Down riskiluku

Tinsku TS

Jostain jotain jo tietävä
Ahdistus valtaa.
Sain tänään kannasta nt tulokset.
Nt oli 1,5
Down-ikäriski 1: 301
Down-riskisuhde 1:50448 (raja 1:250)

Onko muilla ollut vastaavaa? Itsellä maanantaina neuvola vasta.
La on 21.1.2021 nyt 14+3
 
Mulla sama La, mut menossa 15+1 :confused004 Muuta en osaa kyl tohon sanoa. :confused005
 
Ahdistus valtaa.
Sain tänään kannasta nt tulokset.
Nt oli 1,5
Down-ikäriski 1: 301
Down-riskisuhde 1:50448 (raja 1:250)

Onko muilla ollut vastaavaa? Itsellä maanantaina neuvola vasta.
La on 21.1.2021 nyt 14+3
Anteeks sivusta huutelu mutta miksi tuo ahdistaa?

Riski saada down on 0,00000198% eli käytännössä mahdotonta.
 
Suhdeluvuissa mitä isompi luku alla on, niin sitä pienempi todennäköisyys.
 
Hyvät on luvut, ei kannata olla huolissaan - ihmettelen että noin tarkkaan edes kerrotaan tulokset kun niissä ei ole mitään hälyttävää. Turhaan ehtii moni huolestua..
 
Mä ihmettelen yhä miksi ne laitetaan kantaan ennen kuin lääkäri on ne asiakkaalle tulkannut :banghead:
 
Ahdisti koska noita ei osaa itse oikein välttämättä tulkaa. Niin kuin minulle nyt kävi. Eikä mistään saa selvyyttä. Eikä voi sitten lääkäri kantaankaan laittaa että hyvät luvut.
 
Mulle ei ole tullut kantaan ainakaan vielä yhtään mitään tuloksia, tosin nt-ultra olikin vasta maanantaina. Mutta koska kätilö sanoi että soittavat heti jos on mitään hälyttävää, niin en ole osannutedes huolehtia asiasta.
 
Huutelen helmikuisista, vaikka laskettu aikani on 31.1. Joo toihan on tosi matala riski, eli ei hätää. Itellä vauvan niskaturvotus oli 2,5mm. Eli 3 mm on ainaki Tampereella se maksimi normaali. Silti sen ja verikokeiden tulos antoi riskiluvuksi tri 21: 1:240. Elikkä itsellä lievästi kohonnut riski saada Down lapsi. Sain lähetteen NIPT testiin ja tuloksia odottelen vielä. Saattavat jo huomenna tulla. Jännittää! Sullahan tuo riskiluku meinaa että yhdellä tosta yli 50000 voisi olla Down elikkä nyt huokaise ja nauti raskaudestasi :Heartred
 
Mutta perus matematiikkaa tuo on? 1:50448. Se on vaan jakolasku. :)
 
Mulla oli 1:91 tuo downin riskiluku ja niptistä tuli tieto, että kaikki hyvin eli eiköhän sullakin kun vieläkin pienempi mahdollisuus sulla lukujen perusteella.
 
Meidän neuvolassa ne laittoi noi kaikki luvut salaisiksi neuvolatapaamiseen asti. Eli ei näy mitään omakannassa, ennenkuin neuvolassa tulokset juteltu läpi. Olisivat kyllä heti soittaneet, jos olisi ollut jotain poikkeavaa. Viivyttävät tulokset juuri siksi, ettei ketään koita tulkita tuloksia itse ja soittele sitten hätääntyneenä neuvolaan jne. :smiley-ashamed004
 
Takaisin
Top