E-pillerit, kierto, ovulaatio...?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Dark91
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Dark91

Vauhtiin päässyt keskustelija
Heippistä ja juhannuksia kaikille! ^^
Nyt olen sitten siirtynyt kuumeilupuolelle, kuumeilu on kovaa :B Ensimmäistä lasta olemme miehen kanssa suunnittelemassa, pillerit jäivät pois n. 2 viikkoa sitten.
Tässä nyt siis kysyisin muiden kokemuksia raskaaksi tulosta pillerien lopetuksen jälkeen?
Kuinka nopeaan on kierto tasautunut?
Ja mistä tunnistan ovulaation?[8|]
(Voiko kp8/9 kohdalla jo ovuloida?[>:][8|][&o])
Täällä on nyt n. joka toinen päivä puuhailtu peittojen heilutuksen merkeissä (luulen, että voin jopa ovuloida aikaisemminkin kun pillerien jälkeen tosta ovulaatiosta ei tiedä, joten nyt menossa kp8 ja toivo plussasta on kova^^
Kuukaudessa tosiaan aivan turhan liian monta päivää Ovulaatiolaskurin mukaan ovuloisin pillerikierron mukaan kp14 30.6 mutta en nyt menis ihankaan siihen luottamaan, noista kun ei koskaan tiedä On se vaan niin typerää!
Saa nähdä miten oviksen kanssa käy Jos en sit ovuloikkaan ollenkaan, mistäs sen sitten tietää?

Tosin nyt on oudot tuntemukset, mitä en tuntenu sillon pillereiden kanssa (jos tää nyt sit olis sitä ovista?!)
Semmonen jännää nippailua alavatsassa. Voisko olla?

Oo, sithän heiluteltiin peittoja otolliseen aikaan, koska 23.6 heiluteltu ja jos ovuloin niin sit se ehtii hedelmöittyä ajoissa^^ ja tosiaan täällä minä ainakin hieman liian innoissani lapsen yrittämisestä, tänään päätin miestä piristää ja pukeuduin hieman seksikkäämmin ja meikkasinkin (mies kun pitää tummaa meikkiä seksikkäänä) hiuksetkin laitoin... Korkkarit jalkaan ja ei siinä hirveemmin tarvinnu puhua.
Ei miestäkään häirinny vaikka jäinkin makoilemaan hetkeksi puuhailun jälkeen, mutta varoin makoilemasta liian pitkään, ettei ala tuota häiritsemään asia, sille kun tää on niin uutta vielä. Pelkään vaan ettei peittojen heiluttelu kiinnosta, jos mies luulee että haluan häntä vain sen takia että saan makoilla vähän aikaa eritteet sisässäni O_O

nonniiii muttajuu, nyt siis alkoi loma, ja plussauksen odotus (tosin se odotus voi venyä, mutta hope's high! ainakin vielä)

Heippa ja juhannusta sinne myös ^__^ Dark91. No itse voin sen verran kertoa että kun lopetin pillerit v.2007 niin mieheni kanssa yritettiin esikoista 1v4kk ja sitten tärppäsi vasta.[:)] Minä tunnistan oman ovulaation yleensä siitä kun tulee jo päivää ennen sitä ovulaatiota alavatsa kipuja niin koviakin että just ja just pystyn seisomaan suorassa ja kävelemäänkin pitää kyyryssä kun on kivuliaat..Se voi sulla olla ovis lähellä jos on nippaila alavatsassa tai sitten voi olla että olet onnistunut raskaaksi tulemaan.Kattele siihen asti kunnes menkat sulla pitäis alkaa että jos ei ala niin tee ihmeessä raskaustesti[:)] Mulla tasaantu heti pillereiden lopettamisen jälkeen kierto normaaliksi.Nytten en ole sitten pillereitä tuon vuoden 2007 jälkeen syönytkään[:D] Pikkukakkosta yritellään tässä jo aikaiseksi saada[:)] Ei kannata olla kovin liian innoissaan lapsen yrittämisestä koska silloin se ei onnistu ollenkaan jos yrittää liikaa.Nimimerkillä kokemusta[:D], lopetin ajattelemisen niin heti odotin esikoista silloin ja lääkärikin mulle kertoi että jos liikaa yrittää niin silloin se ei varmasti onnistu[:)] Mutta peukkuja ja tsemppiä sulle että onnistuisit tulemaan raskaaksi ja saisitte miehenne kanssa esikoisen alulle[:)]

Moikka ja tervetuloa kuumeilemaan!
Mulla oli ennen pillereitä aina tasan 28 päivää kierto, mut pillereiden lopettamisen jälkeen ne on ollu epäsäännölliset oikeestaan siitä asti. Aikasemmin heitteli semmosta 30-33 mut nyt yrittämisen alottamisen jälkeen on venyny 38 päivään. Oon aivan varma että tää stressaaminen heilauttelee noita menkkojakin ja niinhän sitä sanotaan että stressi on paras ehkäisykeino...

