Cyclogest

Marjasumu

Silmät suurina ihmettelijä
Sain terolutin tilalle cyclogestia luteaalivaiheen tueksi. Terolutin sain keskenmenon jälkeen kun ennen menkkoja tuli tiputteluvuotoa.

En yhtään muista ohjeista kuin sen että aloitus 3-4 pv ovulaatioplussan jälkeen.

Onko kellään ollut tätä käytössä? Miten teitä ohjeistettu? Ei saada muuta hoitoa kuin vaan tätä cyclogestia

Meillä ollut cyclogest pitkään käytössä 😊 aloitus mulla aina dpo3, ja aamuin illoin yksi suppo sisään. Toki joillain on pienempi tai isompi annostus. Moni on kans saanut ohjeeksi yrittää pysyä makuulla 20-30 min lääkkeen jälkeen, niin ei heti valu pois. Sen jälkeen valuminen ei haittaa, kun lääke ehtinyt jo vaikuttaa 😊

Meillä ollut cyclogest pitkään käytössä 😊 aloitus mulla aina dpo3, ja aamuin illoin yksi suppo sisään. Toki joillain on pienempi tai isompi annostus. Moni on kans saanut ohjeeksi yrittää pysyä makuulla 20-30 min lääkkeen jälkeen, niin ei heti valu pois. Sen jälkeen valuminen ei haittaa, kun lääke ehtinyt jo vaikuttaa 😊
Miten kauan aina käytit tuota cyclogestia joka kierrossa tai miten se lopetus sitten meni?

@Marjasumu Sitä käytetään testipäivään asti ja jos ei oo aktiivisesti "hoidoissa" niin dpo14 on hyvä 😊 ja jos tulis plussa, voi niiden käyttöä jatkaa. Mä käytin ekaan varhaisultraan asti. Joskus oon lopettanut dpo12 kun on ollut selvä nega ja jonkun tietyn jutun takia olisi hyvä, että menkat alkaa dpo14.. Mulla yleensä mennyt 1.5 päivää lopetuksesta, että vuoto alkaa 😊

Heips, saako kysyä miksi vaihdettiin terolutin tilalle cyclogest? Mulle kirjoitettiin terolutia, mutta haluasin mieluummin ehkä paikallisvalmisteen, kun oon ymmärtänyt että terolutien haitat voi olla aika rajut, niin mietin jos tuo ajaisi saman asian mutta vähän vähemmillä haitoilla..?

Heips, saako kysyä miksi vaihdettiin terolutin tilalle cyclogest? Mulle kirjoitettiin terolutia, mutta haluasin mieluummin ehkä paikallisvalmisteen, kun oon ymmärtänyt että terolutien haitat voi olla aika rajut, niin mietin jos tuo ajaisi saman asian mutta vähän vähemmillä haitoilla..?

Ei lääkäri perustellut sitä mitenkään, sanoi vaan että on parempi. Terolut ei oli poistanut tiputteluvuotoa ennen menkkoja mihin se määrättiin osin alunperin. Terolutista ei mitään haittoja itselle tullut, tai en ainakaan tiedä että olisi tullut.

Takaisin