En, koska sain niistä tänä vuonna jostain syystä ihottumaa. Lapsi taas on voiteista huolimatta jo ruskettunut ja vauvan pidän varjossa tai pitkät vaatteet päällä.
Yleensä huolehdimme miehen kanssa lapsista, mutta itsemme usein unohdamme.
On laitettu voidetta, kun oltiin rannalla. Oman rintavarustukseni onnistuin kyllä polttamaan, kun oli isokauluksinen paita ja kävin kävelyllä, ajattelin viipyväni vähemmän aikaa ja en tajunnut, että on niin aurinkoista. Kannoin lasta kantorepussa, rinnan poikki menee valkoinen juova, kun on se poikittainen remmi. Lapsella ei ollut palamaa, oli pitkät vaatteet ja lierihattu.
Lapsille olen laittanut rasvaa ja vienyt päiväkotiinkin omat rasvat. Itselle en ole vielä laittanut kertaakaan, mutta en ole palanutkaan, vaikka rannallakin on tullut tunteja oltua. Todella harvoin Suomessa itse palan.
Lapset rasvataan, varsinkin pienempi kun on hyvin hyvin vaalea hipiältään. Isompi on välimerellisen ruskea (mistä lie perinyt ihonsa) niin rasvataan vähän maltillisemmin, ei ole ikinä palanut. Itseäni rasvaan vähemmän, naaman ja yläkropan jos muistan. Nyt on niin kuuma että taapero riisuu itsensä nakuksi niin ei paljon auta vaatteilla suojata. Mutta on kalliit ja harmittomat luomurasvat käytössä niin ei tee niin pahaa lotrata rasvalla.
Enpä ole muistanut, mutta en kyllä palakaan kovin helposti kuten ei ukkokaan koska on niin tummahipiäinen. Poikakin on tumma, joten en näe mitään syytä rasvailla. Eikä vietetä kovin pitkiä aikoja auringossa.
En ole vielä rasvaillut. kaikilla meillä jo ihan ruskea iho, ei palamisia. jos keskipäivällä tulisi mentyä rannalle niin sitten suojaisin kaikki, mutta iltapäivästä ei ole rannallakaan paahdetta. perus pihaleikkiä ja ulkohommia en suojaa rasvoin, niissä mennään niin vaihtuvissa aurinko-oloissa.
Kyllä käytetään ahkerasti. Juuri uutisoitiin lisääntyneistä ihosyövistä ja siitä, miten säteily on vaarallista vaikkei palaisikaan. Olen aina ruskettunut herkästi enkä pala helposti, mutta etenkin viime vuosina olen alkanut itsekin käyttää aurinkorasvaa ahkerammin. Lapsilla on käytössä suojakerroin 50, itsellä 20.
Itselleni joka päivä, vauvan posket ja kädet+jalat tarpeen vaatiessa. Onneksi UV-puku säästää paljon vaivaa. Ollaan kyllä molemmat yhtä herkkähipiäisiä ja kalpeita.
Pojalle olen laittanut aurinkorasvaa päivittäin tässä hellepäivinä, yhtenä päivänä unohdin ja poika juoksi itse takaisin kysymään rasvaa Suojakerrointa 50 olen käyttänyt. En halua itse olla ollenkaan auringossa, joten piileksin varjossa tai sisällä vauvan kanssa, en siis ole rasvannut itseäni. Palan heti, usein vaikka olisin rasvannutkin. Kai se on punapigmentin syytä. Miehelle olen tarjonnut aurinkorasvaa, mutta ei ole suostunut ottamaan. Hän ei pala kauhean helposti, ruskettuu kylläkin. Tässä tosin kumoutuu tuo punapigmentin aiheuttama herkästi palaminen, sillä miehellä on sitä varmaan enemmän kuin minulla