Ei sydämen sykettä, ei suurentunutta kohtua

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ang1
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Ang1

Näppärä viestien naputtelija
Kävin tänään ensimmäistä kertaa neuvolan lääkärissä. Raskausviikkoja minulla nyt 11 ja 1 päivä päälle. Odotin kuulevani lapsen sydämen sykkeen tai että ainakin lääkäri tuntee suurenneen kohdun. Kumpaakaan ei tapahtunut.
Minulla vasta ensi lauantaina ensimmäinen ultraääni, joten joudumme nyt jännittämään sinne asti että onko siellä ylipäätään ketään.
Rauhoitelkaa joku, kertokaa onko vastaavaa? Miten tämä on mahdollista, miten ei kohtu muka tunnu kun mielestäni vatsakin on jopa jo kasvanut..

Itkuhan tässä tulee.

Voihan olla mahdollista, että sulla on viikkoja vähemmän kuin mitä kuukautisten mukaan nyt olisi... siitä syystä kohtusi ei olisi kauheasti vielä kasvanut ja sykettä ei saada kuulumaan. Mulla ei olla neuvolassa edes vielä noilla viikoilla sydänääniä kuunneltu, just siitä syystä että jos eivät kuulu, niin iskee vaan pelko persiiseen.

Kovasti tsemppiä sinne odotukseen, se on pitkä, kun huolettaa. Toivottavasti siellä pieni matkalainen hyvin voi, kun ultra-aika on! [:)]

[&o] voih,soitat sinne neuvolaan ja vaadit päästä uudestaan..
eihän tollasesta epätietosuudesta tuu ku hulluks!
Ilmotteles pian miten kävi![:-]

Mulla kävi alussa samallalailla. Kahtena neuvola kertana ei kuulunu sydänääniä. Mutta ultrassa selvisi, että mulla oli viikkoja niin paljon vähemmän mitä kuukautisista laskettuna. LAskettuaikakin muuttui kolmella viikolla[:)] Loppu hyvin kaikki hyvin[;)]

Ihmettelin kyllä vielä sellaista, että eikö se lekuri tosiaan sulle ultraan lähetettä laittanut(tai neuvolantäti) kun kerran ei sydänääniä kuullut. Täällä ei kyllä puhettakaan, että moiseen tilanteeseen äitiä jätettäisiin...

Niin ja vielä sellainen, että mulla ainakin edellisessä raskaudessa neuvolalekuri ei löytänyt sydänääniä ja olin aivan hajalla.. lekureilla ei aina ole nuo hommat hallussa, vaikka muuten hommansa osaisivatkin. Neuvolantäti ne sitten lopulta löysi ja sanoi, että ei tällaisessa tilanteessa kotiin mennä, vaan selvitetään asia.

Mut passitettiin edellisessä raskaudessa rv 25 kotiin tunniksi kun neuvolatäti ei kuullut sydän ääniä.
Tokaisi vielä että "oot viel niin aikasessa vaiheessa raskautta,välillä voi käydä näin"

Siiiiiiiis,perkele olin hajalla,aikasessa vaiheessa?rv 25 on joo tosi aikasessa...
Suora vihjaus että vauvani vois olla menehtynyt?
Huh,onneksi sitten löytyi tunnin perästä sydän [:)]

Voiko ne viikot tosiaan heittää niin paljon vaikka kuukautiset olis aina ollut täysin säännölliset, ihan päivälleen. 

Usein neuvolassakin on ultralaitteet.

Kaikki on niin paikkakunta kohtaisia. Mutta ei koskaan saisi jättää odottavaa äitiä epätietoisuuteen.

Niin ja siis mulla on se ultraääni ensi lauantaina, joten miksipä olisi laittanut lähetettä kun sinne jo olen menossa?
Ja kun kysyin että tässäkö tämä oli, että ei mitään helpotusta tullut huoliin niin se totesi että no sanotaanko niin että ei ole kyllä mitään miksi pitäisi olla huolissaan. Eli ei ole mitään viitettä siihen että olisi tuulimuna tai kohdunulkopuolinen.

