Aikansa kaikella. Ei kanneta syyllisyyttä, jos ei ehitä tai jakseta kaikkea.
Ite teen lyhyempää työaikaa, että jaksan paremmin ja pystyn olemaan enemmän lasten kanssa ja helpottamaan miehen kuormaa.
Esikoisen kohdalla halusin tehdä ja kokeilla kaikkea. Olin mammaryhmässä, kokeilin vauvakinoa (aikuiset katsoo leffaa ja vauvat leikkii, äänet pienemmät ja huomioitu syömiset / vaipan vaihot jne.), oltiin perhekahvilassa. Vedin jopa perhekahvilaa.
Käytiin perhekahvilassa, pyhäkoulussa jne. Toisen synnyttyä, käytiin vähän perhekerhossa, mutta ei enää niin paljon.
Pyrin tekemään kotiruokaa. Aina ei jaksa, silloin tilataan pitsaa tai mies tekee ruokaa. Helpottaa myös tehä kerralla enemmän ruokaa, niin ei tarvi joka päivä tehdä.
Lapset auttaa pitämään kotia siistinä ja lauantaisin haluavat, että on siivouspäivä ja ei se auta kuin kaivaa imuri kaapista. Lapset innostaa ja auttaa. Paremmin jaksaa itekkin. Sekin helpottaa, jos mies touhuaa lasten kanssa ja saan itse keskittyä siivoukseen. Toisinaan jaksan paremmin, niin hyödynnän sen ja teen isomman siivouksen.
Aina ei jaksa tai säästä riippuen huvita ulkoilla. Välillä lähetän lapset sisäpihalle keskenään ja teen ruokaa tai hörppääm kahvin rauhassa.
Kun jaksan ja innostun, vien lapsia hiihtämään, luistelemaan, puistoihin jne. Säännöllisiä harrastuksia meidän lapsilla ei vielä ole. Jalkapallo alkaa kiinnostaa isompaa, 6v.tä. Isäntä vähän puhuu, jos alkais viemään.
Koitan opetella taas käymään itsekin harrastamassa jotakin, että jaksan paremmin perheen kanssa. Tänään kävin hiihtämässä. Kyllä se vaan on, että kun itse voi hyvin, perhe voi hyvin ja jaksaa olla taas läsnä lapsille.