Nyt siis vaan jäitä hattuun! (Sanoo yksi joka ei todellakaan sitä ole osannut vielä toteuttaa[:D])

Onnea yritykselle ja itse ainakin yritän asennoitua että tässä voi helposti mennä vuosi, ehkä kaksikin, joten turha kiirehtiä [:)]

Simppu yk3kp31/31-38

Kiitos nopeista vastauksista [:D]
Joo onhan se totta, ettei lasta yrittämällä tehdä [:D] Sen takia päätettiinkin mennä siihen tyyliin että ei stressata, mutta ihan kun se oliski niin helppoa xP pitäis vaan oppia ajattelemaan jotain muuta[;)]
Sen takia ollaankin keskitytty siihen nautintoon ja pitkän kaavan mukaan viety toisemme huipulle... [:)] (ei kyllä seksi näin hyvää ollu pillereitä syödessä) Kostunkin jotenkin helpommin ja useemmin tekee mieli [:D]
Vähän ounastelen ovulaatiota, mut eihän sitä tiiä, kun pillerit lopetin 12 päivä niin siinä on sitten niinkun mahdollisuus jo ovuloida, tyhjennysvuodosta huolimatta varmaan ^^ Tää on vaan niin jännää<3
Oli pakko sitten eilen tilailla jotain kirjoja kun tuli yöllä tylsää... Tarttu sit mukaan what to expect when expecting ... [:)] Aattelin etten kyllä aio pettyä jos en nyt heti ekasta kierrosta tuukkaan, just niinkun se, että monilla menee pidempäänkin. viimeiset pari vuotta halunnu lasta niin kovasti, että on ollut toooosi turhauttavaa syödä e-pillereitä, että mulla on kaikki elämäntavatkin pillereiden lopettamisen jälkeen muuttuneet ^^
Parempaan suuntaan, nyt jo syön kuin olisin raskaana (jos se vaikka auttais jotain) [:)]
Ei sitä muuten koskaan tullut ajatelleeksi, kuinka vaikeaa raskaaksi tuleminen voi olla[>:]

Jos lasketaan pillerien lopetuspäivästä, menossa kp12 ja jos lasketaan tyhjennysvuodosta niin on kp8 tai sitten mulla on tosi lyhyt kierto, jos nyt kerta ovuloin? [8|]
Ja kyl tää tuntuis sitä olevan, koska kuitenkaan en oo tämmöstä ennen tuntenu [:D] Tai sillleen tiedostamalla, kuitenki viim. 4 vuotta syöny pillereitä.

itelläni ei oo kokemusta tost et kauan menee pillerien pois jätöstä et voi tulla raskaaks mutta yks miun kaveri söi tosi pitkään pillereitä ja jätti ne pois ni se tuli jo toisella kiertokerralla raskaaks. et se riippuu ihan ihmisestä :) mut tsemppii teille. tiedän kyl myös yhden ihmisen joka otatti kierrukan pois ja oli 2 viikon päästä siitä raskaana.

Heisulivei, meillä menny 14 yrityskiertoa tähän mennessä ja jokaisessa on laskettu, mitattu, touhuttu "oikeaan aikaan" ja kokeiltu kaikkia poppaskonsteja vitamiineista punaviinilasiin ovulaation aikaan, pidetty jalkoja ylhäällä, tungettu tyynyjä tukemaan... mitä nyt ikinä on palsoiltu voinut lukea "helpottavan". Joka kerran on tietyllä viikolla kierrosta ollut ihan älyttömän mukavaa, eli ei vielä ole tuntunut puulle [;)].

Mutta siis piti mainita, että ovulaation ajankohta jäi itselle pillereiden syönnin jälkeen aina siihen kp8-11 kohdille, vaikka luteaalivaihe onkin sitten yli 14pv joka kerralla... eli ei se ovis aina ole kahden viikon päästä menkkojen alkusta laskien automaattisesti.

