Aurinkovoiteet

Miten suojaudut auringolta raskausaikana?

  • En mitenkään

    Äänet: 0 0.0%

  • Kaikki äänestäjät
    13

Linski

Oman äänensä löytänyt
Miten marraskuun mammat aikovat suojautua paahtavalta auringolta kesällä?
(Onko tämä kotimaassa vain toiveajattelua?)
Käytättekö tavallisia Niveoita vai jännittääkö kemikaaleille altistuminen?
 
Aurinkovoiteissa en kyllä itse altistumisia jännitä. Mutta kyllä esimerkiksi hiusten värjääminen on mietityttänyt paljon..
 
Mie en kemikaaleja ihonhoitotuotteissa välttele. Samat rasvat ja meikit käytössä kun ennenkii, ja hiuksia yhtä usein värjään. Tosta hiusten värjäämisestä oli äiteen kanssa edellisen raskauden aikana puhetta, hitsi kun en muista tarkalleen mitä sano enkä löydä täältä foorumiltakaan sillon asiasta kirjottamaani viestiä. Hän siis on kampaaja ja jotenkii sillee hän monien monien vuosien ammattitaidolla sano että nykyaineet on niin kehiteltyjä ja tutkittuja että värjäämisellä ei vahinkoa voi lapselle tehä, luotan ammattilaiseen. Muutenkii kemikaalit on sellasia et niillä on niin minimaalinen mahollisuus tehä jotain käyttäjälleen ja tästä taas niin pieni mahollisuus että olisi mitään vaikutusta sikiöön joka ei suoraan kemikaaleille altistu.
 
Aiheesta paljon puolesta ja vastaan. Edellisessä raskaudessa kampaaja ei suostunut värjäämään pallomahani kanssa hiuksiani. Ammattikunnan keskenkin siis tosi paljon eri kantoja. Jokainen tekee niinkuin parhaaksi näkee, asiaahan on niin vähän tutkittu että siksi kannat vaihtelee :)
 
No mä voin sanoa, että ylipäätään olen tosi huono käyttämään aurinkovoiteita Suomen olosuhteissa...

Hiuksia värjään raskausaikana paaaljooon harvemmin, mitä normaalisti. Tämän kuun lopulla menen kampaajalle kun tiedossa on juhlat. Edellisen kerran hiukset on värjätty helmikuussa.
 
Ei tulisi kyllä mieleenkään värjätä hiuksia raskaana ollessa. Värit on kauheita myrkkyjä.
 
Sit kun joku tutkimus näyttää että hiusvärit on haitallisia sikiölle ni mie lopetan heti värjäämisen :)
 
Sit kun joku tutkimus näyttää että hiusvärit on haitallisia sikiölle ni mie lopetan heti värjäämisen :)
Oletko lukenut tutkimuksia niiden haitoista ihmisille yleensä? Allergiset reaktiot ovat yleisiä ja voivat alkaa täysin varoittamatta, vaikka olisi kokeillut samaa aihetta ennenkin ilman oireita. Ne eivät ole läheskään aina pientä harmitonta kutinaa, vaan pahimmillaan hengenvaarallisia ja pitkäkestoisia.

Mutta laillisia yhä, joten jokainen tekee miten parhaaksi näkee.
 
Kyllä olen :) ja tiedän että allerginen reaktio voi tulla varoittamatta vaikka ei ennen olisi ollut ongelmaa värien kanssa. Auton alle voi kans jäädä yhtäkkiä yllättäen raskaana ollessa :wink Riskejä on joka puolella mutta elämää ei voi vältellä :) Uusia värejä en raskauden aikana kokeile juurikin tästä syystä että jotain SAATTAA käydä, pysyttelen tutuissa toimivissa jolloin riski on pienempi. Mutta se aurinkovoiteista :grin
 
Hiusvärit on kyllä vähän kuumottavia. Kovasti olen tätä itsekin pohtinut juurikasvuni kanssa.
Nyt varasin ajan ekokampaamoon ja aattelin selvitä yhdellä semi-luonnonmukaisella raidoituksella koko raskausajan.

Aurinkovoiteissa päädyin ostamaan Sokkarilta tarjouksessa ollutta Biosolista, jota kemikaalicocktail-blogissa suositeltiin.
(http://www.kemikaalicocktail.fi/2014/05/toimivaa-ekoaurinkorasvaa/)
Toi blogi on ehkä pikkasen hyperventiloiva mun makuun noin yleisesti, mutta ehkä nyt raskausaikana voi olla ihan paikallaan.
 
Aurinkorasvajuttuja itsekin tässä pohdin vaikka ihan vielä ei ajankohtaista olekaan kelien puolesta. Hiuksia en ole sävyttänyt tai värjännyt kertaakaan raskauden aikana. Kuten aiemmin todettu niin tästä ollaan tosiaan montaa mieltä. Olisi mielenkiintoista lukea tutkimustuloksia aiheesta.
 
Koitan pärjätä pienemmällä annoksella aurinkovoiteita, eli kohtuudella, osin varjossa, osin vaatetta. Ymmärrän, että ihan hirveesti ei kannata perusvoidetta ja bio-oilia kummempaa lotrata ihoon. Mistä kemikaaleista luovuin, niin kynsilakka - hyvin on mennyt.
Kampaajalle varasin ajan huomiselle perjantaille (14+1). Tarkoitus on värjätä. Jos kampaajani ei suostu, niin ehkä laitamme raitoja ja hiukan sävytystä muutoin. Uskoisin, että kohtuus kaikessa on ihan hyvä. 1. kolmannes on uskoakseni kriittisintä aikaa, jolloin olin värjäämättä. Mulla on kampaajaväli noin 3 kuukautta, että ihan hurjaa kuormitusta tästä normaalista tahdistakaan ei tulisi.
Katjusha rv. 14+0
 
Minä oon jo monta vuotta sitten siirtyny hennaan ja nyt kysyin ekokampaajalta uskaltaako käyttää raskausaikana. Hän oli sitä mieltä että uskaltaa jos on puhasta hennaa eikä pidä pitkään päässä.

Aurinkovoidetta en ollu tajunnu ees miettiä kun harvoin käytän, elän varjoissa :D
 
Takaisin
Top