apuva!!!

lasi

Oman äänensä löytänyt
mä oon tyhmä tyhmä ja tyhmä!!!!!koska mieheni on suoranainen vätys siivous asioissa niin sitten tyhmänä siivosin kuissan paskahuussin ja tietysti tuuli sitten pölytti hiekkaa suoraan päälleni..äkkiä itkien sitten desinfion joka paikan ja kävin suihkussa mutta nyt pelottaa sitten ,hormoonien lisänä aivan järkyttävästi!!!
pitäskö mun soittaa lääkäriin vai mitä him,puttia täs pitäis tehdä. luin netistä että toksoplasmoosi saattaa olla oireetonkin aikuisiällä ja ilmetä vauvalla vasta syntymisen jälkeen erilaisina elinsairautena. pelkään nyt sitten niin paljon että itken vaan omaa tyhmyyttäni siitä että en pyydä apua!!!!![:@][:@]

aarg...mä en kestä[:@][:@]
 
Ei pitäs olla vaaraa sairastua ees jos muistaa pestä kädet jälkeen.
Eli en usko että on mitään hätää :)
 
Voit kävellä lähimmän yksityisen lääkäriaseman labraan ja pyytää että testaavat. Maksaa about 40-50€, eli ei ihan ilmaista...
Jos näyte on positiivinen, eli olet joskus elämässäsi tokson sairastanut, on käsittääkseni mahdollista selvittää josko tartunta on vanha, vaiko uusi eli raskauden aikana saatu. Ja tartunta on uusi voit sitten saada sopivaa lääkitystä jolla minimoidaan haitat sikiölle. Toksoplasmoosihan on sellainen tauti, että jos sen on joskus sairastanut niin uudelleen sille altistuminen ei enää ole vaarallinen raskauden aikana.

Jos näyte on negatiivinen, kandee jättää kissan vessan siivoilut miehesi vastuulle raskauden ajaksi :)

Itse kävin em. testissä raskaana ollessani (diacorissa), eikä sitten asiaa tarvinnut murehtia sen enempää :))
 
Itse sain toksoplasmoosi testin neuvolan kautta kahteen kertaan ilmaiseksi. Että kannattaa sieltä ekana kysyä.

Ja mä vaihdoin koko raskausajan kissanhiekat yksinäni. Käytin kertakäyttöhanskoja(vinyyli) ja desinfioin joka vaihdon jälkeen kädet. Pesin kerran kuussa kloorilla kissanhiekka-astian (tosin tein sen ennen raskauttakin). Lopulta olin niin hysteerinen, että käytin naamasuojaa[:D](ehkä ei ollut niin tarpeellinen). En saanut toksoa eikä saanut poikakaan.

lasi: tuskin mitään on käynyt. Ja jos sinulla on kissa ollut iät ajat, niin on mahdollista että tämä on sinulla jo ollut...(tokso siis).. Mutta puhu neuvolassa että haluaisit tokso-testiin.. Turussa ainakin pääsin ilmaiseksi.
 
kiitos kiitos todella rauhoittavista kommenteista. iytte oon ollu näin loppuraskaudessa niin vauhko kaiken kanssa ( ei saa ajaa lujaa autolla ettei peurat jää alle yms) mutta ton jälkeen olin ihan hysteerinen koska en taas yhtään mietinyt. tohon laariin en enää koske se on aivan varma!!! soitan ma neuvolaan ja selitän asian ni saan ainakin rauhan sielulle et kaik ok! netistä vaan luin kaikki maailman kehitysvauriot mitä ulosteet voi saada aikaan.
hinkkasin itteni suihkussa kyllä hyvin ja desinfioin kädet...ainoo vaan et tuntu et pöllähti suoraan sieraimiin kun partsilla puunasin laatikkoa.

kissat ollu mulla n.4v ja veikkaan et mulla tuo bakteeri on jo pesinyt,toivottavasti!

mutta kiitos kiitos nyt sa ainakin nukuttua tän vauhko pään klanssa jos selkä vaan antaa periks[:)]
 
Multakin testattiin toksoplasmoosi kaksi kertaa neuvolassa. Käsittääkseni testaavat kaikilta, joilla sisäkissoja on, vaikkei hiekka-astiaa tyhjäiskään raskausaikana. Toinen neuvolantäti oli sitä mieltä, että yksi testauskerta riittää, jos ei hiekka-astioita siis tyhjennä. Mutta toinen oli sitä mieltä, että tulee testata alkuraskaudessa, puoli välissä ja vielä lopussa?

Jotta toksoplasmoosi tarttuisi, sinun tulee saada kissan kakkaa limakalvoille. Ja muistelisin, että altistus pitäisi olla vieläpä suht pitkä... eli suurimmalla todennäköisyydellä tokson saa, jos syö kissan kakkaa. [:D]

Toksoplasmoosi on kuitekin hyvin ikävä tartunta, jos sen saa eli kannattaa olla varovainen. Tekee kuulemma todella ikävää jälkeä sikiölle. Meillä mies hoiti kissan hiekka-astioiden tyhjäämisen koko raskausaikani. Pari kertaa vain tyhjensin, kun mies oli poissa kotoa. Mutta kertakäyttöhanskat/pakastepussi käteen suojaksi ja sen jälkeen hyvä käsienpesu pitäisi olla riittävä suoja.
 
jeps....en tiiä mut mulla vaan on sellanen tuntu että jotain tässä kuitenkin pieleen menee. ja tosiaan toi loota sää jäädä muiden armoille kokonaan nyt ainakin tässä raskauden vaiheissa. en tiedä luovutaanko kokonaan jos sopivan paikan saa. asutaan kerrostalossa ja misuilla on kumma taipumus hamuilla  tonne alas , toinen on hypännytkin[&:]

ressi noista kateista on tullut kun ukko ei niistä niin välitä mutta mulla on ollu kauemmin kun ukko eli vaikea päätös edessä. tuntuu vaan et ovat aistineet tän muutoksen ja käyttäytyy ku prkleet välillä. ei saa nukutukskaan ku ravaavat ympäri kämpää.
eli hyvää kotia vailla ovat vaikka surku puseroon jääkin[:(]
 
Takaisin
Top