Baby shower

Mansikkainen

Vauhtiin päässyt keskustelija
Heippa!

Tänään klo 12 ovikello soi meillä ja ovella oli kavereitani laulamassa lastenlaulua. Tästä alkoi ikimuistoinen baby shower, joka oli ehdottoman positiivinen kokemus, vaikka monilla saattaa olla epäilyksiä tätä "jenkkihössötystä" kohtaan.

Kotimme koristeltiin nauhoilla, ilmapalloilla ja kaiken kruunasi upea ja iso vaipoista tehty "kakku", johon oli kiinnitetty kaikkea tarpeellista, kuten pyyhkeitä, soittorasia ja tutteja. Ohjelmaan kuului myös hemmottelua, mm. käsihoito ja mahamaalaus. Lopuksi söimme yhdessä ja pöytää koristivat mm. pienillä jalkapohjilla koristellut muffinsit. Tietenkin pääsin näkemään myös, kuinka vaippa vaihdetaan ja miten kapalo tehdään.

Minulle jäi tästä tosi kiva fiilis ja odotus taas konkretisoitui. Varsinkin, kun meillä ei ole ollut mitään vauvatavaroita esillä, niin tämä taas todensi sitä asiaa, että kohta tässäkin talossa on kolme asukasta.

Onko teillä muilla vastaavanlaisia kokemuksia?
Ihanaa odotusta kaikille!
Mansikkainen

Itse kuulun niihin joiden mielestä tällaiset vauvakutsut ovat hieman jenkkihössötystä. Kaverit kuitenkin halusivat sellaiset järjestää ja esitin siskoni kautta toiveen että jos mentäisiin vaan ravintolaan syömään ja that's it. Ja sain haluamani eli kivan illan ravintolassa kavereiden kanssa, juoruilua ja hyvää ruokaa ilman turhaa vauvahössötystä :)

Minä puolestaan halusin vauvakutsut, mutta en kehdannut pyytää ketään järjestämään niitä (enkä halunnut itsekään sellaisia järjestää itselleni, se olisi mielestäni vähän outoa). Aloinkin sitten järjestämään aivan tavallista tyttöjen iltaa, ja rakkaat ystäväni olivatkin keskenään juonineet ja muuttivat nämä normaalit nyttärit oikeiksi Nyytti-kesteiksi. (Meidän vauvan tekonimihän on Nyytti. ;)) Kovinkaan paljon ohjelmaan ei sisältynyt "jenkkihömppää": ei vaippakakkua eikä vatsan maalausta tms. Sen sijaan oli pari hauskaa leikkiä (vauvan soseiden arvailua, vatsakumpuni mitan arvausta, Nyytin syntymäajan ja -mittojen veikkausta) ja sain korissa pieniä lahjoja ja vauvatarvikkeita. Illan muu ohjelma koostuikin muutoinkin suunnittelemistani asioista: syömistä, saunomista, kasvonaamioita, herkuttelua, mukavaa yhdessä oloa... Ilta oli ihana ja yllätys täysin onnistunut! <3

Laitanpa tähän teille muutaman kuvan minun juhlistani, jotka siis olivat tyylikkäät, 3 ihmisen järjestämät vauvajuhlat.

Mansikkainen

Voi että olisipa tollaset juhlat kivat, Aivan mahtava toi "kakkukin" mansikkainen :) Olisin itse ehdottomasti halunnut järjestää jonkunnäkösiä juhlia, mut aika vaan ei ole riittänyt kun on ollut kaikenlaista... täytyy sitten varmaan varpajaisia järjestellä vaikka se taitaakin olla miesten hommaa :D vaikka tosiaan eikös se olisi kavereitten homma järjestää ne juhlat...!!!??

Emppu87,

minunkin kaverit järjestivät koko juhlan, itse en edes tiennyt koko asiasta, joten täytenä yllätyksenä tuli! Toivotaan, että sinullakin ovikello soi joku päivä...;)

Kuulostipa kivalta mansikkainen... ja vaikka kuinka olis jenkkihöpötystä, niin mun mielestä kaikki hemmottelu ja kavereiden tapaaminen on positiivista. Mä haluun kans emoticon

Täällä ystäväporukka järjesti kanssa vauvakutsut. En ole itse kovin hössöttäjäihminen enkä pidä mistään vaaleanpunaisesta ja hörsylästä, ja olinkin positiivisesti yllättynyt, että kaikki tällainen oli jätetty pois. Ei siis mitään vaippakakkuja tai muita, jotka eivät vaan ole minun tyylisiäni.Olimme mökillä, valokuvausta harrasvava ystäväni otti minusta järvimaisemissa varmaan 200 raskauskuvaa, paistoimme makkaraa ja hölötimme niitä näitä. Kaverit olivat lisäksi tehneet kivan kirjan, johon jokainen oli arvuutellut tulevaa vauvaa, esim. sukupuoli, paino-pituus, nimi, tuleva ammatti, ulkonäöstä erilaisia juttuja jne. Se oli tosi kiva muisto ja varmasti kiva joku päivä sitten antaa lapselle.

Tulin juuri kotiin yllätys baby shower juhlistani - olen edelleen aivan "puulla päähän lyöty" ihanasta yllätyksestä!

Minun piti mennä klo 17 veljelleni ja hänen avovaimolleen hakemaan heidän 9,5 -kuukautisen lapsensa vanhoja tavaroita. Uskoin aivan täysin, että siitä on kyse. Kun pimpotin ovikelloa, yhteinen ystävättäremme avasi oven ja olin aivan ulalla, että miksi hän on siellä - vieläkään en tajunnut, mistä on kyse.

Sitten astuin sisään ja näin ruokapöydän täynnä upeita herkkuja ja samalla 9 ystävätärtä tuli toisesta huoneesta huutaen "Yllätys!". Aloin vain itkeä, oli niin mahtava ja pöllämystynyt olo... Vietimme iltaa 3,5 tuntia syöden, jutellen, lahjoja avaten ja pienten ohjelmanumeroiden kanssa. Todella ihana tunnelma ja minulle jäi aivan ihana olo.

Vaikka olin tätäkin keskustelua lukenut, ei minulle tullut mieleenkään, että minullekin oltiin järjestämässä ylläriä. Helposti sitä saa näköjään minuakin "huijattua"... Samat ystävät järjestivät minulle pari kesää sitten yllätysjälkipolttarit, kun menimme salaa naimisiin. Silti ei mieleeni tullut, että he voisivat nyt tehdä taas jotain. :)

Arvostan tosi paljon heidän "tekoaan" ja tulen aina muistamaan tämän illan. Hieno olo. emoticon

Takaisin