Mistä se voi johtua? Ihan mielenkiintoista.. en ole minäkään näköjään yhtään perillä vaikka kuinka olen oviksia jne laskenut aikoinaan... :D 

Ja kuten jo aikaisemmin tuola sanoinkin; niin mulla kans toisiaan heitti kolmella viikolla; ensimmäinen La oli 6.6 kuukautisten mukaan; mutta ultran mukaan 27.6. Ja sillä mennään edelleen[:)]
Kuka lie osaa selittää? Se vain menee jotenkin [:D]

Jotenkin veikkaan (missä olen kyllä melkoisen huono) että mulla kyse on vaan siitä että se on jotenkin niin piilossa tai sit tosiaan että ei ole elossa tai edes lähtenyt kasvamaan. Koska mulla takana lapsettomuutta ja kaikki testit ja kaikki päivät ja kaikki niin laskettu ja kytätty.. jos olis just myöhemmät viikot kun mitä nyt on niin miten ne testit kaikki näytti heti plussaa. No kaikki selvinnee lauantaina, ilmoittelen sitten vaikkapa että miten meni.

Mulla kävi neuvolassa niin ku ekaa kertaa ultrattii 10 viikolla ni neukkutäti ei löytäny koko kohtua! anto ajan äippäpolille ultraa kahen viikon päästä ja sit selvis et kaikki oli hyvin. Oli vaa niin epäammatilainen toi ultraaja! ei ollu kyl kivaa aikaa toi epätietoisuus [:(] 

Jotenkin veikkaan (missä olen kyllä melkoisen huono) että mulla kyse on vaan siitä että se on jotenkin niin piilossa tai sit tosiaan että ei ole elossa tai edes lähtenyt kasvamaan. Koska mulla takana lapsettomuutta ja kaikki testit ja kaikki päivät ja kaikki niin laskettu ja kytätty.. jos olis just myöhemmät viikot kun mitä nyt on niin miten ne testit kaikki näytti heti plussaa. No kaikki selvinnee lauantaina, ilmoittelen sitten vaikkapa että miten meni.

Ei se riipu mitenkään siitä vaikka olis myöhäsemmät viikot etteikö testit plussaa ! Mulla kans kaikki 7 testiä jotka tein; olivat plussia ja heti tuli kaks viivaa ei tarvinnu edes odotella ![:D] Että ihan hyvin voi olla pienemmät viikot ! Vaikka kuinka olisi kytätty päivät yms.

Tsemppiä !

Sen verran voin rauhoitella, että vasta rv 16 kuului sydänäänet neuvolassa. Sitä ennen ei neuvolalääkäri saanut mitään kuuluviin. Jaksamista!

Täällä jyväskylässä ei edes kuunneltu sydänääniä ennen ensimmäistä ultraa.. Mutta tämän ensimmäisen ultran jälkeen jossakin vaiheessa oli hetki jolloin neuvolalääkäri ei saanut sydänääniä kuulumaan ja olin ihan paniikissa kotiin tultuani että tässäkö tämä nyt oli. Pari päivää olin kotona jonka jälkeen soitin neuvolaan että asia jäi vaivaamaan aika paljon, että eihän tässä osaa ees tehä mitään. Sain samalle päivälle jo ajan neuvolaan ja tämä neuvolatäti sai siellä ne äänet kuulumaan. Sanoi että aina ei noi terveyskeskuksen vehkeet pelitä kun ovat niin vanhoja kumminkin ja että jos jatkossa käy noin niin kokeillaan toisessa huoneessa toisilla vehkeillä uudestaan. Ja tuosta ultrastakin, meni kauan ennenkuin lääkäri löysi sieltä vauvan alun ja tosiaan täälläkin oli viikkoihin nähden paljon pienempi ja laskettuaika meni viikolla eteenpäin[:)]

Samalla linjalla edellisten kanssa, sydänäänet eivät tosiaan välttämättä noilla viikoilla vielä kuulu. Ole ihan rauhassa, vaikka se varmasti on vaikeaa.

Meillä oli eka neuvola rv 9+6 jolloin myös kuultiin hiljaiset, mutta niin tasaisen varmat äänet että itku pääsi.. Joillain ei vaan kuulu kauheen aikasin, tai neuvolassa ei vaan osata.. Tsemppiä sinne!

Takaisin