Dobbleri stetoskooppi...

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja iitsu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

iitsu

Jostain jotain jo tietävä
Olen hankinnut sellaista kotidobblerin hankintaa, mutta tietäisikö joku saako stetoskoopilla pikkusen sydänäänet kuulolle?

Moi iitsu,

Meillä on sellainen angelsounds kotidoppleri, jolla on sydänäänet kuuluneet ihan hyvin.
Pystyy myös tallentamaan ääniä koneelle jos haluaa, itse en ole ainakaan vielä jaksanut äänitellä.

Neuvolan dopplereihin verrattunahan tuo on täysi lelu ja välillä on joutunut etsimällä etsimään, että äänet löytyy kun varsinkin alkuvaiheessa pikkuinen karkaa pois alta ja sielä on vielä niin paljon tilaa liikkua.
Joillain saattaa tulla iso huoli jos niitä ääniä ei sitten löydäkään ja sen takia ei suositella kovin hermoheikoille :)
Mutta minulla siis hyviä kokemuksia ko. vekottimesta!

Stetoskoopillakin varmasti kuulee sydänäänet kun maha tarpeeksi kasvaa, mutta varsinkin alkuvaiheessa hankalaa juurikin tuon liikkumistilan takia!!

Minuakin kiinnostaa milloin mahtaa stetareilla sydänäänet kuulua? Itse oo yrittänyt kuunnella, mutta vielä en oikein ole löytänyt varmasti. Voi olla, että viikkoja on liian vähän.

Mä olen stetokoopilla yrittänyt saada kuuluviin, mutta kuuluu vain suolen murinaa. Se tietysti kuuluu, kun vauva potkaisee stetoskooppiin. [:D]

Mutta tämä heiluu ja hytkyy muuten niin paljon, että ei tarvitse paljon miettiä, lyökö sydän...

Mulle neuvolassa sanottiin että stetarilla pystyy kuulemaan sydänäänet viidenneltä raskauskuukaudelta eteenpäin. Ei aikaisemmin. En kylläkään ole kokeillut kun potkii niin hienosti et tietää kyl et siel elossa ollaan.

Heippa.

Mä en muista meidän merkkiä mutta sain sen reilu viikko sitten ja hyvin on kuulunut! Viiikoja siis tänään tasan 15.

JA potkut kuulee. [:D] Ainakin niin olen tulkinnut muutamat epämääräiset äänet...

Mä kan solisin kotiin halunnut ostaa alkuraskaudesta sellaisen, kun ei vielä potkuja tuntenut, niin ns. tietäisi ja olisi turvallinen olo kun saisi kotona kuunnelle sydänääniä; mutta mulle neuvolassa sanottiin, että älä missään nimessä mene ostamaan jos ei ole tarvetta, että se on suurin stressi lelu mikä voi olla. Syyksi sanoi, että niillä halvimmilla ei aina kuulu sydänäänet vaikka kaikki olisikin kunnossa. Ettei turhaan kannata itseään stressata[:)] Ja vauvan asennostahan kans riippuu myös kuuluuko vai ei. yms. [:D]

Joten mä sen jätin sitten ostamatta.[&:]

TuuliEnkeli; : Totta ! Pääasia että kaikki hyvin. Tääläkin tullut verta jokunen viikko sitten ja syytä ei myöskään selvunnyt mutta vauvall akaikki hyvin, joka pääasia[:)][:)]

Ja aina se niin säikäyttää kun tulee verta, pieni tippakin.

Takaisin