ei malttaisi odottaa

  • Ketjun aloittaja Pauliina**
  • Aloituspäivämäärä
P

Pauliina**

Vieras
Hei ! Luin alkuraskauden oireista ja tunnen suurinta osaa niistä ja on jotenkin semmonen olo että nyt tärppää mutta kuukautisten pitäisi alkaa vasta kuuden päivän päästä. Olen jo käynyt ostamassa testejä, mutta kannattaako raskautta vielä testata? apua kuinka tämä odottaminen tuntuu liian vaikeelta [:D]
 
Jos luotettavan tuloksen haluat, niin kannattaa odottaa kuukautisten alkamispäivään (ainakin). Itse tein muutaman päivän ennen kuin kuukautisten piti alkaa ja testi näytti negatiivista. Kuitenkin kuukautisia ei kuulunut, joten tein viikon päästä uuden testin ja silloin näytti positiivista. Tiedän tunteen, mutta kannattaa odottaa.. (mun mielestä siis).. Onnea testiin..[:)]
 
jos haluat, niin toki voit testata [:D] Mutta yhdestä testistä luin, että 8%lla kaikista naisista, raskaustesti näyttää positiivista, jos tuon testin tekee ennen kuin kuukautisten pitäisi alkaa.
No itselläni näytti positiivista jo lähes viikkoa ennen kuukautisten alkua, mutta nyt on tosiaan kolmas raskaus, ja kaikki raskaudet alkaneet prikulleen samoilla oireilla. Tiesin olevani raskaana, ilman tuota testiäkin. Voit vahvistaa tulosta, tekemällä tuon testin aamuvirtsaan.. Ja mulla ei ollut edes mikään kallis raskaustesti, vaan joku s-marketin 5e/2testiä halppis paketti. Ja hyvin toimi.
 
Joo olen kuullut että halpa testi on yhtä hyvä kun kalliimpikin, että lähes kaikissa on sama herkkyys. Tuntuu että vatsaa sattuu lähes koko aika ja nännit on arat kun laittaa paitaa päälle niin aristaa ja maha on älyttömän turvoksissa. Yleensä en tunne usein nälkää ja nyt tuntuu että koko aika nälkä ja jos ei saa ruokaa ni heti alkaa kuvottaa ja alan itkemään tosi helposti ja saan pieniä raivareita. Ei minun kohdalla kovinkaan normaalia mutta voihan olla että luulen että varmasti olen raskaana kun niin kovin toivon sitä  [:D] mutta maltti on valttia [;)]
 
Jep.. No itse tekisin varmaan heti huomenaamulla ekaa testiä, mutta sen luotettavuudesta ei tosiaan ole mitään takuita. No siis jos se nyt näyttäis plussaa, niin raskaana sä olet. Ainut mitä se voi näyttää väärin, on negatiivista. 
 
Mä en tekis testiä kuin vasta sit kun kuukautisten pitäis alkaa (enkä oo ikinä tehnytkään ennen). Jos se nyt huomenna, viis päivää ennen alkamista näyttää plussaa, se ei oo mikään tae et vauva tulee. Kun suuri osa raskauksista menee kesken ilman että nainen on tietoinen edes olevansa raskaana...  Mua on aina kovasti ihmetyttänyt miksi pitää testata liian aikaisin, jos se näyttää negaa se voi kumminkin vielä muuttua. Ja yhdeksän kuukautta joutuu kummiskin odottamaan, miksei siis jaksais oottaa muutamaa päivää...
 
Raskausoireita voi myös tulla silloin,jos oikein kovasti odottaa tulevansa raskaaksi ja saattaa jo olettaakin ennen kuukautisia,että on raskaana. Elimistö jotenkin rupee käymään yhteen näiden ajatusten kanssa ja saattaa aiheuttaa joitain raskausoireita. Mutta toisinaan voi olla,että odotat vauvaa,mutta miekii sanon että odota sinne kuukautisten alkamispäivään tai siitäkin pari päivää eteenpäin. Itse tein niin,vielä 3.päivää eteenpäin kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa,niin on testin tulos ainakin varma. [:)]

Tsemppii ja malttii! [;)]
 
Tuli mieleen se Greyn anatomian jakso, jossa tyttö kuvitteli olevansa raskaana. Tuli kaikki oireet ja huijas näin lääkäripoikaystäväänsäkin. Sit ne muut salaa teki raskaustestin sairaalas eikä se ollu raskaana [&:]
 
Kyllä mä maltan odottaa ja ehkä toivonkin liikaa sitä raskautta ja tiedän että voin tulla pettymään. päätin odottaa menkkoihin saakka ja jos ei ala neljän päivän sisällä siitä milloin pitäisi niin sitten testaan. kärsivällisyyttä tarvitaan nyt.
 
Mulla aika saman kaltainen tilanne, ens viikolla pitäs alkaa menkat, perjantaina. ja ei millään malttas odottaa. Mutta kaipa se on viisainta. Mulla ei vielä kovinkaan paljon oireita, mutta ei kait sekään tässä vaiheessa kerro mitään.
 
En tiä onko tämä oikea ketju kysyä, mutta kysyn uteliaisuuttani kuitenkin. Oletteko te monetkin testanneet jokaisten kuukautisten aikaan, että joko nyt?

