Apua! Synnytystuntemuksiako!?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja llsa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
L

llsa

Vieras
Olen rv 38+5 ja tänään aamulla herättyäni alushousuni sekä lakana olivat märät (lakanassa n. kämmenen kokoinen kostea läikkä) ajattelin heti tämän olevan lapsivettä, ei tuoksunut miltään ja neste oli vähän tahmeampaa mitä pissa ja soitin synnytysosastolle jossa he neuvoimat minua käymään siellä. No menin ja eihän se testejen mukaan mitään lapsivettä ollut, makasin käyrillä sitten siinä jonkun aikaa, supistuksia tuli tasaisesti mutteivat ne olleet voimakkaita. Kätilö tutki minut sitten, lapsi ei ollut vielä kiinnittynyt vaan pää hieman "heilui" ja olin auki n. 1,5cm mutta kohdunkaulaa oli jäljellä vielä n.1cm. Kätilö lähetti minut kotiin, ja kotona huomasin että minulla on tullut vähän veristä ja limaista vuotoa. Olisikohan limatulppa? Tässä nyt jännään että tuleeko lähtö vielä tämän vuorokauden aikana takaisin synnytysosastolle vai ei. Joten vähän kaipaisin viisaita sanoja, onko jollain samankaltaisia kokemuksia. Tämä epätietoisuus ja odottaminen saa minut ihan hermoromahduksen partaalle, ei oikein osaa tehdä mitään muuta kuin odottaa!

Jänniä aikoja elät :)

Limatulppa irtoaa kohdun suulta yleensä 1–7 vrk ennen varsinaista synnytyksen käynnistymistä.
Varsinaiset synnytyssupistukset ovat säännöllisiä ja tulevat alussa vähintään 10 minuutin välein ja sitten tihentyvät.
Yritä rentoutua ja keksiä muuta ajateltavaa :)

Takaisin