Tsemppiä yritykseen [:D]

(Ja gyneltä kysyttynä: sillä makoilemisella ei pysty edesauttamaan hedelmöittymistä, muuta kuin siinä mielessä että mies innostuu uusintakierrokselle jos liian viehkienä sängyllä viipyilee...)

Mä oon ton laskemisen kannalla sitä mieltä, että lasken alkuun vaan mitä mun kierto oikeesti on, kun sitä en tiedä vielä [:D] ja sit sen makoilemisen kanssa, niin eihän se tosissaan joo varmaan mitään auta, tai ainakaan paranna todennäkösyyttä. :B paras vinkki sinänsähän on olla yrittämättä, eli elää normaalisti ilman ehkäsyä [:-] Mutta elä siinä normaalisti, kun kuitenkin haluaa raskaaksi tulla [:D] On se typerää [:-]

periaatteessa siis jos hedelmöityin nyt juhannuksena (xD) niin oon sillon 2 viikolla... jolloin testi näyttäis plussaa jo viikon päästä :P jos tärppäsi.
mut ajattelin kuitenkin testata vasta kolmen viikon päästä, jolloin näkee jos menkatkin tulee =D mitenkä sitä malttaa olla testaamatta xD

ootteko kekeillu foolihapo syömistä? ostakaaha kaupasta niit pirkan monivitamiineja ja ottakaa niit ei oo pahasta vaikka mieskin niit vähä popsis ne sisältää foolihappoo ja saattaa auttaa. itestä ainaki tuntu et tärppäs heti miehenkaa ku kumpiki vähä niit popsi.. tosin ite niit oon vedelly pari vuotta mut se ei ottanu ku muutaman kerran ja poks paksuna olen :D. en tiiä johtuko niistä vai mistä mut eipähä oo aikasemmin tärpänny ja nyt sitte yht äkkii ku ei oo ees seurannu ovulaatioo enkä mitää ja viel seksii ei hirveen useesti harrastettu :D

Tosta foolihaposta olen minäkin kuullut, että sitä voi syödä jo raskautta suunnitellessa. Itse olen syönyt Multivita raskaus ja imetys-vitamiineja jo parisen kuukautta. Vuoden alusta ollaan jätetty ehkäisy pois, mutta vielä ei ole tärpännyt. Toivottavasti pian [;)].

joo ostin tossa pari viikkoa taaksepäin foolihappolisän ja no en voi muuta sanoo et mulla on nyt jo kauheen positiivinen olo siitä että tärppää... En tiedä : D
tänä aamuna jälleen heräsin siihen että näin jo kymmenettä kertaa unta siitä että testi näytti plussaa... Voi kun olisikin ollut se uni totta <3

Me jätettiin miehen kanssa viime elokuussa ehkäisy pois kovin odotuksin. Jotenkin sitä oli siinä luulossa, että heti se varmasti tärppää. Niinkuin monella muullakin. Mutta nyt kun menossa on yrityskuukausi 10 niin on alkanut ymmärtää, että se ei olekaan niin helppoa kuin oli kuvitellut. [:(] Pitäisi osata ottaa rennosti, mutta se on tosi hankalaa. Kovasti haluaisi lapsia, mutta kun ei vaan kuulu mitään... Kolme kuukautta söin Terolutia kierron säännöllistämiseksi (heitteli pillereiden jälkeen 44-106 päivän välillä), mutta kun nekään ei tuntunut auttavan (raskaaksi tulemisessa) niin nyt pidän niistä taukoa. Jospa hormonit alkais pyöriä itsekseen... jos ei niin sitten pitää aloittaa Terot uudestaan...

Mutta pidän peukkuja sinulle Dark91 että sulla olisi käynyt tuuri ja tärppäisi jo ekalla yrittämällä. [;)]

Kiitoksia peukuista[:)]
joo, sen takia oon ite vähän maassa kun tietää, ettei välttämättä tärppää moneen kuukauteen... On se vaan typerää että todennäköisyys asiaan on niin pieni, ettei sitä sinänsä tule ajatelleeksi siinä vaiheessa kun lapsen hankinta ei ole vielä päällimmäisenä mielessä. Mutta sitten kun lukee kokemuksia, joillakin tärppää samantien, joillakin vasta monen yk:n jälkeen. ja siinä muka pitäisi pystyä nauttimaan elämästä ja elää normaalisti, kun lapsenkaipuu on niin suuri.

