Auttakaa hieman tietämätöntä!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja tietämätön20
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
T

tietämätön20

Vieras
Olen siis pian 20vuotta täyttävä nainen ja haluaisin hieman tietää hedelmällisyys hoidoista. Olemme mieheni kanssa yritränyt lasta pian vuoden ja tulosta ei näy. Ja luin netistä että jos ei raskaus ala 6-12kk kuluessa on syytä kääntyä lääkärin puoleen. Nyt siis sitä tässä olemme miettineet. Jos täällä on tästä tietäviä taikka kohtalontovereita nii auttaisittekos hieman? Soitanko siis lääkäriin että haluan tutkimuksiin? Mutta mitä sanoa sinne? Mitä tämä kaikki lysti maksaa? Minkä ikäisenä voi esim mennä koeputkihedelmöitykseen? Kiitos jo etukäteen :)!

kannattaa käyttää hakutoimintoa ja hakea eri termeillä. täällä on miljoona keskustelua aiheesta ja ne kannattaa lukea läpi ja kysellä niihin ketjuihin jotta jokainen ei aloita uutta ketjua. Onnea yritykseen, toivottavasti natsaa pian.

Hmm... Hinnoista en osaa sanoa mitään, en muista enää mitä itse yksityisellä maksoin kokonaisuudessaan., enkä oikein osaa sanoa, mitä nyt kamalasti pitäisi sanoa, muuta kun että vauvaa on yritetty, eikä tunnu tulevan omin avuin.

Itsellä oli valmiina tiedossa, että ongelmia on, joten tilanne oli eri.

Itse ehkä suosittelisin varaamaa ajan sille gynekologille, jolla olet muutenkin käynyt ja kertomaan tilanteen. :) En ole tietoinen mistään ikärajoista koeputkihedelmöityksen, tai muiden hoitojen kohdalla.

Koska olet noin nuori, saattaa kyllä käydä niin, että teitä ohjastetaan vielä yrittämään jonkun aikaa, ennen kun pääsette tutkimuksiin (näin olen kuullut, että joskus on käynyt), ellei sinulla ole esim. kiertohäiriöitä tms. mikä sinänsä jo olisi syy tutkimuksille.

Tuola on tosiaan paljon ketjuja, joissa on paljon tarkempaa tietoa ja sieltä kannattaa etsiä vastauksia. :)

Silloin kun aloitimme lapsen yrittämisen, kävin gynellä, ja tämä sanoi, että jos vuoden päästä ei ole onnistunut, voi hänelle varata uutta aikaa ja miettiä siellä miten jatketaan. Silloin jo kun otin esille sen, että voi olla mahdollista etten raskaudu kovin helposti, niin noin hän vastasi. Eli ensimmäinen askel varmaankin on soitella aikaa gynelle ja siinä samalla kysellä miten tällaisissa tilanteissa mahdollisesti toimitaan. Hinnoista ja itse tutkimuksista osaa varmaankin sanoa joku, jolla on kokemusta.

Tsemppiä teille! :)

Takaisin