Cheddar juusto?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja niukku
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

niukku

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Helmimammat 2018
Kävin tossa hampparilla ja siinä välissä oli cheddar juustoo. Nyt jälkeenpäin ku aattelee nii onkohan sen syöminen sallittua? En tiiä oliko pastöroitua.. :O

Cheddar on kovaa juustoa ja niissä ei listeria elä :thumleft Ellei ollut sellainen cheddar-sulate-juusto mut ei ne vissiin hampparissa ole sellasia. Todennäköisempää olisi kai saada listeria siitä hampparin salaatista.

Enpä oo tullut edes ajatelleeksi tollaista. Mutta olen nyt on viikolla 31+1 ja varmasti ainakin kymmenen hampurilaista tän raskauden aikana syönyt, missä juusto välissä, eikä ainakaan vielä mitään oo tullut.

Samaa mieltä EeVei:n kanssa, ennemmin sen listerian saa siitä huonosti pestystä salaatista. Mutta älä huoli, itsekin söin raskausaikana hampurilaisia melkein kerran viikossa (yksi himon kohde) eikä mitään kummempaa koskaan tullut. Paras ystäväni omien sanojensa mukaan käytännössä eli pelkillä hampurilaisilla osan raskautta. Ainoa mikä ei oksettanut :D

Mä tilasin eilen hampurilaisen ravintolasta ja vähän syötyäni tajusin, että pihvi on sisältä puoliraaka. Söin reunat ja jälkeenpäin alkoi sekin mietityttää. Tää on mun eka raskaus ja ei osaa relata, vaikka kuinka pää sanoo, että on tosi turhaa jälkikäteen panikoida.

Takaisin