Itsekin itkin tänään jokusen tovin lapsenkaipuuta kaupunkireissulla nähtyjen odottavien naisten, ja vaunullisten näkemisen vuoksi. Onhan sitä onnellinen toisten puolesta, silti semmoinen pieni kateellisuuden piikki joka on vaikea vaimentaa : KUMPA MINÄKIN.

Ja nyt erityisen typerää, nähny niiiiin monet unet siitä, että on oikeasti testi näyttänyt plussaa, ja sitten heränny siihen onnen tunteeseen joka on vallannut kehon. ja toiset kun herää kauhuun niin mä herään onnellisena, karuun todellisuuteen. teki niin mieli tehdä testikin jo, mutta liian aikaisin, pettyy liian aikaisin ja tulos voi olla väärä.

Kun olisikin tärpännyt jo =I

PLUSSATUULIA... Phuuh! ++++++++++++++++++++++++++++++

Heips..täällä lopeteltiin pillerit elokuussa 09 eikä yhtään plussaa vielä vaikka yritys on ollut kova..eli saattaa siinä mennä aikaa. kiertokin alkoi tasaantua vasta 6 kk päästä ja nyt sitten viime kierto heitti taas ihan häränpyllyä ja oli 50 pv :O

Nyt menossa kättärille tutkimuksiin kun voipi olla ettei kaikki ookkaan hyvin. Toivottavasti vaan ei mun vauvakuumeilu saa ilkeetä päätöstä sieltä vaan kaikki oiskin hyvin.
Tilannetta ei helpota yhtään kun lähipiirissä tulee vauvauutisia melkeinpä päivittäin ja suurin osa niistä ei toivottuja raskauksia..
Mutta tarkotus ei oo masentaa..pidän peukkuja sulle Dark91 ja puhaltelen täältä plussia [:)]

Kyselenpäs muuten samalla täältä et osaisko joku neuvoa missä vaiheessa kannattais mennä lääkärille kun ei tärppää kun meillä tosiaan yritystä takana kohta 11kk?? Kiitos jo etukäteen

Minulla kesti kierron tasaantuminen reilu 6kk, tämän ensimmäisen puoli vuotta kuukautiset tuli melko samalla syklillä kuin pillereidenkin kanssa (kierto 24-28 päivää), jonka jälkeen kierto piteni 37 päiväiseksi, joka ilmeisesti on "luomukierto".  Gynen mukaan minulla ei ovulaatiota tapahdu edes joka kierrossa (ultralla näkee onko munasarjat normaalit vai rakkulaiset, jälkimmäisessä tapauksessa ovulaatio ei aina tapahdu, ovuloimista voidaan selvittää myös verikokeella).  Tärppi tuli kolmannesta pitkästä kierrosta, yk11 ja ovulaatio vasta kolmannella viikolla (kp21-23 paikkeilla)

Vuoden yrityksen jälkeenhän voi mennä lääkärille selvittelemään asioita, itse otin hieman varaslähtöä kun kävin tutkimuksissa yksityisellä jo yk10 jälkeen, jonka jälkeen heti tärppäsi. Julkiselle puolelle pääsee vuoden yrityksen jälkeen, siellä puolella ehkä jonkun aikaa pidempään joutuu odottamaan tutkimuksia.

Parasta on ottaa rennosti vain se eka yritysvuosi (helppo nyt sanoa...) ja sen jälkeen sitten tutkimaan tarkemmin, jos ei tärppää.

Totta, ei ole kiveen hakattu sekään että nopeasti tärppäis. Se on vaan niin harmillista ihan kaikkien naisten kannalta, jotka haluavat lasta. INhottavaa kuulla juuri niitä raskausuutisia semmosilta tahoilta, jotka eivät ole edes yrittäneet, taikka eivät toivo lasta. [:(] Siinä jälleen iskee kateus (se pienen pieni peikko tuolla mielessä) ja taas osaa ottaa kupoliin ettei itsellä ole tärpännyt. Tällä tarkoitan enimmäkseen siis sitä, että monen yk:N jälkeen, omasta kokemuksesta en voi puhua, koska vasta mulla menossa yk1.
Oli eilen kyllä niin siinä ja siinä etten menny sitten testailemaan. Mulla on 9 raskaustestiä kaapissa, semmosia halpoja kotitesti.fi:stä. Mutta enpäs testannut [:)] Täytyy nyt malttaa vielä pari viikkoa ja kattoo, kurvaileeko täti kylään... [:@]
Tää on yhtä odottamista ja toivomista.
Tutkimuksiin kannattaa mennä vuoden yrityksen jälkeen on ainakin yleisohje. Julkiselle ei vissiin siis ees pääse ennen vuoden yritystä, mut sit taas jos kierto heittää pyllylleen niin kyllä sitä varmaan gynellä kannattaa käydä, niin saa jotain tutkimuksia jo tehtyä. Yksityiselle varmaan pääsee missä vaiheessa vaan... Nehän aina ottaa rahan vastaan. [;)]

