Bola-koru

samovaari

Vauhtiin päässyt keskustelija
Hurjasti tekis mieli tilata tollanen meksikolainen helistinkoru...mietin vain onkohan ihan turha kapistus.
Pitääkö helistin kovinkin kovaa ääntä,siis kuuleeko kaikki kun kuljeskelet se kaulassa?
Kertokaas kokemuksianne[:)][8D][:D]


Meksikolainen bola on kaunis helistinkoru odottavalle äidille. Korun sisällä on pieni ksylofoni, jonka päällä pikkuruinen pallo tanssii pitäen erityistä, hienoa hiljaista ääntä odottavan äidin liikkuessa. Korua pidetään roikkumassa vatsan päällä ja jo 20:nen raskausviikon jälkeen lapsi voi kuulla ja tunnistaa äänen. Korun maaginen ääni rauhoittaa lasta kohdussa raskauden aikana. Bola-korua säännöllisesti käytettynä, syntymän jälkeen lapsi tunnistaa tutun helinän, joka tyynnyttää häntä. Toimii siis myös imetyskoruna -lapsen ja äidin yhteisiin hetkiin.
 
Koru on ihan nätti eikä pidä kovaa helinää! Saatat kuulla sen kotona hiljaksiin ollessasi mutta et missään nimessä kuule sitä esim. ulkona. Minä käytin korua, mutta sen käyttö jäi vauvan synnyttyä eli merkitys vähän niinkuin hävisi... vauvan ollessa kuukauden ikäinen keksin laittaa sen hakaneulalla roikkumaan vaunun sisälle mutten tiedä mitä mieltä vauva asiasta oli [:)]
 
Mulla on kans sellanen. [:)] Sain jo huhtikuussa synttärilahjaks mieheltä. Sitten joskun vk 18 alotin pitämään sitä päivittäin. Ja kyllä vauva musta reagoi siihen kun sitä oikein helisyttelen. [:D] heräilee siis siihen ja alkaa liikkua. Mutta tosiaan niinku Maikkimai jo sanoikin niin ite vaan kuulet sen helinän. Ja rauhottaahan se tietty itteäkin.

Jänskättää nähä mitä vaikutusta sillä on sitten vauvan syntymän jälkeen.
 
minä sain mieheltäni myös lahjaksi bolan, tosin jo aivan alkuraskauden aikana [:D]
olen todella hajamielinen sen käyttämisen suhteen..kun muutenkin olen huono käyttämään koruja niin myös tämä unohtuu yleensä. tarkotus olisi kyllä käyttää mahdollisimman paljon..(täytyy ryhdistäytyä)
koruhan on muutenkin aivan ihana, ja helinä niin pieni ja hento [:)]
 
Sain vihreän Bolan synttärilahjaksi. Musta se on nätti ja riittävän yksinkertainen, että sopii melkein asuun kuin asuun. Sitä on kiva pyöritellä sormissa bussissa istuessa yms. Toimii stressilelunakin :)
Pelkäsin että on kuin kulkunen kaulassa, mutta ääntä tuskin erottaa (kaupungin hälinässä).
 
Vitsit tahtoo bolan,aattelin hankkia sen missä tähtiä ja kuita,kun tykätään kovasti näistä taivaankappaleista[:)]
vaunuissakin liitelee ufot[;)][:'(][:)]
oottekos muutki tilanneet sen nettikaupasta,vai myykö joku liike sitä?[:)]
 
itse katselin koruja kultakaupoissa, hinta oli n. + -50e
 
mutta mieheni oli ostanut netistä minulle
 
Kiitos Maikkimai,toi olikin halvin linkki tolle korulle,en kans maksais missään nimes 50e korusta,netistä aattelin alunalkaenki tilata...!sieltä ostetaan mistä halvemmalla saadaan..vai miten se joku mainos meni[:)][:D][8D]
 
Sain juuri mieheltäni bola-korun joululahjaksi. Viikkoja nyt 15+6, onkohan liian aikaista alkaa käyttää korua?
Ja sitten se tärkeämpi kysymys: Millä korkeudella korua pitäisi riiputtaa? Googlen kuvahausta löysin vain pari kuvaa, ja niissä koru roikkuu todella alhaalla, noin navan kohdilla (tai ehkä alempanakin?). Vauvavatsaa ei vielä hirveästi ole, koska olen normaalistikin ylipainoinen. Pieni kumpu toki jo löytyy mutta saattaa näyttää tietämättömille pikemminkin siltä että olen vain jouluna syönyt hyvin. ;) Sen vuoksi tuntuisi hassulta ripustaa koru niin hirmuisen alas, tuonne napaan. Miten olette kokeneemmat käyttäneet korua?
 
Hups, vasta kirjoittamisen jälkeen huomasin minne "huoneeseen" tämä viesti tulikin. Etsin "bola" hakusanalla ja luulin että olen tuolla yleisen keskustelun puolella. Sorry siis että tänne tunkeilen, vaikka laskettu aikani ei todellakaan ole ollut lokakuussa. :) Toivottavasti osaatte kuitenkin neuvoa noviisia!
 
Itse pidin bola-korua ensin kuten tavallista korua lyhyessä narussa. Kun raskausviikkoja tuli täyteen n. 20 ja sikiö alkoi kuulla, pidensin hihnaa sen mittaiseksi, että pallo pompotteli vauvamahan päällä. Kun maha kasvoi, lyhensin hihnaa sitä mukaa siten, että koru oli aina vatsan korkeimman kohdan päällä. Ajattelin sen siten heiluvan ja helisevän parhaiten ja kuuluvan myös vauvalle parhaiten.
 
Takaisin
Top