Britax Evolva (2013)

OmenaPossu

Satasella mukana keskusteluissa
onko jollakulla jo kokemusta kyseisetä istuimmesta? onko helppo käyttää ja saako vain naama menosuuntaan kiinnitettyä? ja muutenkin jos tulee ko.istuimmesta jotakin mieleen, nin kokemuksia kaivataan :)
 
Vähän myöhään saat vastauksen, mutta meillä on ollut evolva 123. Sen saa vain kasvot menosuuntaan. Muuten ihan hyvä istuin, mutta meidän auton kohdalla sai todella tehdä töitä, että sen sai tiukasti kiinnitettyä penkkiin. Lapsi tykkäsi kyllä istua siinä. Ostettiin se alunperin lapselle perhepäivähoitajan luo ja kotona oli HTS besafe izi combi. Nyt evolva onkin varaston hyllyllä, kun lapsi ei ole hoidossa.
 
no meillä ei tuo seuraava istuin vielä ihan ajankohtainen ole, niin ei se myöhäinenen vastauskaan haittaa :)
mun tarttis vaan pikku hiljaa kehittää joku istuin joka ois 9-36kg, täyttää turvakriteerit ja on saanu hyvät arvostelut, mahtuu meiän autoon ja sillä ei oikeammin oo merkitystä kummin päin se sinne menis :D
 
Mulla jostain syystä käsitys/mieltymys, että selkä menosuuntaan -istuimet on parempia pikkuisille, koska niska on vielä niin heiveröinen ja nokkakolarit tapahtuu suuremmalla nopeudella kuin peräänajot. Se istuimien maailma on kyllä aikamoinen, itse luin testejä aikanaan läpi Suomesta, Ruotsista ja Saksasta. Uusista palkki-istuimistakin ollaan kahta mieltä, toisten mielestä ne on ehdottoman hyviä ja toiset pitää vaarallisina. Itse päädyin tosiaan HTS:n istuimeen, jonka saa selkä menosuuntaan, mutta se menee muistaakseni 18 kiloon saakka. Autoliiton suositusten mukaan istuinta saa kuitenkin käyttää vain 5-7 vuotta valmistuspäivästä, joten harva sitä 9-36kg istuinta pystyy koko sen kilomääräajan käyttämäänkään.

Suosittelen siis, että luet niitä testejä läpi ja käyt sitten kokeilemassa, mikä istuin teidän autoon parhaiten sopii ja tiukasti siellä penkissä pysyy kiinni :)
 
meillä ei oo lastentarvike liikettä 60 kilometrin etäisyydellä ja tuskin ihan perus cittarin tai prisman antaa kokeilla :sad001 ja mä epäilen ettei se mahu selkä menosuuntaan, sen takia sitä naama menosuuntaan olevaa pohdiskelin :)
 
Joo, moni selkä menosuuntaan -istuin vie tosi paljon tilaa. Harmi, ettei pääse kokeilemaan, sit pitää vaan ostaa se, mikä muuten tuntuu parhaalta vaihtoehdolta :) Meillä on ollut onneks vaan se 30km lähimpään lastentarvikeliikkeeseen, ni on päässyt testailemaan suht pienellä vaivalla työmatkan varrella.
 
Takaisin
Top