Ehtiikö kukaan löpistä enää joulukuussa.. =D

Tänään käyty neuvolassa eikä mitään uutta. Ylösalaisin ollaan hiukan laskeutuneena mutta ei vielä kiinnittynyt. Verenpaine edelleen matala ja vatsan koko kulkee edelleen yläkäyrää. Toivon totisesti ettei menis kovin yli la:n kun rupee olee tukalaa tämä oleminen ja vatsan kantaminen. Harjoitussupparit on lisääntyny että varovaisesti toivon niiden kans tarkoittavan jotakin edistystä. :) Mites muilla? Kärsimättömyys on hyve? :wink
 
Heleia. Voi kamala tuo sinun onnettomuus!!! Yksi ystäväni joutui synnyttämään 39 asteen kuumees et kaikkeen sitä voi joutua.

Minä olen tuolt helmikuisista, mutta palstallamme on niin hiljaista, että aattelin tulla kattastelee miten täällä menee.
Mulla on la vast 7.2, mutta kaveri meinas jo tulla tässä kuussa, niin jouduin osastolle down loudaukseen. Jospa tytsy syntyis tammikuussa, niin helpottaisi tämä olotila. Olen iha kypsä tähän raskauteen, et vois syntyä 1.1:stä.

Ja jos menis tuonnehelmikuulle, niin riskinä että tulee 4,5-5kg joten synnytyksestä voisi tulla aika vaikea..
Esikoisemme painoi 4040g (neuvolas veikkasivat 3kg) 52cm ja päänymp. Oli 38,5cm!! Synnytys meni ihan ok, mutta tuli toiseen asteen repeämä.

Nyt en haluaisi enää revetä. Six täs olen ajatellut alkaa tekee "vauvan häätöyrityksiä" ensi viikolla. Siivoilua, lenkkeilyä (mitä en ole tehnyt 4kk, kun heti suppaillu kipeesti). löylyjen ottamisen olen jo aloittanut, vaik en varsinaisesti usko et on vaikutusta, mutta ainakin helpottaa tilapäisesti oloani.
 
Etköhän sä vois saada käynnistyksen aiemmin kun uhkaa noin isoksi kasvaa? Mulla on käynnistysharkinta 38+0 kun oon pelkopotilas ja vauvan kasvu menee yläkäyrällä. Ei tarvis olla yhtään esikoista isompi.
 
Voishan sitä kysyy, jos ei ala tulla. Oon täs nyt ollut kipeempi ja kipeempi koko ajan et toivon ja rukoilen kyl jo et tulis. Tänään on alkanut ihan järkyttävä oikean nivusen kipu. Mitä lienee, mut en itse saanut edes housuja pois kun särkee niin jumalattomasti.
 
3 päivää laskettuun aikaan, ja aika kuluu hi-taaaaas-ti... >.< Yritän sinnitellä rauhallisesti ettei syntyisi tän vuoden puolella, ja samalla mietin että paljonko vois liikkua että saatais tällä viikolla ulos. =D Eli aika touhua tääkin. Eilen kasattiin ja pedattiin pinnasänky, ja tänään kasailin vaunut jo ulkoeteiseen odottamaan.. Eli kaikki olis valmiina! Huomenna aattelin aloittaa uudenvuodenjuhlinnat oikeen kunnon saunalla, yllättää miehen lämmittämällä sen siksi kun tulee töistä. =) Tulee siinä sitten ainakin touhuttua ja saunottua ennen illanviettoa siskon luona. Sairaalakassin laitan autoon jo optimistisesti valmiiksi odottamaan.

Hetkeäkään en oo aatellu että menis kauheasti yli, kun esikoinen syntyi etuajassa, mutta ihan varmasti rupean olemaan tulisilla hiilillä ja kiukkuinen kuin ampiainen jos tuo 2.1.14 kauheasti ylittyy.. =)
 
Hmph, enpä tehnyt tammikuulle vielä omaa ketjua kun tuskin täällä kauaa enää rustailen. Tänään LA ja oon matkalla sairaalassa kotiin. Eilen irtos limatulppa ja tänään epäilin lapsiveden tihkumista ni täyty käydä tarkistuttamassa synnärillä. Ei ollut lapsivettä, mutta kohdunsuu pehmennyt ja sormelle auki ja käyrille piirtyi vielä itselle kivuttomia supistuksia. Eli uskon synnyttäväni tän viikon aikana. :)
 
Kyllä odottavan aika on pitkä.. Maha alkaa painaa jo ihan hulluna ja joka yö pakotus alapäässä on jotain ihan sietämätöntä. Arg. Muutenkin yöt on ihan kauheita kun ei saa hyvää nukkuma-asentoa millään ja sitten kun asento on ok, niin ei uni vaan tule.

Limatulppaa on irtoillut jo monta viikkoa, isoin klöntti parisen viikkoa sitten.. Samoin kipeitä supisteluita on ollut iltaisin jo parin viikon ajan.

Tänään petasin babylle pinniksen valmiiksi ja maitopullot jne. on keitelty (: Sairaalakassi mulle ja vauvalle on valmiina, senkun nappaa mukaan kun lähtö tulee..

Viime neuvolassa vauvan pää ei ollu vielä kiinnittynyt, jospa jo seuraavassa neuvolassa ens perjantaina olisi..
Miten teitä on neuvolan puolelta ohjeistettu tulemaan sairaalaan silloin jos menee lapsivedet ja mikäli vauva on oikein päin raivotarjonnassa tulossa, mutta jos pää ei ole vielä kiinnittynyt? Mulle sanottiin että ambulanssilla niin pitkään kun vauva ei ole vielä kiinnittynyt. Netin keskustelu palstoja lukiessa on ihmiset montaa mieltä asiasta ja neuvolatkin antaa erilaista ohjeistusta..
 
En osaa sanoa tosta vesihommasta kun itellä on molemmista puhkaistu kalvot sairaalassa. Eli viime yönä ajettiin kahden aikaan sairaalaan ja melkein neljäkiloinen poika syntyi 8:08 tänä aamuna. Nyt osastolla lepäämässä ja parantelemassa paikkoja. Onnea muille tuleviin koitoksiin, on tää sen arvoista. ♡
 
Takaisin
Top