Asiat, joita ei kehtaa sanoa ääneen

Lilyofthevale

Sukkela juttelija
Joulumammat 2018
Vihaan koulun joulu- ja kevätjuhlia. Kokoajan toivon vain, että ne loppuisivat, saisi hakea oman lapsen ja lähteä kotiin. Nyt viimeksi minulla oli onneksi vauva mukana, lähdin heti, kun vauva alkoi kuulostaa hiukan tyytymättömältä. Ja muut oli ymmärtäväisen näköisiä.

Mä inhoan väkijoukkoja ja lapsiperhepaikkoja (esim HopLop), vaikka esitän tykkääväni niistä. Oikeasti ne koettelee välillä aika pahasti sietokykyä ja olen kuin kala kuivalla maalla.
Mäkin inhoan massatapahtumia ja noita hoploppeja sun muita enkä edes esitä niistä pitäväni. Suunnittelen aina käynnit niin että väkeä on mahdollisimman vähän, esim. Hoploppiin arkipäivisin mahdollisuuksien mukaan tai kauniina päivänä, Särkäniemessäkin viime vuonna käytiin kun oli luvattu puolipilvistä ja sadekuuroja, ei haitannut menoa mutta väkeä oli tosi vähän liikkeellä :D

Mäkin tykkään käydä tuollaisissa paikoissa ennemmin kun on vähemmän ihmisiä. Hoploppiin arkena ja kun käytiin alkuviikosta Särkänniemessä oli ihan loistava keli = viileää ja välillä tihutti vettä = vain vähän ihmisiä. Joskus tekisi mieli sanoa kuten eräs pikkutyttö "mä en jaksa näit ihmisii".

Myöskin "vihaan tällä hetkellä tätä lasta" tai "ÄLÄ KYSELE" on sarjaa "asioita joita ei saisi sanoa ääneen".

Tuossa keväällä, kun harrastus rumba pyöri, oltiin menossa johonkin harrastukseen ja oltiin melkein myöhässä, olin ihan pinna kireenä ja sanoin "Ehkä meidän pitäisi..." ja sitten tajusin olla hiljaa. En keksinyt siihen sopivaa lopetusta. Esikoinen jatkoi: "...lopettaa kaikki harrastukset". Juuri niin meinasin sanoa, mutta tajusin, ettei ole järkevä sanoa. Kuinka lapseni tunteekaan minut.

Riippuu seurasta että mitä kehtaa sanoa ääneen. Ihan kaikkien kuullen en esim. kehtais sanoa että lasten kanssa leikkiminen on sairaan puuduttavaa. Siis semmonen lattialla istuminen ja vaikka pikkuauton liikuttelu ja niiden suulla puhuminen. Aaargh, en kestä sitä! Pakenen mieluummin vaikka ripustamaan pyykkiä heti kun voin.

Mäkin inhoan massatapahtumia ja noita hoploppeja sun muita enkä edes esitä niistä pitäväni. Suunnittelen aina käynnit niin että väkeä on mahdollisimman vähän, esim. Hoploppiin arkipäivisin mahdollisuuksien mukaan tai kauniina päivänä, Särkäniemessäkin viime vuonna käytiin kun oli luvattu puolipilvistä ja sadekuuroja, ei haitannut menoa mutta väkeä oli tosi vähän liikkeellä :D
Noissa paikoissa onkin se ongelma, että vaikka omien lasten kanssa on ihan kiva leikkiä, ne muitten ihmisten lapset ei aina osaa käyttäytyä. Ja juurin niitten lasten vanhemmat ei valvo ollenkaan, ovat vaan uppoutuneet tabletteihinsa.

Takaisin