Britaxin b-dual

Retu

Vauhtiin päässyt keskustelija
Bongasin viimein täydelliset tuplarattaat, Britaxin b-dualit! Kaupassa niitä on ihasteltu useaan otteeseen, ja ne tuntuvat täydellisiltä.
Kaveri kuitenkin haukku ne pystyyn, ja hän on ehdottomasti päätynyt phil&tedseihin.
Mun käteen taas nuo p&t:t tuntuu hankalilta, kun siinä se sisaristuin ja koko kuomusysteemi on omituiset.

Haaveissa siis tuo 2011 malli, joka on käsittääkseni toimivampi versio edellisistä.
Onko kellään tai kenenkään tutulla kokemusta? Jos positiivista kokemusta, niin mikä erityisesti, ja sama negatiivisesta.

Myyjä näytti kaupassa, että nuo taittuvat helposti kasaan, ilman että mitään tarvitsee irrottaa. Molemmilla lapsilla tilaa mukavasti jne. Satsaus uusiin rattaisiin ois kuitenkin aika iso, joten kokemuksia kaipaan. :)
 
Mä olen kans katellu näistä molempia. Siis noita britaxeja ja p&t:tä. Ja olis tosiaa kiva lukea kommentteja niiltä joilla on käytössä jommat kummat näistä. :) Vai onko jotkin muut vastaavat vielä paremmat. Noita p&t rattaita näkyy nykyää ihan joka puolella. Siitä oon päätelly että ne ois hyvät. :D Sellaset leveät tuplarattaat on ihan pois suljettu vaihto ehto kun ei meinaa kaikissa kaupoissa mahtua noilla "yksöstenkää" rattalla kulkemaan. Ja sellaset pitkät on kuulemma hankalat kun ei osaa oikee arvioida että kuinka pitkällä se etu pää menee. Mutta kai siihenki tottuu ajan kanssa? 
 
HEIPPA!

Me just ostettiin ne Britaxin rattaat, muutaman kerran oon ehtiny käyttää mutta meillä tykätään! :) Sisarus istuin ostetaan vasta loppu vuodesta kun seuraavan olis tarkoitus syntyä 13.12.2011 ja esikoinen on nyt 15 kk. Nyt vasta siis se perusmalli käytössä.. Kasaan menee yhtä kätevästi kun normi matkarattaat, toki painoa ja kokoa on vähän enemmän mut renkaatki on pikalukituksilla ja lähtee siis helposti irti jos meinaa tehä tiukkaa mahduttaa esim takakonttiin. Oikeestaan koko rattaat saa ihan hetkessä palasiks ja takas kasaan, me siis kasattiin alusta asti itse kun postipakettina tilattiin.
Rattaat kääntyy tosi ketterästi ja meillä ainakin lapsi "ensimmäistä kertaa" tuntuu viihtyvän oikeesti kyydissä, suostuu istumaan myös kahvilassa paikallaan ilman syöttötuoleja ja riehumista.
Tavaratila on suht iso (ainakin meidän edellisiin yhdistelmiin ja rattaisiin verrattuna), ainut minkä itse kiinnitän vielä on se "verkkopussi" jonka työntöaisaan saa kiinni että saa puhelimet ja avaimet käden ulottuville.
Eli itse olen tyytyväinen vaikka epäilin ensin että maksanko turhasta itseni kipeeks.. Mutta toivon että noi kestää ja et olisivat viimeset rattaat meidän perheeseen.
 
Itse mietin myös näitä kahtia mainittuja vaihtoehtoja! Mihin näissä Britaxin versioissa saa hoitolaukun roikkumaan? P&T:ssä tulis olemaan kai sivukassit niissä rungoissa...

Mistä nää rattaat voisi saada edullisesti? Meillä luultavasti jo vuoden pääsät siirrytään seisomalautaan ja normivaunuihin ja pikkukakkosen syntymäähn on vielä reilut puoli vuotta eli käyttöiästä ei tule pitkä.
 
Ostettiin sitten nuo britaxit, sen verran monta kertaa kävin niitä kaupassa kokeilemassa, että päätös varmistui helposti.
Nyt olleet parisen viikkoa jo esikoisella käytössä, ja ykkösinäkin kätevät! Sisaristuin ostettiin myös ja esikoinen viihtyy sielläkin ainakin näin kotona kokeiltuna, että uskon noiden olevan hyvät käytössä sitten kahden kanssa kunhan toinen syntyy.

Hintavertailua tein pk-seudun liikkeiden kesken, ja ylivoimasesti edullisimmin löytyi hobby hallista. Löydettiinpä vielä myymälän palautusnurkkauksesta 2011-vuoden malli melkein 100 euroa halvemmalla! Ilmeisesti 2010 mallin rattaat on monella tapaa epäkäytännölliset, siellä palautuksissa oli semmoisetkin. Se jalkapussikin oli ihmeellisen ahdas, ilman lastakin jo kiristi siinä jalkatuen ympärillä. Lasta koitin sinne sisälle sovitella, eikä tytön jalat meinanneet sisään mahtua. Mikähän on ollut suunnittelijoiden tarkoitus tuossa kohtaa?
Mutta noissa tämän vuoden malleissa ei minkäänlaista valitettavaa. Suosittelen kaikille!
 
Retu: mihin laitat käsveskat/ hoitolaukun roikkumaan sitten kun vaunuissa istuskelee kaksi kiitäjää? Kiitos vinkistä että Hobby Hallissa olis edullisempaa =)
 
Maikkimai tuota oonkin vähän mietiskellyt jo, ja tullut siihen lopputulokseen että ostan ison tyylikkään käsilaukun tuon tylsän hoitolaukun tilalle, ja laitan sinne vaan ne mitä eniten tarttee, esim. tuttipullo, jokunen lelu yms. Plus omat tavarat tietenkin. Laukun pitäs olla semmonen jonka saa pitkällä hihnalla olan yli, ettei menossa tipu. Isommat jutut kuten pyllypyyhkeet, vaipat ja ruoat hoitolaukkuun rattaiden alakoriin. Ne saa sieltä helposti tarvittaessa, kun korin jokaisella puolella on vetoketjuilla avattavat aukot.
Uskon että joku järkevä ratkasu tuohon löytyy. :)
 
Itse olen kanssa noiden kahden välillä miettinyt. Kaikki vannoo Phil&Tedsien nimeen, mutta tuntuvat jotenkin ylihinnotetulta. Eipä meillä nyt vielä ole ajankohtainenkaan hankinta, mutta Britaxin B-Dual miellyttää eniten silmää. :) Olis kiva kuulla lisää käyttökokemuksia.
 
Takaisin
Top