Ehkä tyhmä kysymys?

Aurinkopuuteri

Vauhtiin päässyt keskustelija
Hei!

Odotan ensimmäistä lasta ja nyt menossa 30 raskausviikko. Painoa kertynyt tähän mennessä 6kg (ei varmaan tarpeellinen tieto), mutta missä vaiheessa se maha laskeutuu ja miltä se tuntuu? minulle on mahtunut tähän mennessä samat äitiysvaatteet mitä aloin ostamaan ku mahaa vähän jo oli näkyvissä. Kun se maha laskeutuu niin mahtuuko enää samat raskaushousut jalkaan mhdollisesti? tätä nyt kumminkin kehtaan kysyä, vaikka tyhmä kysymys. [:)]
 
Dodiiih... tässä näitä kysymyksiä, jotka varmaan montaa askarrutta, mutta eipä siihen kukaan voi toisen puolesta vastata. Mulla tais laskeutua jonkun verran jo joskus 34 huudeilla, mutta ei se kyllä estänyt samojen vaatteiden käyttöä... Tosin siinä vaiheessa mä lähinnä vaan rötväsin himassa ja hengailin verkkareissa, että riippuu varmaan vaatteistakin ;) Mut äitiysfarkut yms varmaan passaa kyllä sillonkin, kun eihän se maha nyt ihan niin kauheen alas tipahda, kun se kuitenkin on sen verran iso! (ja mulla siis kertyi senttejä kyllä huimasti, mutta painoa oli koko raskaudessa se +6kg ekaan neuvolaan. Sf-mitta taisi olla 35 suurimmillaan?)
 
Hei!

Mulla ei sinänsä kokemusta asiasta, mutta sen verran voin sanoa, että ei se ole minullakaan vieläkään laskeutunut. Osalla laskeutuu vasta ihan päiviä ennen synnytystä, toisilla taas olen kuullut laskeutuvan montakin viikkoa ennen. Joillain taas laskeutuu vasta itse synnytyksessä, tyyliin 10 min ennen kun lapsi on jo maailmassa.. Äitini sanoi, että minua odottaessa hän oli ihan tuntenut, kun olin tipahtanut mahassa alemmas, mutta harvoin sitä varmaan itse tuntee. [:)]
Huomaa vain mahasta ja siitä, että hengitys saattaa helpottua, kun vauva ei paina enää keuhkoja niin paljon jne. Läheiset sen varmaan helposti huomaavat mahasta, että on selkeästi tipahtanut.
Eiköhän ne samat housut vielä mahdu jalkaan silloin, harvahan nyt varmaan äitiyshousuja muutenkaan ostaa sen kokoisena, että kiristävät ihan hulluna. Ei se maha nyt varmasti kuitenkaan niin paljoa tipahda. Ja sitten taas, loppuajasta ei välttämättä edes tule pahemmin liikuttua enää ihmisten ilmoilla niin paljoa ja mahahan saattaa laskeutua vain päivänkin ennen synnytystä ja jotkut collegehousut, verkkarit sun muut nyt varmasti mahtuvat ainakin [:)]
 
Kiitos vastauksistanne, taisin vain kuulla sellaista, että jos laskeutuu maha niin ei mahdu välttis enää entiset housut jalkaan. Mut tuo tais olla väärää tietoa [:D] ...
 
Takaisin
Top