Apua tarvitaan!! Neuvolassa käytä ja sanottu että kaikki normaalia.

Kyfi8705730

Silmät suurina ihmettelijä
6kk täyttänyt tyttöni itkee öisin hyvin paljon. Kakka öisin 2tunnin välein vihreä limaista kakkaa... Näin ollut jo viikon ajan. Päivin sama rumba ilman tota itkua mutta hyvin epämukavaa tytöllö on käytlksestä päätellen, venyttää itsensä ihan suoraksi ja kantapäillä nostaa keskivartaloa ylös kuin johonkin sattuisi. Maha ei ole tähän asti ollut kertakaan kova ilmavaivoista ei olla kärsitty hyvin rauhallinen on syntymästä asti. Yli kuukauden ajan olen yritänyt aloittaa pilttejä ja soseita puuroa sub muuta mutta ei suostu avaamaan suuta. Porkkana kurkku vesimeloni ja tomaatti menee sitten.. Viilentää näillä ikeniään ja muutenki tykkää enemmän meijön lautasella olevista ruuasta kuin omasta. Ei syö laisinkaan korviketta tissimaidolla menty koko ajan. Oon käynyt neuvolan lääkärillä ja sanonut etä normaalia tällläinene kakka... Mutta mua alkaa jo epäilyttää... Ei oo ihottumaa eli allergiaa en ole epäillyt.. Mitä muita syitä voisi ola ? Täysi terve ollut koko ajan Ei ole sairastellut ja mun ruokavalio ei ole laisinkaan muuttunut.. Mikä avuksi alan olla jo väsynyt ja avuton

Moi,
Oletko ottanut kuvan kakasta? (jos kuva huono -valaistus huono - niin se ei välttämättä auta) ja näyttänyt sitä neuvolassa/ lääkärille? Ja ovatko ne väännöt tulleet silloin kun aloitettu kiinteillä ruoilla, jollakin tietyllä ruoka-aineella?

Ja kyllähän lapsi saa syödä sitä mitä te (pl tiettyjä neuvolasuosituksia), hyvä vaan että on kiinnostunut. Jos vauva kieltäytyy piltistä niin jaksatko itse soseuttaa/ muussata teidän omaa ruokaa sille? Jos teillä on keitettyä porkkanaa lautasella, ota siitä pala lapsen edessä, muussaa se haarukalla ja laita tarvittaessa vähän vetta tms sekaan. (jotkut laittavat rintamaitoa, mutta meidän esikoinen ei pitänyt sellaisesta kombinaatiosta). Lihan palastaminen niin pieneksi voi tietenkin olla oma haaste. Joku kertoi meille, että antoi kunnon lihapalan, jota lapsi sitten imi (ts lihanestettä). Itse en uskaltanut tuohon hommaan kuin vasta 8-9kk vanhalle, pelkäsin, että haukkaa palan ja tukehtuu.

Meidän muksu ei syönyt piiiiiiiitkään aikaan hiutalepuuroa - mutta Hippin puurot 6kk-> upposi hyvin.

Mielestäni on mahtavaa, että rehut kelpaavat teidän tytölle :) Jaksamista, kyllä se siitä.

Jos en väärin muista, niin meillä oli samoihin aikoihin kakkaongelmia ( ts liharuokaa aloitellessa 5kk iässä) mutta menivät ohi muutamassa viikossa. Tosin meillä auttoi se, että söi monoviljapuuroa aamulla ja illalla... Kannattaa varmaan vain olla tiukkana neuvolan kanssa, varsinkin varaneuvolatädit eivät oikein ole ottaneet asioita tosissaan.

Meilläkin on ollut pienestä pitäen tosi kiinnostunut aikuisten ruuista, joita on syönyt siitä asti kun sai ensimmäiset puruhampaat :)

Kiitos paljon vinkeistä. Sosetta oon yrittänyt ite tehä maistaa kyllä mutta toistalusikallista omatekemää sosettakaan ei suostu ottamaan. Eli ei ole mennyt mahaan asti kuin pieni määrä pilttiä, en usko että maha siitä sekaisin menee. Voisin kokeilla tota omalta lautaselta vinkkiä. Huomasin nyt kun 2h tässä mennyt nukuttamassa että makuuasennossa nenä menee tukkoon ja huuta alkaa kun ei saa kunnolla hengitettyä. Sylissä hieman pystyasennossa nukkuu hyvin... Voisi olla siis hieman nuhaa.. Ens viikolla neuvola katotaan mitä sanovat. Jos toi kakka ei tosta muutu ni omaan lääkäriin mennään sitten. Kiitos vielä vastauksista :)

Kuulemma kun lapsi saa rautaa esim ruoasta tai korvikkeesta, rauta muuttaa ulosteen vihreäksi. Näin meille sanottiin kun pojan kakka myrkyn vihreää. Kiinteisiin siirtyessä kakan koostumus muuttuu, saattaa aiheuttaa vatsaoireita.

Meillä tuo nenä kans ollu tukossa ja aiheuttaa itkua ja epämukavuutta. Niistäjä auttaa ja helpottaa oloa.

ite sanoisin toho et suoliston kehittyminen ruuan suhteen, oli mein tytsyl samankaltaista tuolloin :) ja tissin kanssa ku menette, niin ootko omaan ruokavalioon kiinnittänyt huomiota :)

Meidän esikoisella oli sama homma ja suolioireinen maitoallergia se sitten oli. Kakkasi tommosta vihertävää ripulikakkaa tosi usein ja samalla tavalla väänsi itsensä kaarelle ja huusi. Koskaan ei ollut iho-oireita, ainoastaan suoli oireili ripulilla ja noh, verikakalla. Meillä siis pojalla suoli meni ihan rikki ja kakan mukana tuli verta pitkään, kunnes sopiva maito löytyi. Suosittelen ottamaan yhteyttä johonkin allergialääkäriin, jos vaan mahdollista eikä tunnu menevän ohi.

Just viime kuussa jouduttiin suolistopolille likan kanssa seurantaan kun kuukauden ajan oli ulostenäytteissä verta. Ja myöskin noita vihreitä kakkoja. Siellä sanottiin, että nuo vihreät kakat viittais joko allergiaan tai sit tuohon rautamäärään tai sit jokin vihreä ruokakin voi värjätä. Hälyttävät värit oli musta ja harmaa. Tai niistä tämä lääkäri olisi ollut huolissaan. Ja kuitenkin näillä pienillä nuo allergiat eivät välttämättä alusta lähtien vaivaa vaan saattavat tietyssä iässä puhjeta. Sukutaakkana likalla on maitoallergia ja keliakia.
Toivottavasti saatte selvitettyä, että mikä aiheuttaa tuota :)

Takaisin