten ultraaja ei löydä edes kohtua? Sehän on kuitenkin 1800-luvun lääkäreiden hysteria spekuloi niin jälkeen todettu ihan paikallaan pysyväksi eläimeksi 😅

Tulee mieleen oma kokemukseni jokusen vuoden takaa...

Kaikki oli yksityisellä gynellä varhaisultrassa ok, syke sijainti jne. Kävin sitten rv 10 neuvollääkärillä (tuolla neuvolalääkäri tekee rv12 nt-ultran) ja valitin siellä mm. mielenterveysongelmiani. Pyysin silloin sitä neuvollääkäriä, että nopee vilkaisisi, että vauva on vielä elossa. Lääkäri ei löytänyt ultralla vauvaa, kohtu oli tyhjä. Sitten se sanoi, että on mennyt kesken. Mä väitin, että ei oo vuotanu, ei oo voinnu mennä. Lääkäri ei varmaan uskonut mua, koska mielenterveysongelmia. Kerroin kuitenkin kaikille läheisille, että raskaus on mennyt kesken ja sikiö haihtunut pois.

Lääkäri laittoi kuitenkin lähetteen labraan, että kattoo sen hch-arvon mikä lie onkaan. No, lääkärk teki sitten vielä väärän lähetteen, josta labra joutui soittelemaan ympäriinsä, et oikea koe saatiin otettua. Arvo oli normaali. Sitten otettiin uusinta ultra ja sitten vauva löytyi ja kaikki oli ihan normaalisti. Nt-ultrakin oli normaali.

Ihme juttuja nämä :disappointed-face:

Oman kokemuksen (ja mitä oon joiltain kuullut) mukaan joissain neuvoloissa on niin vanhat ja huonot ultralaitteet tai sitten niitä ei osata käyttää 😩 Ei kyllä saisi mun mielestä ultrata, jos ei osaa laitetta käyttää.. Mutta jo kyllä on, jos ei rv12 saa kohtua tai sikiötä näkyviin 😳

Oman kokemuksen (ja mitä oon joiltain kuullut) mukaan joissain neuvoloissa on niin vanhat ja huonot ultralaitteet tai sitten niitä ei osata käyttää 😩 Ei kyllä saisi mun mielestä ultrata, jos ei osaa laitetta käyttää.. Mutta jo kyllä on, jos ei rv12 saa kohtua tai sikiötä näkyviin 😳
Meidän neuvolassa just vaatii lääkärin, että sitä kivikautista laitetta osaa käyttää… oli ennen terkalla käytössä, mutta varmaan just noista syistä siirtyi vain lääkärille…

Takaisin