Minulla kun heitti kierto pillereiden lopettamisen jälkeen niin että aluksi kierrot oli 44-44-58 päivää ja sitten pomppasi 106 päivään (HUH!), ja kyllä siinä vaiheessa jo luuli olevansa raskaana ja oireetkin oli selvät. Ja varasin sitten gynelle ajan, kun testit näytti negaa. Gyne kahtoi ultralla kohdun, niin siellä oli limakalvot niin paksuna, että ne ei olis varman liikahtaneetkaan ilman Terolut- kuuria. Sain 6 kk Terot reseptille, ja kun kohtu ym oli muuten kunnossa olevan näköiset, niin sanoi että jos ei näillä ole tärpännyt niin sitten tulla takaisin... Nyt oon syönyt sen kolme kuuria ja pidän vähän oma-aloitteisesti taukoa ja katson mitä tapahtuu... Mutta hyvä on tietää, että kaiken pitäis olla kunnossa, ja raskauden pitäis olla mahdollista alkaa... Kun vaan vielä tapahtuisi niin! [;)]

Tsemppiä kaikille, jotta jaksetaan pitää toivoa raskautumisesta yllä. [;)]

neitonen, yleisohje tosiaan on et vuoden yrittämisen jälkeen lääkäriin tarkistaan paikat. Siitä kuitenkin poikkeuksena (useampi gyne on mulle sanonut) että jos on naisella ikää yli 35 tai on kovin epäsäännölliset kierrot, niin kannattaa tulla jo aikaisemmin. Ei kuitenkaan pillereiden jälkeen alle 6kk lopettamisesta, koska se kierron tasaantuminen kestää aikansa kuitenkin. Ja tuohonkin puolen vuoden sääntöön poikkeuksena että jos on kovia kipuja, menkat ei tule ollenkaan, tai on muita ongelmia, niin sekään ei päde, vaan mennä sitten jo aikaisemmin. Just tuo Lilan mainitsema monirakkulaisuus munasarjoissa tekee monelle sen että kierto on epäsäännöllinen eikä ovulaatiota tapahdu kaikissa kierroissa.

Niin, edittinä vielä et yleisellä puolella ne tosiaan vaatii tuon vuoden yrittämisen - tutkia voi aiemminkin jos on selkeitä oireita jostain mut sitä ennen ei tehdä mitään, ja jopa yksityisellä puolella - vaikka rahat varmasti vastaanotetaankin - ne suosittelee että yritetään ensin se n. vuosi jos kierrossa tai muussa ei ongelmia ole.

Tosi yksilöllistä taitaa osuma olla pillereiden jälkeen. Viimeaikaiset ystävien plussat on ollut tosi laidasta laitaan. Toinen odotti ja yritti 3.5 vuotta miehensä kanssa, toisella napsahti heti samantein, ilman yksiäkään menkkoja. Itellä meni 10 kuukautta. Sen yhden ja ainoan oviksen ikinä tunnistin siitä, että lantio oli niin kipeä 5-6 päivää, että nukkumisesta ei tullut mitään ilman särkylääkkeitä.. Oltiin vielä lomamatkalla silloin, niin muistan ihmetelleeni, että onks hotellin sänky noin kova, kun tulee selkä kipeeks [:D] Ei ollu sitä ei.. Mulla oviksen bongailu oli ollu muutenkin niin tuurissaan, kun kiertopäivät on ollu järjestäen 45 + myös terolutkuurin jälkeen, nimenomaan tuon monirakkulaisuuden takia. Mut mitäpä tuota bongailemaan, paremmin tärppää ilman bongailua.. Kannattaa varata vaikka se lomamatka [:D]

Viimeiset pillerit söin huhtikuun alussa, aloimme yrittämään heinäkuussa ja toisesta yrityskierrosta tärppäsi, nyt sitten odotellaan mitä tuleman pitää. Uskalsihan tätä "nopeaa raskautumista" toivoa, onnistumisen uskominen onkin sitten jo toinen juttu! Nyt vain toivon, että kaikki menee hyvin.. [:)]

Takaisin