Itse testasin muistaakseni kerran ennen plustestiä jonka tein varmaan viikko kuukautisten oletetusta alkamispäivästä. Minä kun en varmaksi tiedä ikinä milloin ne alkaa. (epäsäännöllisyyttä havaittavissa, kyllä ne aina ennen puolta kuuta on tulleet[:)]) Sen kerran aiemminkin tein vain sen vuoksi, että oli alkamassa työssäoppiminen ja sikapiikin ottamista mietin, toisaalta minulla oli viikonloppuna syntymäpäivät tulossa, niin mietin, että uskallanko alkomaholia ottaa..[&:]
 
Otin kuparikierukan pois edellisellä kierrolla eli nyt on toinen kierto menossa että voisi tulla raskaaksi. mutta aijon kyllä joka kuukausi tehdä testin heti kuukautisten alkamispäivänä. ikää on jo 34 ja vielä halu tehdä yksi lapsi. ei tietenkään vielä liikaa ikää mutta 35 jälkeen mahdollisuudet pienenee koko ajan.
 
Yk kympillä tai ysillä tärppäsi. Sitä ennen en tehnyt kertaakaan testiä, koska ei ollut sellaista tunnetta, että voisin olla raskaana. Ajattelin, että parempi odotella ja katsoa, josko ne menkat tulisivat. Kierto olikin vähän epäsäännöllinen, joten tuntui turhalta hätäillä, vaikka välillä mieli tekikin. Plussatestin tein samana päivänä kuin kuukautisten olisi pitänyt alkaa, koska jo viikon verran oli ehtinyt olla erinäisiä oireita. Tuolloin olin jo aika varma positiivisesta tuloksesta, halusin vain varmistuksen tuntemuksilleni.

Itse en siis kamalasti hätäillyt ja maltoin aika hyvin odotella, luotin siihen että keho kertoo asiasta kun on sen aika. Mutta en mä muutenkaan pitänyt kiirettä asian kanssa. Kun oli jo yli kolme vuotta ehtinyt perheenlisäyksestä haaveilla ihan toden teolla päivittäin, ei kuukausi sinne tai tänne enää tuntunut niin ylitsepääsemättömän pitkältä ajalta odottaa.
 
Tein aamulla testin ja en nyt ihan varma ole tuloksesta tai se näytti siltä etten olisi raskaana , mutta kun oikein haluaa niin kyllä siinä haalean viirun näkee hmm... pitää varmaan ens viikolla tehdä uusi.
 
voi sentään ne kuukautiset sit alkoi 3 päivää liian aikasin mutta vuoto on omistuista eli vuoti ensin yhen päivän sit taas oli vuotamatta ja sit taas vuoti iha vähäsen ja ei muutenka yhtään normaalia että kesti alle viikon koska minulla yleensä vuotaa väh 7 päivää ja todella todella runsaasti. Tein tänään kuitenkin testin joka ainakin vielä näytti negatiivista. en tiedä miten tähän pitäisi suhtautua. voisiko joku kokeneempi sanoa tarviiko huolestua ?
 
Itselläni on menkat parii päivää myöhässä ja tein testin nyt aamulla ja näytti negaa. Kuukautiset on tullut aina ajallaan ja myöskin oireet, että nyt ne alkaa, mutta tälläkertaa ei ole ollut mitään oireita eikä menkkojakaan näy missään. Lapsi on hyvin toivottu, mutta en halua elätellä turhia mielikuviakaan kun vauvakuume on muutenkin pistänyt pään pyörälle[&o]
Eli ei oo ollut myöskään perinteisiä raskausoireita niin en tiedä mitä ajatella. Ainut oire mikä on ollut niin pientä huono oloa ennen nukkumaan menoa mutta se on kyl niin pientä ja oon aina ajatellut et olen vaan syönyt liian myöhään illalla. Onko kellään muilla ollut saman tapasta ennen plusssaa ja jos jollain on kestänyt pitempäänkin että on menkat myöhässä ja silti näyttää negaa. Raskauslaskurin mukaan nyt ois rv 4+2 [&:]
 
Pauliina** mä suosittelisin, että odotat vielä muutaman päivän ja sitten teet uuden testin, varsinkin jos tuntuu että ois oireita. Koska mulla itselläni oli 5 päivää semmosta vanha veri- vuotoa ja rinnat tosi kipeet. Sitten kun se vuoto lakkasi odotin vielä muutaman päivän ja tein testin ja ihan selkeä huutava plussa siellä oli. Ja tosiaan, kaks viikkoa ennen tota vuotoa mulla oli pientä "vaaleanpunaista" tiputtelua noin viikko, ja sen jälkeen testasin eikä siinä tikussa ollu ees haaleeta plussaa. Että kannattaa odotella ihan rauhassa.

Ja gepa, ainakin mun raskauden oireisiin kuuluu ILTApahoinvointi ei suinkaan AAMU [:D] Eli just n.klo 22 alkaa etoo ja oksettamaan, vaikken siis oksennakaan.
 
kiitos Purri ! Kaikki puhuu aina aamu pahoinvoinnista niin on hyvä tietää, et sitä voi kokea myöskin illalla [:D][:D][:D] Ihmettelikin että mitäs tää nyt yhtäkkiä tollai noin. Ennen keskeellä yöllä mussuttanut vaikka mitä eikä mitään närästystä ei pahoinvointia ja sit yhtäkkiä on ilmestynyt!!! mies kyl syytti heti alussa huonoa ruokavaliota ja epäsäännöllisyyttä... kun en ole nyt pariin kuukauteen keskittynyt juurikaan tohon kropan kunnossapitoon[:-] kun tässä yritän keskittyä olennaiseen. nooh ensviikolla uusiks toi testi niin katsotaan uusiks!!! toivottavsti näkyis plussa sitten[:)]
 
Takaisin
Top